چند درصد از گوشی های وارداتی بالای 300 دلار قیمت دارند ؟

لست سکند

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان موبایل 91 درصد نیاز کشور گوشی‌هایی با قیمت زیر 300 دلار است که از این میزان 65 درصد آن گوشی‌های کمتر از 150 دلار است. پیش‌بینی آنگونه است که در سال جدید 17 تا 18 میلیون گوشی وارد شود که حدود 17 میلیون آن مصرف خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار موبایل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایمنا، در هر ماه 120 هزار گوشی با قیمت زیر ۳۰۰ دلار وارد کشور می‌شود و مردم هم آنها را خریداری می‌کنند؛ به عبارت دیگر اگر کشور توانایی تامین ارز برای واردات این گوشی‌ها را داشته باشد، بازار خریدش فراهم است.

در همین زمینه بخوانید:

اسحاقی در ادامه گفت: پس از تصویب قانون بودجه مشخص می‌شود که ارزی به این نوع گوشی‌ها تخصیص داده می‌شود یا نه و از الان نمی‌توان پیش‌بینی کرد. البته 91 درصد نیاز کشور گوشی‌هایی با قیمت کمتر از 300 دلار و 65 درصد آن تقاضا برای گوشی‌های کمتر از 150 دلار است. سال گذشته 15 میلیون گوشی وارد شد که 14 میلیون آن مورد مصرف قرار گرفت و در سال جاری پیش‌بینی آن است که 17 یا 18 میلیون وارد شود و 17 میلیون آن مورد استفاده قرار گیرد.

راز آسمان پایتخت

تیرماه سال گذشته وزارت صمت ممنوعیت گوشی‌های بالای 300 دلار را اعلام کرد ولی در صورتی که واردات گوشی‌های آیفون ثبت می‌شدند و به دنبال آن این مصوبه اجرایی نشد.

در بودجه 1400 دولت مصوبه‌ای تنظیم کرد که طی آن برای گوشی‌های بالای 600 دلار افزایش عوارض اعمال و سبب افزایش درآمد دولت شد.

براساس گزارش گمرک گوشی موبایل در صدر واردات و بیش از کالای اساسی است به طوری که در 8 ماهه امسال 8 درصد واردات به گوشی تخصیص یافته و از لحاظ وزنی نسبت به سال گذشته 47 درصد و ارزش آن 111 درصد افزایش یافته است.

گزارش به‌روز شده‌ای درباره جزئیات واردات گوشی وجود ندارد ولی جزئیات واردات گوشی از دو سال گذشته تا 5 ماه ابتدا امسال نشان می‌دهد گوشی‌های بالای 300 یورو سهم چندان بالایی در مقایسه با سایر گوشی‌ها ندارند ولی میزان ارز نسبت به حجم قابل توجه است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز