چقدر شمش طلا در معدن زرشوران تولید می شود؟

لست سکند

به گفته سرپرست شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلا زرشوران، امسال برای تولید یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا از این معدن، برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش کاماپرس، معدن زر‌شوران به عنوان بزرگترین معدن طلای ایران در سال 93 و با ظرفیت اسمی سالانه 3 تن طلا آغاز به کار کرد، براساس گزارش های منتشر شده، این معدن که در ۳۵ کیلومتری شهرستان تکاب قرار دارد در فروردین ماه سالجاری ۳۸ کیلوگرم شمش تولید کرده که این رقم با روند صعودی در خرداد ماه به ۷۱ کیلوگرم رسیده و در تیرماه ۸۶ کیلوگرم شده است.
محسن نادری، سرپرست شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلا زرشوران می گوید: این میزان تولید طلا در سال‌های گذشته و از ابتدای راه اندازی کارخانه تاکنون بی سابقه بوده است و از اردیبهشت ماه امسال با تغییر برنامه ریزی شرکت در زمینه تولید، وضعیت متفاوتی پدید آمد.
نادری می افزاید: اکنون مصرف خاک طلا در این مجموعه صنعتی نیز از ۳۲ هزار تن به ۳۶ هزار تن در ماه افزایش یافته است.

برنامه آتی تولید طلا در زرشوران

به گفته سرپرست شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلا زرشوران براساس برنامه قرار است که در سال آینده میزان تولید از این معدن به یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، او ادامه می دهد: مجموعه تلاش ها و اقدام های صورت گرفته موجب اخذ مجوزهای شروع عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه طلای زرشوران با هدف دستیابی به ظرفیت جدید یک و نیم تن طلا در سال شد.
نادری اظهار می کند: برای تحقق این امر سازمان ایمیدرو ضمن حمایت و مساعدت حداکثری، میزان ۳۷ میلیون یورو و ۹۷ میلیارد تومان بودجه از منابع داخلی سازمان را اختصاص داد.
سرپرست شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلا زرشوران می گوید: برای حل و فصل مشکلات قرار داد با پیمانکار پروژه سرگرم رایزنی هستیم، زیرا قرار داد از دو سال قبل متوقف شده و شرکت تلاش دارد تا براساس برنامه ریزی پیش برویم و رفع مشکلات حقوقی قرارداد موجب می شود تا ظرف دو سال آینده به ظرفیت تولید سه تن طلا در سال برسیم.

راز آسمان پایتخت

مطالب مرتبط را بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز