واردات گوشی های غیر استاندارد هندی و نپالی به کشور

لست سکند

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه برخی افراد از کشورهایی همچون هند، نپال و اندونزی گوشی هایی را با 30 درصد قیمت کمتر وارد می‌کنند؛ اما مشکل اینجاست که این محصولات اورجینال نیستند اما به نام گوشی اصل و با همان قیمت به مشتریان فروخته می‌شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار موبایل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از همشهری، معاون فنی دفتر آمار گمرک ایران گفت: تلفن همراه در 9 ماه اول امسال رشد 42 درصدی در واردات داشته است. 13 میلیون و 61 هزار دستگاه تلفن همراه که ارز آن 2 میلیارد و 942 میلیون دلار بوده به صورت رویه تجاری وارد کشور شده است که با مقایسه مدت مشابه سال گذشته از تعدادش ۴۲ درصد بیشتر شده و ارزش آن نیز ۱۱۷ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

به گفته آرزو غنیون، میزان واردات گوشی تلفن همراه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 میلیون و 89 هزار دستگاه بیشتر بوده و این محصول در میان 10 قلم عمده کالاهای وارداتی به لحاظ ارزشی در رتبه نخست قرار داشته است.

راز آسمان پایتخت

واردات گوشی های غیراستاندارد

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری با اشاره به واردات گوشی‌های فاقد اصالت گغت: سازمان بازرسی برای برخورد با این تخلفات باید وارد عمل شود.

به گفته درستی، اینگونه واردات سبب ضرر رساندن به مصرف‌کنندگان و همچنین واردکنندگانی می‌شود که محصولات اورجینال وارد می‌کنند. این موضوع سبب رشد واردات شده اما متاسفانه این گوشی‌ها استاندارد نیستند.

این نوع محصولات به راحتی وارد بازار موبایل شده و با سود بالا عرضه می‌شود. مبنای قیمت گوشی، ارز نیمایی است که در مقایسه با نرخ ارز در سال 97 و 98 همچنین قیمت ارز نیمایی در حال حاضر، قیمت گوشی افزایش زیادی نداشته است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز