روند واردات گوشی موبایل در کشور کاهشی شد

سخنگوی انجمن وارد کنندگان موبایل واردات و مصرف گوشی تلفن همراه از کاهش ۱۰۰ هزار دستگاهی گوشی موبایل در آذر ماه نسبت به ماه قبل از آن خبر داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار موبایل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، محمدرضا عالیان سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: از آذر گذشته تا آذر ماه امسال 19 میلیون و 580 هزار دستگاه تلفن وارد کشور شده؛ از این تعداد 18 میلیون و 450 هزار دستگاه استفاده شده است. 9 میلیون و 749 دستگاه از تمامی دستگاه‌های وارد شده 150 تا 300 دلار قیمت داشتند و قیمت 7 میلیون و 282 هزار دستگاه کمتر از 150 دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: 

آریاک سفر

البته علاوه بر گوشی‌های هوشمند، ساعت هوشمند و گوشی‌های دکمه‌دار نیز شامل این آمار می‌شوند. تعداد یک میلیون و 474 هزار دستگاه میان‌رده بودند و قیمتی بین 300 تا 600 دلار داشتند همچنین یک میلیون و 74 هزار دستگاه پرچمدار نیز با قیمت بالای 600 دلار وارد کشور شده است.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل ادامه داد: 880 هزار دستگاه موبایل وارد کشور شده که یک میلیون و 140 هزار دستگاه مورد مصرف قرار گرفته است. واردات و مصرف گوشی امسال در مقایسه با سال گذشته رشد کرده و این موضوع به دلایلی همچون محدودیت‌های کرونایی، تعطیلی‌های پیاپی، عرضه و تامین موبایل به صورت کند و … بستگی داشته است.

محمدرضا عالیان در آخر گفت: روند کاهش تقاضا تا بهمن ماه ادامه پیدا می‌کند ولی آمارها نشان می‌دهد که از بهمن‌ماه تقاضا افزایش پیدا می‌کند و این موضوع ملزم به افزایش واردات نیز است تا تقاضای افراد بدون پاسخ نماند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز