پشت پرده برکناری ناگهانی وزیر صنعت

تورهای مسافرتی لحظه آخر

وزیر صنعت در حالی ساعتی پیش از سوی رئیس جمهور برکنار شد که در نامه منتشر شده در شبکه های اجتماعی منتسب به  رحمانی، وی مدعی است به دلایل سیاسی برای استعفا تحت فشار بوده است.

به گزارش کاماپرس؛ رئیس جمهور با صدور حکمی حسین مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد. پیش از این «رضا رحمانی» کرسی وزارت صمت را بر عهده داشت که گفته می شود، حتی معاونان وزیر از برکناری او و تعیین سرپرست برای این وزارتخانه» توسط رئیس جمهور اطلاع نداشته اند.

حسن روحانی در حکم خود نوشته است که با بهره‌گیری از اختیارهای اصل ۱۳۵ قانون اساسی، از جمله برای اصلاح قیمت خودرو، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت را از کار برکنار می‌کند و محمد مدرس خیابانی را فعلا به‌عنوان سرپرست این وزارت برمی‌گمارد.

لابی کن یا استعفا بده !

برخی از نمایندگان مجلس از جمله امیرآبادی، عضو هیات رئیسه مجلس در توئیتی پس از برکناری وزیر صنعت  نوشته است: دلیل برکناری رحمانی افزایش قیمت خودرو نبود. “چهارشنبه به رحمانی ابلاغ شد اگر مجلس به وزارت بازرگانی رای ندهد باید استعفا دهید وزیر هم استعفا را نپذیرفته و برکنار شد.”

راز آسمان پایتخت

همچنین در ساعات اخیر، نامه‌ای منتسب به رضا رحمانی وزیر برکنار شده صمت خطاب به روحانی رئیس جمهوی در شبکه اجتماعی “دولت بهار” منتشر شده که در بخش هایی از آن نوشته شده که از جانب دفتر ریس جمهور به دلیل رای نیاوردن طرح تشکیل وزارت بازرگانی تحت فشار استعفاء قرار گرفته است.

در این نامه به صراحت عنوان شده است که واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور از رحمانی خواسته بود با نمایندگان مجلس و خصوصا نمایندگان آذری زبان برای تصویب تشکیل وزارت بازرگانی لابی کند اما رحمانی در جواب واعظی گفته است: مجلس زیر نظر بنده نیست .

از محتوای نامه به نظر می رسد رحمانی با وجود فشارها عزمی برای استعفاء نداشته و  نهایتا حسن روحانی تصمیم به برکناری او گرفته است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “پشت پرده برکناری ناگهانی وزیر صنعت

  1. رضا گفته:

    اگه به قیمت ها ربط داشت این همه مدت چرا تغییرش ندادن
    بیشتر به نظر میاد به نامه ای که برای کنترل قیمت زده ربط داشته باشه
    گرچه واقعا دلت دست واعظی است نه روحانی و جهانگیری

  2. حبیب گفته:

    سلام
    به نظرم کاش کسی بودآقای روحانی رو برکنار میکرد. این ۳سالش اندازه ۳۰ سال گرونی داشتیم .دستم به دامن رهبری .لطفآ کسی به بازار آهن هم توجه کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز