چرا بسته‌بندی پلاستیکی محصولات مهم است؟

بسته بندی صحیح و مناسب اقلام و محصولات مختلف، یکی از فاکتورهای کلیدی در محافظت از آن‌ها است. بسته بندی صحیح و اصولی مانند استفاده از نایلون شیرینگ یا کیسه های پلاستیکی ، تا حد زیادی از آسیب دیدن کالا و محصول جلوگیری می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار صنعت اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، استفاده از پلاستیک و انواع آن از جمله کیسه های پلاستیکی ، پلاستیک بسته بندی یا نایلون شیرینگ در بسته بندی محصولات نقش محافظ را داشته و مانع ورود آسیب و هرگونه آلودگی می‌شود. ضمن این‌که استفاده از پلاستیک در صنعت بسته بندی و حتی استفاده روزمره یک گزینه اقتصادی و مقرون به صرفه محسوب می‌شود. کاماپرس در ادامه به بررسی مزایا و اهمیت بسته بندی پلاستیکی محصولات می‌پردازد.

چرا بسته‌بندی با پلاستیک؟

پلاستیک از نظر شیمیایی، شامل ترکیبی از زنجیره‌های طولانی به کمک پلیمریزاسیون ترکیبات منومر است. انواع پلاستیک مانند نایلون شیرینگ ، به‌واسطه مزایا و ویژگی‌های متعدد، نقش مهمی در بسته بندی اقلام و محصولات، ارائه کالا به مشتریان با خرید نایلون و کیسه های پلاستیکی و غیره ایفا می‌کنند. کیسه های پلاستیکی معمولا در دو نوع تولید می‌شوند که در ادامه بررسی شده است؛

ترموپلاست: این نوع پلاستیک در برابر ضربه، کشش، خراشیدگی، ساییدگی و غیره بسیار مقاوم بوده و در بسته بندی جواهرات، لوازم آرایشی، جعبه‌ها، محصولات غذایی، روغن‌ها، چربی‌ها، گازوئیل، نوشابه، شامپو و غیره کاربرد دارد.

راز آسمان پایتخت

ترموست: پلاستیک ترموست نیز در برابر روغن، اکسیداسیون و چربی مقاوم بوده و با توجه به بی‌ بو و شفاف بودن آن‌ها، در بسته بندی آب معدنی، نوشیدنی‌ها، مواد بهداشتی و دارویی کاربرد دارد.

مزایای بسته بندی با پلاستیک چیست؟

برخی از مهم‌ترین مزایای پلاستیک که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای بسته بندی در امور صنعتی و حتی زندگی روزمره تبدیل می‌کند، در ادامه آمده است؛

وزن سبک: وزن پایین پلاستیک در بسته بندی علاوه بر تسهیل فرایند پخش و جابه‌جایی، موجب افزایش مقاومت در برابر ضربه و فشار می‌شود.

شکل پذیری بالا: پلاستیک در برابر حرارت به‌شکل‌های مختلفی درآمده و در نتیجه موجب کاهش استفاده از مواد اولیه و هزینه‌های بسته بندی می‌شود.

پایداری بالا: برخلاف تصور عموم، پلاستیک در برابر عوامل محیطی مانند خوردگی و فرسایش از مقاومت بالایی برخوردار است. ضمن این‌که ماندگاری مواد در بسته بندی های پلاستیکی به‌نسبت سایر بسته بندی‌ها بیشتر است.

عدم ترکیب با مواد شیمیایی: پلاستیک معمولا در برابر رسوب، اکسایش و رطوبت واکنشی نداشته و از این جهت از نفوذ عوامل محیطی مخرب به درون بسته بندی جلوگیری می‌کند.

سایر مزایا: از دیگر مزایای پلاستیک می‌توان به قابلیت تطبیق پذیری، قابلیت دوخت حرارتی، اشغال فضای کم و حمل و نقل آسان و مقرون به صرفه بودن اشاره کرد.

از کدام پلاستیک برای بسته بندی استفاده کنیم؟

در حال حاضر انواع پلاستیک برای بسته بندی در ابعاد و اشکال مختلف در بازار قابل خریداری است. با وجود این، یکی از انواع کیسه های پلاستیکی که کاربردهای فراوانی در صنعت بسته بندی دارد، نایلون شیرینگ است.

احتمالا بارها در هنگام خرید کیسه زباله یا نایلون ، اسم نایلون شیرینگ به گوشتان خورده است. نایلون شیرینگ در واقع یک پلیمر از جنس پلی اتیلن به نام LDPEL است. این نایلون که به آن روکش شیرینگ پک نیز گفته می‌شود، غالبا در وکیوم کردن و بسته بندی کالا کاربرد دارد. خرید نایلون شیرینگ به‌صورت رولی بوده و در ابعاد و اندازه‌های مختلف قابل تهیه است.

نایلون شیرینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های نایلون شیرینگ که آن را یک محصول پرکاربرد تبدیل کرده است، شامل حساس بودن به تغییرات دمایی، قابلیت تغییر شکل در محدوده دمایی 160 تا 220 درجه سانتیگراد، مقاومت در برابر نفوذ گرد، غبار و ذرات معلق، مقاومت در برابر نفوذ نور خورشید، مقاومت جلوگیری از نفوذ خیسی، نم و رطوبت، مقاومت بالا در برابر سایش و فرسودگی، مقاومت در برابر ضربه و جابجایی، درخشندگی و شفافیت بالا است.

انواع نایلون شیرینگ کدام است؟

انواع نایلون شیرینگ علاوه بر بسته بندی در صنایع مختلف، از جمله صنایع غذایی، خانگی و ساختمانی کاربرد دارد. برخی از انواع نایلون شیرینگ در ادامه آمده است؛

نایلون شیرینگ حبابدار: نایلون شیرینگ حبابدار علاوه بر مقاومت بالا، دارای خاصیت ضربه‌گیری بوده و گزینه مناسبی برای جابه‌جایی لوازم در اسباب کشی و مانند آن است.

نایلون شیرینگ گلخانه‌ ای : از نایلون شیرینگ گلخانه ای برای پوشش سازه گلخانه استفاده می‌شود. این پلاستیک نقش مهمی در صرفه‌جویی هزینه‌ها دارد.

نایلکس: از نایلون شیرینگ برای تولید انواع کیسه زباله ، فریز و نایلکس های فروشگاهی نیز استفاده می‌شود.

خرید نایلون شیرینگ از فروشگاه درویش

فروشگاه نایلون و نایلکس درویش، یک شرکت تولیدی معتبر و فعال در زمینه تولید و عرضه انواع کیسه زباله ، کیسه های پلاستیکی و نایلون از جمله نایلون شیرینگ است. برای خرید نایلون شیرینگ به‌صورت سفارشی و در ابعاد و اندازه دلخواه برای بسته بندی، تنها کافی است به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

فروشگاه اینترنتی فروش اینترنتی کیسه های پلاستیکی درویش، در حال حاضر با شرکت‌ها و سازمان‌های معتبری همکاری کرده و استانداردهای داخلی و بین‌المللی متعددی را در زمینه تولید انواع نایلون و نایلکس دریافت کرده است.

انتهای پیام

مرتبط با : دیاکو پلاستیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز