چرا باید لوازم خانگی ایرانی بخریم؟

پاکشوما

خرید لوازم خانگی ایرانی هم نسبتا مقرون‌به‌صرفه‌تر است و هم از بابت خدمات پس از فروش خیال‌تان راحت‌تر خواهد بود. البته که لوازم خانگی ایرانی شاید از همه‌لحاظ در حد تراز اول‌های دنیا نباشد؛ اما چنانچه جانب انصاف را رعایت کنیم، تولیدکنندگان داخلی به‌ویژه در سال‌های اخیر با افزایش سطح کیفی و همسوترشدن با سلیقه روز به رقبای خارجی خود نزدیک‌تر شده‌اند و حرفی برای گفتن دارند.

به گزارش کاماپرس، این روزها تولیدکنندگان لوازم‌خانگی ایرانی با تقاضای فراوانی از سوی مصرف‌کنندگان مواجه هستند. این درحالی‌ است که تا چند سال قبل این برندها باوجود کیفیت مطلوب، به‌واسطه نام برندهای خارجی و معروف، در اولویت دوم قرار می‌گرفتند؛ اما اکنون به گفته بسیاری از تولیدکنندگان، کارخانه‌ها به دلیل رشد تقاضا در تامین نیاز بازار داخلی با مشکل مواجه هستند.
تصاحب 50 درصد بازار با «ماشین لباسشویی ایرانی»
یکی از برندهای قدیمی‌لوازم‌خانگی ایرانی که در مدت اخیر تغییرات اساسی در استراتژی خود ایجاد کرده و علاوه بر گسترش سبد محصولی، طرح‌های توسعه خطوط تولید را در دستور کار قرار داده ، برند «پاکشوما» است. درگذشته لباسشویی‌های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک این برند جایگاه خوبی در میان خانواده‌های ایرانی کسب کرده بودند و نام پاکشوما، این برند را به ذهن می‌آورد؛ اما در سال‌های اخیر، گروه تولیدی و صنعتی پاکشوما، با همکاری‌های مشترک با چندین برند خارجی در امر طراحی و توسعه محصول، کالاهای خود را با شش برند زیرمجموعه خود یعنی پاکشوما، مایدیا، زیرووات، کندی، آکس و کرال در بخش‌های لوازم‌خانگی بزرگ و کوچک به بازار عرضه کرده است. ب

استراتژی جدید پاکشوما برای توسعه
به گزارش دنیای اقتصاد، مهرداد نیکزاد، مدیر بازاریابی گروه برند پاکشوما می‌گوید: «در سال ۹۹ قرار است از خطوط تولید جدید بهره‌برداری و محصولات جدیدی به بازار عرضه شود. طبق برنامه، مساحت واحدهای تولیدی این شرکت به دو برابر افزایش خواهد یافت و زیرساخت‌های تولیدی شرکت به ۲۰۰ هزار مترمربع خواهد رسید. از دو سال گذشته، شرکت در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای افزایش سهم خود از بازار لوازم‌خانگی است.

چالش‌های مسیر تولید
نیکزاد ضمن انتقاد از تصمیم‌گیری جزیره‌ای در صنعت لوازم‌خانگی بدون لحاظ کردن نیازهای واقعی تولیدکنندگان داخلی می‌گوید: توانمندی تولیدات ما بسیار بیشتر از ظرفیت تولید فعلی است اما وجود برخی چالش‌ها مانند نوسانات ارزی، عدم اطمینان از فرآیند تخصیص ارز و توزیع ناعادلانه منابع ارزی میان تولیدکنندگان، هرگونه طرح توسعه و برنامه‌ریزی تولید را با مشکل مواجه می‌کند؛ زیرا با توجه به نداشتن صرفه به مقیاس در تولید برخی مواد اساسی، زنجیره تولید به کشورهای خارجی وابسته است. وی می‌افزاید: تامین مواد اولیه یکی دیگر ازمشکلات مهم تولیدکنندگان است. دخالت‌های دولت در بورس کالا باعث می‌شود مواد اولیه دست‌اول به تولیدکننده نرسد و به دلیل محدودیت‌های عرضه کالا (فولاد، پتروشیمی‌…) تولیدکننده ناچار است نیازهای خود را از سایر منابع تامین کند. همچنین انحصاری بودن تولید برخی مواد مورد نیاز از جمله ABS باعث شده است قیمت داخلی آن از قیمت جهانی بیشتر باشد. سامانه‌های نظارتی متعدد که تولیدکنندگان را ملزم به ارائه گزارش‌های مختلف به مراکز متعدد نظارتی می‌کنند و هزینه‌های فنی کار و خطاهای آماری را افزایش می‌دهند، از دیگر مشکلاتی است که نیکزاد از آنها انتقاد می‌کند. وی معتقد است می‌توان یک سامانه یکپارچه تعریف کرد و تنها به آن سامانه گزارش ارائه کرد و بدین ترتیب هزینه‌ها را کاهش و بهره‌وری را افزایش داد.

راز آسمان پایتخت

مدل‌ها و محصولات جدید در راهند
همچنین چندی پیش حسین اسحقی، قائم‌مقام مدیرعامل برند پاکشوما، در نشست خبری رونمایی از محصول جدید این شرکت، از راه‌اندازی خط تولید جاروبرقی جدید با همکاری گروه‌های تحقیق و توسعه آسیایی و اروپایی و با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار دستگاه در سال ۹۹ خبر داد. وی در این‌باره می‌گوید: طراحی جاروبرقی‌های جدید به‌گونه‌ای است که سوپرسایلنت و بسیار کم‌صدا هستند و مصرف انرژی پایینی دارند. این جاروبرقی‌ها با نام‌های «دوسلدورف» و «سئول» احتمالا تا یک ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد و قیمتی بسیار کمتر از نمونه مشابه خارجی خود، مثلا جاروبرقی‌های برند بوش خواهند داشت. همچنین شرکت برنامه‌ای جدی برای صادرات این گروه محصولات خود دارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : پاکشوما
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز