آیا مردم سایپا را دوست دارند؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

انتشار دو تصویر متفاوت از شاهین، خودرو جدید سایپا، موجب اظهار نظرهای ضد و نقیضی از سوی بسیاری از کاربران در فضای مجازی شد.

به گزارش کاماپرس، با انتشار دو تصویر متفاوت از خودرو شاهین، محصول جدید شرکت سایپا به فاصله چند ساعت، اظهارنظرهای بسیار متفاوتی پیرامون این خودرو و شرکت سازنده آن، مطرح شد که تعجب کارشناسان صنعت خودرو را نیز در بر داشت.

داستان از چه قرار بود؟

صبح روز گذشته، حسین دلاور، مجری برنامه اینترنتی «اسب بخار» که به بررسی فنی خودروها و اخبار و حواشی پیرامون صنعت خودرو می‌پردازد، با انتشار تصویر ارسالی یکی از کاربران صفحات اجتماعی این برنامه از تست خودرو شاهین در جاده توسط سایپا، میزبان موجی از نظرات منفی مخاطبان و عموم مردم بود.

کاربران در نظرات خود، این خودرو را «زشت»، «غیراستاندارد» و «ارابه مرگ» توصیف کرده بودند.

راز آسمان پایتخت

وقتی ورق به فاصله چند ساعت برگشت!

هنوز چند ساعت از انتشار این تصویر نگذشته بود که دلاور بدون اشاره به نام خودرو و سازنده آن، تصویر دیگری از بدنه آماده تولید این خودرو را در اینستاگرام خود منتشر کرد.

نکته عجیب و جالب ماجرا اما از آنجا رقم می‌خورد که عمده کاربران که نتوانسته بودند مدل خودرو را از طراحی بدنه آن تشخیص دهند و تصور می‌کردند با یک خودروی جدید چینی روبه‌رو هستند، با تعریف و تمجید از آن، خودروسازان داخلی را بابت عدم توانایی در طراحی و ساخت چنین خودرویی، سرزنش و ملامت کردند؛ غافل از این که این خودرو همانی است که چند ساعت پیش مورد حمله شدید آنان قرار گرفته بود.

واکنش دلاور به اظهارات ضد و نقیض کاربران

دلاور که از این حجم از اظهارات متفاوت و ضد و نقیض متعجب شده بود به این رفتار کاربران واکنش نشان داد. او در این رابطه نوشت: «دیروز یکی از مخاطبان برامون عکس تست شاهین در جاده رو فرستاد که پس از انتشار، اکثر نظرات با نقدهای درست و تعدادی نادرست همراه بود و یه سری می‌گفتن، که مثلا این چه آشغالی هست سایپا زده؛ یه سری می‌گفتن خدا بخیر کنه فردا توی جاده‌ها چی از آب در میاد و کلا از این مدل نظرات!»

او ادامه داد: «دیروز هم که سایپا بودیم، توی بخش انبار بدنه‌های آماده تولید، تعداد اتاق شاهین وجود داشت و ازش عکس گرفتم، توی صفحه خودم پخش کردم. یه سری پیام‌ها نشون می‌داد که دوستانی متوجه شاهین بودن این اتاق شده بودن. اما واقعا بخش عمده‌ای از پیام‌های ارسالی نتونسته بودن نام خودرو رو از روی اتاق تشخیص بدن. در میان این دسته از نظرات، سوال‌هایی مطرح شده بود که در نوع خودش جالب بود. مثلا یکی پرسیده بود که عجب الگوی طراحی داره، مال کدوم شرکت چینی هست؟ یکی دیگه نوشته بود، یه روزی میشه خودروسازی‌های ما هم از این خودروها تولید کنن؟ یه شخص دیگه گفته بود این عکس رو کاش به مدیران سایپا و ایران خودرو نشون بدی تا بفهمن طراحی ماشین باید چه جوری باشه و از این جور حرف‌های عجیب که من واقعا نمی‌دونم چه جوری از روی عکس اتاق خالی، این همه تحلیل در مورد کلیات ماشین درمیاد.»

این کارشناس خودرو تصریح کرد: «کل حرفم اینه که نقد درست باید باشه همیشه و اتفاقا هرچی بیشتر و اصولی‌تر، بهتر! اما واقعا بخش زیادی از نظرات، نقدها، کامنت‌ها و بحث‌های خودرویی در فضای مجازی، خیلی ساده قابل به چالش کشیدن هست و به راحتی می‌تونه بی‌اساس باشه.»

مجری برنامه «اسب بخار» در پایان تصریح کرد: «یه صحبتی هم با دوستان فعال در صنعت خودرو دارم؛ جدای از تمام نقدهایی که به شاهین وارده و خودم هم نقدهایی به این ماشین دارم، اما ببینید که تنها یک لوگو و یا بهتر بگم اعتبار نشان تجاری چقدر در خط فکری مردم تاثیر داره!»

یا تمام این تفاسیر، در نهایت این سوال به وجود می‌آید که چرا خودرویی که در حالت عادی آماج حملات شدید و القاب منفی قرار می‌گیرد، چطور با یک اشتباه در تشخیص به یک پدیده چینی با طراحی زیبا تبدیل می‌شود؟ آیا کنار هم قرار دادن این تکه‌های پازل این تصویر را ترسیم نمی‌کند که مردم سایپا را دوست ندارند؟

نظر شما چیست؟

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “آیا مردم سایپا را دوست دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز