پیش بینی هوای 3 روز آخر هفته / استان های برفی و بارانی

ورود سامانه بارشی به کشور از فردا / چه استان هایی بارانی می شوند؟-کاماپرس

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا سه شنبه (10 بهمن ماه) خبر داد و اعلام کرد: برف و باران کشور را فرا می‌گیرد. این سازمان برای کشاورزان نیز هشدار زرد صادر کرده است.

به گزارش کاماپرس، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز دوشنبه 9 بهمن در بخش‌هایی از شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش‌های پراکنده باران، گاهی وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش‌های پراکنده برف را نشان می‌دهد.

فردا سه شنبه 10 بهمن در مناطق شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر،‌ ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز،‌ ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش رخ می‌دهد. بیشینه بارش‌های دو روز آینده مربوط به سواحل غربی دریای خزر است.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی هواشناسی برای 3 روز آخر هفته

روز چهارشنبه 11 بهمن برای سواحل غربی دریای خزر، شمال غرب و غرب کشور بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

راز آسمان پایتخت

روز پنجشنبه در نیمه غربی و نیمه جنوبی کشور،‌ ارتفاعات و دامنه‌های البرز،‌ ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس به علاوه سواحل دریای خزر بارش‌ باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی شده است.

روز جمعه 13 بهمن بارش‌ها در اکثر مناطق کشور ادامه می‌یابد و بیشترین بارش برای جنوب شرق، جنوب و ارتفاعات زاگرس مرکزی خواهد بود.

همچنین روز پنجشنبه 12 بهمن در استان‌های یزد، اصفهان، فارس، کرمان، چهارمحال و بختیاری و روز جمعه علاوه بر این استان‌ها در سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک روی می‌دهد.

به نقل از اقتصاد آنلاین، شایان‌ذکر است روز جمعه شدت وزش باد در نیمه غربی کرمان، نیمه شرقی فارس، یزد و نیمه شرقی اصفهان افزایش یافته و در این مناطق طوفان گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز