خودکشی عجیب پزشکان روس با پریدن از پنجره بیمارستان‌ها

لست سکند

تکرار خودکشی پزشکان روس به روش عجیب بیرون پریدن از پنجره بیمارستان، پرسش هایی در مورد علت این پدیده ایجاد کرده است.

به گزارش کاماپرس به نقل از  tvrain.ru در استان ورونژ ، یکی از پزشکان بیمارستانی که برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا در نظر گرفته شده بود، از پنجره خود را به بیرون پرتاب کرد. پزشک دیگری به نام الکساندر شولپوف که در همان بیمارستان مشغول به کار بود نیز خود را چندی پیش از پنجره بیمارستان بیرون انداخته بود و اکنون در شرایط بسیار وخیم و تحت مراقبت شدید قرار دارد.

در اواخر ماه آوریل ، شولپوف یک پیام ویدئویی را ضبط کرد که در آن اظهار داشت که پزشک سرپرست بیمارستان حتی پس از اعلام نتیجه مثبت آزمایش کرونا وی، او را به ادامه کار مجبور کرده بود. یکی دیگر از کارمندان بیمارستان در همین فیلم گفت که مدیریت بیمارستان لباس های و تجهیزات محافظت شخصی برای کادر درمانی فراهم نمی کند و از آنها تست نمی گیرد.

پیش از این نیز، النا نپومنیاشایا پزشک سرپرست بیمارستانی در استان کراسنویارسک روزی که اولین بیمار مبتلا به کورونا به بیمارستان وی وارد می شود خود را از پنجره به بیرون انداخته بود. همكاران وی استدلال می كنند که این اتفاق به دلیل دستور ایجاد بخش کورونا دراین بیمارستان رخ داده است و النا با این امر موافق نبود زیرا اعتقاد داشت بیمارستان هنوز آماده دریافت چنین بیمارانی نیست چرا که یک دستگاه ونتیلاتور در بیمارستان وجود دارد و تجهیزات حفاظتی کفاف پرسنل را نمی دهد. سوالی که مطرح می شود این است که چه چیزی پزشکان روسیه را به این وضعیت سوق می دهد؟!

استرس پزشکان روس ناشی از فشار سازمانی و جسمی است

راز آسمان پایتخت

تعداد پزشکانی که دست به خودکشی می زنند از زمان ابتلا به بیماری کرونا در سراسر جهان رو به افزایش است. پزشکان و پرستاران شدت كار را تحمل نمی كنند و دائما در معرض عفونت و فشار مدیریت هستند.

ایرینا کواسکو ، نماینده اتحادیه صنفی اتحادیه پزشکان می گوید: وقتی چنین وضعیتی مرتبا پیش می آید ، این موضوع وضعیت روانی پزشکان را تحت تأثیر قرار می دهد. به علاوه ، نبود دارو و فقدان تجهیزات پزشکی موجب می شود تا پزشک مطابق اختیارات خود تصمیم گیری نکند.

الكساندر كلمانوفسكی ، روانشناس درباره خودکشی عجیب پزشکان روس می گوید: به نظر من این استرس بیشتر از اینکه منشا روانی داشته باشد، ناشی از فشارهای جسمی و سازمانی است. فعالیت بدنی بسیار فاحش است و شرایط بسیار نامناسب به خصوص در بیمارستان‌های روسیه به این موارد افزوده شده است.

اوضاع پزشکان در روسیه از این نظر پیچیده است که سیستم نظام سلامت ، که از ناکارآمدی رنج می‌برد ، به سادگی نمی تواند شرایط لازم را برای کارکنان خود ایجاد کند. کمبود دستمزد و پاداش ، تعطیلات آخر هفته و نبود شرایط عادی کار – همه اینها بر دوش پزشکان ، پیراپزشکان و پرستاران سنگینی می کند.

ایرینا کواسکو ، نماینده اتحادیه صنفی پزشکان در این باره می گوید: دولت و مسئولان کاری برای جامعه پزشکی انجام نمی دهند زیرا آنها از صندلی های خود محافظت می کنند . آنها برنامه های کاملاً متفاوتی دارند که با برنامه پزشکان متمایز است. تنها کاری باید کرد این است که شرایط کار عادی را برای پزشکان ایجاد کنند و صرفا با صحبت کردن در مورد آن در شرایط امروزی، کاری از پیش نخواهد رفت. طبیعتاً ، نیازی به صحبت در مورد کمک های روانشناختی نیست چرا که پزشکان وقت برای گفتگو با روانشناسان ندارند و حقیقت این است که تعداد روانپزشکان و روانشناسان خارج از شهر مسکو بسیار کم است.

الكساندر كلمانوفسكی ، روانشناس خاطرنشان می کند: به نظر من پزشکان در درجه اول به كمكهای مادی و سازمانی نیاز دارند و نه روانشناختی. من فکر نمی کنم که آنها وقت برای چنین گفتگوهایی داشته باشند. آرامش کامل برای آنها مهم‌تر است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “خودکشی عجیب پزشکان روس با پریدن از پنجره بیمارستان‌ها

  1. توماس ادیسون گفته:

    بالاخره به این بنده‌های خدا هم فشار می‌آید وقتی می‌بینند همنوعانشان به همین سادگی جان می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز