چطور اپلیکیشن امن دانلود کنیم؟

پس از در دسترس قرارگرفتن گوشی‌های هوشمند و فراگیری اپلیکیشن‌های اندرویدی، تامین امنیت این اپ‌ها در گجت‌های هوشمند تبدیل به دغدغه بسیاری از کاربران شد. کمپانی گوگل سعی کرد با ارائه نسخه‌های آپدیت شده برنامه‌ها و چک کردن دسترسی‌هایشان، این امنیت را مورد بررسی قرار دهد. در ادامه این مطلب با راهکارهای گوگل آشنا خواهید؛ اینکه چطور امنیت گوشی‌های هوشمند تامین می‌شود و از خطر هکرها در امان می‌ماند.

تقویت امنیت تلفن‌های همراه با کنترل دسترسی‌ها

برای پرداختن به این مقوله ابتدا باید روشن شود که منظور از دسترسی‌ها چیست. دسترسی‌ها در واقع همان مجوزهایی هستند که هنگام نصب، سیستم به اپلیکیشن می‌دهد. اپلیکیشنی که هنگام نصب از کاربران برای دسترسی‌ها اجازه بگیرد، اپلیکیشنی امن است. چراکه گاهی این برنامه‌ها نیازمند دسترسی به بخش‌های خاصی چون عکس‌های گالری یا حتی مخاطبان هستند و ممکن است امنیت گوشی و حریم شخصی را به خطر بیندازند.

معمولا پنج دسترسی مهم و حساس وجود دارند که کاربران باید قبل از نصب یک اپلیکیشن آن‌ها را چک کنند تا از امن بودن آن خیال‌شان راحت شود. این پنج دسترسی را دوربین، میکرفون، موقعیت مکانی، مخاطبین و اس‌ام‌اس تشکیل می‌دهند. چیزی که اهمیت دارد این است که گاهی ما یک برنامه ضبط صدا نصب می‌کنیم و طبیعی است که این برنامه از ما دسترسی میکرفون بخواهد، اما ماجرا آنجایی عجیب می‌شود که یک بازی از ما برای دسترسی به میکروفون اجازه بگیرد. در این موارد باید نسبت به نصب آن اپلیکیشن تجدید نظر کرد!
بنابراین علاوه بر در نظر گرفتن امنیت برنامه‌ها، بهترین است از مارکت‌های امن برای دریافت و نصب اپلیکیشن‌ها استفاده کرد.

آپدیت کردن اپلیکیشن‌ها و تامین امنیت تلفن همراه

دانش برنامه‌نویسی امروزه علمی به‌روز است که بر اساس آن، برنامه‌های تلفن همراه هر چند وقت یکبار یک آپدیت یا به‌روز رسانی ارائه می‌دهند. در واقع این به‌روزرسانی‌ها باگ‌ها و اشکالاتی را که ممکن است در یک برنامه وجود داشته یا کاربران آن را گزارش داده باشند، بهبود می‌بخشد.

راز آسمان پایتخت

اما آنچه در این زمینه به حفظ امنیت گوشی‌ها کمک می‌کند، این است که کاربران باید به محض ارائه به‌روز رسانی‌های جدید یک برنامه، آن را آپدیت کرده و از نسخه جدید استفاده کنند. باید توجه داشت که این به روزرسانی‌ها صرفا تغییرات ظاهری اپلیکیشن نیست که اگر با یک به‌روزرسانی ظاهر برنامه تغییر چندانی نکرد، از آپدیت مداوم آن صرف نظر کنیم! بلکه آپدیت مستمر است که امنیت را برای گوشی‌های تلفن همراه فراهم می‌کند.

اما از چه نرم‌افزاری برای دستیابی به آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها استفاده کنیم؟ چطور مطمئن شویم استور اندرویدی ما، دسترسی‌های برنامه را بررسی می‌کند؟

بی‌شک، به‌روزترین و کامل‌ترین مرجع برای دانلود اپلیکیشن‌های امن بازار اندرویدی گوگل یا همان اپ‌استور است. اما نمی‌توان مشکلات کاربران ایرانی در استفاده از این اپلیکیشن را هم نادیده گرفت. تحریم دسترسی کاربران ایرانی به بازار اندرویدی گوگل و خریدهای دلاری‌اش و همچنین زبان انگلیسی آن دردسرهای بی‌شماری برای کاربران داخل ایران به وجود آورده است. اینجاست که نیاز به یک استور جایگزین ایرانی شدت می‌گیرد؛یک مرجع معتبر که تمام برنامه‌های مورد نیاز را داشته باشد، امن باشد و آپدیت‌ها و نسخه‌های جدید را ارائه دهد و در نهایت اینکه دسترسی به آن آسان باشد. مایکت همین جایگزین ایرانی است؛ مرجعی امن برای دانلود اپلیکیشن و بازی‌های مختلف.

مایکت؛ مرجع امن دانلود اپ و بازی

مایکت، به معنای مارکت من، در پاییز 1390 راه‌اندازی شد. مایکت در ابتدا تنها یک جایگزین امن فارسی برای اپ‌استور بود که اکنون با گذشت یک دهه فعالیت و بیش از 25 میلیون نصب فعال، می‌توان گفت که به یک رقیب برای آن تبدیل شده است.

سایت و اپلیکیشن مایکت یک مجموع معتبر برای دانلود اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها و همچنین به روزرسانی و ارتقای آن‌ها است. کاربران با استفاده از خدمات مایکت می‌توانند به راحتی و با امنیت تضمین شده برنامه‌های مورد نظر خود را دانلود و نصب کنند. این برنامه به‌روزترین نسخه‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و جالب اینکه دانلود از آن با ترافیک نیم‌بها محاسبه می‌شود. از دیگر مواردی که مایکت را متمایز می‌کند این است که بازی‌های دیتادار را می‌توان آسان از آن دریافت کرد و سرعتی شگفت‌انگیز دارد. مایکت با پشتیبانی کامل و 24 ساعته می‌تواند تبدیل به همراهی همیشگی برای کاربران گوشی‌های هوشمند شود و خیال آن‌ها را از امنیت بالای برنامه و کنترل دسترسی‌ها راحت کند.

در پایان اینکه، برای تجربه یک نصب امن و مطمئن در گوشی‌های هوشمند باید به عوامل زیادی همچون کنترل 5 دسترسی مهم و آخرین به‌روزرسانی‌ها توجه داشت و در نهایت برای دانلود و آپدیت برنامه‌ها به منابع معتبری چون سایت و اپلیکیشن مایکت رجوع کرد.

مرتبط با : مایکت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز