چرا باید به گوا سفر کنیم؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

امروزه، جزیره سرسبز گوا یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری سراسر دنیا است. این جزیره به بهشت طلاکاری شده معروف بوده و در جنوب غربی هند قرار دارد. با خرید تور گوا می‌توان از آب‌های نیلگون، آب و هوای گرمسیری، غذاهای خوشمزه و مراکز دیدنی این جزیره لذت برد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری و تفریح، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، علاقمندان می‌توانند با رزرو تور گوا از مجموعه الفبای سفر از آفر ویژه و امکاناتی نظیر راهنمای فارسی زبان، گشت شهری، بیمه مسافرتی و ترانسفر فرودگاهی بهره‌مند شوند. کسانی که دوست دارند تا تعطیلات نوروزی خود را با آرامش شب‌های سواحل گوا و زیبایی چشم‌نواز این جزیره سپری کنند، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهند!

با جزیره گوا بیشتر آشنا شوید

همانطور که قبلاً اشاره شد، این جزیره زیبا در کشور هند واقع شده و مرکز جزیره گوا، پانجیم نام دارد. زبان مردم گوا «کنگانی» است و این جزیره حدود 3 هزار و 700 کیلومتر مربع وسعت دارد. یکی از جذابیت‌های این جزیره، تاریخچه رمزآلود آن است و همین موضوع می‌تواند تور گوا را به یکی از پرطرفدارترین تورهای مسافرتی در سراسر دنیا، به خصوص برای علاقمندان به تاریخ تبدیل کند.

راز آسمان پایتخت

حکاکی‌های صخره‌ای کشف شده توسط باستان‌شناسان نشان می‌دهد که انسان‌های ماقبل تاریخ در این جزیره زندگی می‌کردند. شواهد حاکی از آن است که این انسان‌ها به زمان اشغال آشئول و دوره پارینه سنگی مربوط بودند.

گفته می‌شود که قدمت این جزیره به 3 قرن پیش از میلاد مربوط می‌شود. این جزیره در طول تاریخ پرفراز و نشیب خود شاهد نبردها و سکونتگاه‌های قبیله‌ای امپراطوری‌های موریان، چوتوس، بوجاها، چالوکیاس، کادمباس، سلطان‌نشین دهلی، سلاطین بهمنی و… بوده است.

پس از آن، پرتغالی‌ها حدود چهار قرن و نیم بر این منطقه مسلط بودند. به مرور زمان، این منطقه به مرکز مهم امپراطوری پرتغال در اقیانوس هند تبدیل شد. به همین دلیل، هم‌اکنون زبان مردم جزیره گوا سرشار از واژه‌های پرتغالی است و این منطقه بیشتر سایر مناطق کشور هند، رنگ و بوی اروپایی دارد. به علاوه، امروزه بیشتر نسل جوان این منطقه به زبان انگلیسی روی آورده‌اند. جزیره گوا در سال 1987 به عنوان بیست و پنجمین ایالت هند اعلام شد.

بهترین زمان برای رزرو تور گوا

وسیع‌ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند در این جزیره قرار دارد. زیبایی چشم‌نواز و طبیعت فوق‌العاده گوا مانند تپه‌های سرسبز در کنار رودهای خروشان، نخل‌های سر به فلک کشیده و درختان گرمسیری باعث شده تا هر ساله تعداد زیادی از توریست‌ها از سراسر دنیا اقدام به خرید تور گوا می‌کنند.

این جزیره در اغلب روزهای سال، آب و هوای گرم و شرجی دارد و بنابراین، این منطقه بهترین گزینه برای تفریحات ساحلی و شنا در دریا است. گوا از ماه می تا آگوست گرم‌ترین هوای سال را دارد و دما به بیش از 35 درجه سانتی‌گراد می‌رسد؛ به همین دلیل ممکن است هوای گوا در این زمان از سال برای برخی افراد غیرقابل تحمل باشد.

از ماه ژوئن تا سپتامبر، فصل باران‌های موسمی یا مانسون است که اکثر مکان‌ها در این زمان تعطیل می‌شوند. از اواخر مهر تا اواخر بهمن‌ماه، زمان فصل سرما در جزیره گوا بوده و دمای هوا در شب‌ها به حدود 20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. زمستان‌های گوا نسیم خنک و آب و هوای بسیار مطلوبی دارد.

بنابراین، بهترین زمان رزرو تور گوا و سفر به این جزیره، فصل زمستان است. البته گوا در این فصل از سال شلوغ‌تر سایر زمان‌های دیگر نیز خواهد بود. تقریباً از اسفندماه هوای این جزیره رو به گرمی می‌رود؛ اما اغلب هتل‌های این منطقه دارای کولر و تهویه هوای مناسبی هستند. به همین دلیل، بسیاری از توریست‌های ایرانی ترجیح می‌دهند تا تعطیلات پایان سال و نوروزی خود را در آرامش این جزیره سپری کنند.

جاذبه‌های دیدنی گوا

سواحل بکر و زیبا، کلیساهای دیدنی، قلعه‌های باشکوه و جشنواره‌های جذاب و هیجان‌انگیز از جمله جاذبه‌های این منطقه محسوب می‌شود. اغلب افرادی که به هند سفر می‌کنند ترجیح می‌دهند تا حداقل یک روز را در این بهشت زیبا سپری کنند.

طعم تند و پرادویه غذاهای محلی، بادامکی گوان و خوراکی‌های نارگیلی از جمله پرطرفدارترین خوراکی‌های جزیره گوا است. به علاوه، بازارهای رنگارنگ این جزیره، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در حال حاضر بیش از 500 غرفه در این بازار وجود دارد و هر روز به تعداد آنها افزوده می‌شود. گردشگران می‌توانند در بازارهای شبانه «شنبه بازار» و «ماکیز» از اجرای موسیقی‌های زنده و انواع غذاهای خوشمزه نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

 

 

مرتبط با : الفبای سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز