چند راهکار برای قبولی در آزمون مدارس تیزهوشان!

آزمون مدارس تیزهوشان-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

ورود به مدارس برتر از جمله تیزهوشان برای بسیاری از دانش‌آموزان و والدین، اهمیت زیادی دارد؛ چرا که آموزش در این مدارس، شانس قبولی دانش‌آموزان را در قبولی دانشگاه‌های برتر کشور افزایش می‌دهد. آمارها نشان می‌دهد که حدود 70 درصد رتبه‌های برتر کنکور متعلق به مدارس سمپاد یا تیزهوشان است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، در این مدارس، کلاس‌های فوق­ برنامه متعددی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته و کار تدریس معمولا به مجرب‌ترین معلمان سپرده می‌شود. این عوامل در کنار ساعت مطالعه بالا و برنامه‌ریزی اصولی باعث شده که دانش‌آموزان مدارس سمپاد و نمونه دولتی به موفقیت تحصیلی و شغلی دست یابند.

رقابت شدید برای ورود به مدارس برتر کشور موجب شده که دانش‌آموزان برای قبولی در این مدارس به یک برنامه‌ریزی دقیق و سنجیده نیاز داشته باشند؛ اما چگونه می‌توان در آزمون ورودی این مدارس قبول شد؟

راز آسمان پایتخت

تجربیات پذیرفته‌شدگان تیزهوشان

بسیاری از پذیرفته‌شدگان آزمون‌های مدارس برتر و سمپاد اذعان می‌کنند که یادگیری مطالب خارج از کتاب در موفقیت آنها تاثیر زیادی داشته است؛ بنابراین نباید مطالعه کتاب‌ها و جزوه‌های مخصوص تیزهوشان موجود در بازار را از دست داد. همچنین شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون، تمرین و تست‌زنی فراوان، شانس قبولی دانش‌­آموزان را به طرز چشمگیری افزایش داده است.

تست‌زنی زیاد علاوه بر آن که به یادگیری بلندمدت دانش‌آموز کمک می‌کند، باعث می‌شود که او با مدیریت زمان در آزمون نیز آشنا شوند. در نهایت، شرکت در آزمون‌های شبیه‌ساز، آنان را با نقاط قوت و ضعف خود آشنا کرده و سبب می­‌شود که برنامه‌ریزی دقیق‌تری در ادامه راه انجام دهند. در ادامه مهم‌ترین گام‌هایی که پذیرفته‌شدگان در آزمون تیزهوشان طی کرده‌اند را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

گام اول؛ آگاهی از منابع آزمون!

منابع آزمون ورودی اغلب مدارس برتر، شبیه به یکدیگر است؛ با این حال ممکن است که تفاوت‌های جزئی هم وجود داشته باشد. برای اطلاع از جزئیات این منابع باید به وبسایت رسمی مدرسه مورد نظر مراجعه کرد.

جالب است بدانید که در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم هیچ سوال مستقیمی از کتاب‌های درسی مطرح نمی‌شود و بیشتر سوالات به ارزیابی هوش و استعداد تحلیلی اختصاص دارد. در نتیجه، دانش‌آموز علاوه بر آن که باید بر مباحث کتاب تسلط کامل داشته باشد، در حوزه سنجش هوش نیز تمرین کرده باشد.

آزمون تیزهوشان نهم به دهم نیز دارای دو بخش استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است. بخش اول آزمون به ارزیابی سطح هوش دانش‌آموز می‌پردازد و بخش دوم شامل سوالاتی از دروس ریاضی، علوم، زبان، ادبیات فارسی، قرآن، معارف اسلامی و مطالعات اجتماعی است.

گام دوم؛ برنامه‌ریزی اصولی را فراموش نکنید!

برنامه‌ریزی و مطالعه برای امتحانات تشریحی مدرسه بسیار متفاوت از آزمون‌های تستی مدارس برتر است. برنامه‌ریزی دقیق و اصولی، یک گام مهم برای موفقیت در این آزمون‌ها محسوب می‌شود. از آن جایی که اغلب دانش‌آموزان و والدین، شناخت کافی از اصول برنامه‌ریزی و مسیر موفقیت در آزمون مدارس برتر ندارند، بهتر است این کار را به یک مشاور مجرب بسپارند.

گام سوم؛ مطالعه و روش‌های مختلف خواندن!

مطالعه باید با خواندن کتاب‌های درسی آغاز شود. در حین یا پس از مطالعه کتب درسی می‌توان از کتاب‌های موجود در بازار نیز استفاده کرد. آشنایی با روش‌های اصولی مطالعه به دانش‌آموز کمک می‌کند که مباحث را به صورت عمیق یاد بگیرد و برای طولانی مدت آن را به ذهن بسپارد. تندخوانی، عبارت‌خوانی و خواندن تجسمی از جمله روش‌های مطالعه به شمار می‌رود.

آزمون تیزهوشان-کاماپرس

گام نهایی، شرکت در کلاس‌ها و آزمون‌های شبیه‌ساز!

موسسات و آموزشگاه‌های مختلفی اقدام به برگزاری کلاس‌های آمادگی تیزهوشان و آزمون‌های شبیه‌ساز می‌کنند. انتخاب یک کلاس خوب کمک می‌کند که مباحث را به صورت دقیق یاد بگیرید و به تکرار و تمرین بپردازید. همچنین مشاوره، کلاس‌های رفع اشکال و تحلیل آزمون از دیگر خدمات این موسسات است.

معرفی بهترین آموزشگاه تیزهوشان در ایران

پیدا کردن یک موسسه آموزشی باکیفیت و خوب برای قبولی در آزمون مدارس برتر، کار چندان ساده‌ای نیست. چنانچه این انتخاب به درستی انجام نشود، باعث می‌شود که دانش‌آموز، فرصت طلایی مطالعه را از دست بدهد و شکست بخورد. با توجه به بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته، “موسسه موفقیت” به عنوان بهترین کلاس تیزهوشان در ایران انتخاب شود. این کلاس‌ها بهترین انتخاب برای متقاضیان شرکت در آزمون مدارس برتر است.

کلاس‌های این مجموعه به صورت حضوری، آنلاین و آفلاین برگزار می‌شود؛ بنابراین تمام دانش‌آموزان از سراسر ایران فرصت شرکت در کلاس‌ها را دارند. برگزاری آزمون‌های شبیه‌ساز، برنامه‌ریزی توسط اساتید مجرب، برگزاری جلسات رفع اشکال و حل تمرین، ارائه جزوه‌های جامع و شهریه مناسب، از دیگر مزایای ثبت‌نام در موسسه موفقیت است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت این موسسه به نشانی www.amoozeshcenter.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن 22891840-021 تماس بگیرید.

کلام آخر

امیدواریم این مطلب مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد و نکات حائز اهمیتی که در این مقاله به آن پرداختیم را به خوبی آموخته باشید. لطفا اگر شما هم در زمینه آزمون ورودی مدارس تجربه یا پیشنهادی دارید، در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام

مرتبط با : آموزش سنتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز