پرکاربردترین مواد شیمیایی صنعتی را از شیمی بازار بخواهید

مواد شیمیایی

بیشتر محصولاتی که امروزه در کارخانجات و صنایع مختلف تولید میشوند را مواد شیمیایی تشکیل میدهند. مواد شیمیایی موادی هستند که از ترکیبات شیمایی و معین برخوردار میباشند.

به گزارش کاماپرس، از جمله ترکیبات مواد شیمایی میتوان به عناصر شیمایی، یون ها و همچنین آلیاژها اشاره نمود. مواد شیمایی در علم به عنوان ماده ای تعریف میشوند که قادر به اشغال فضا و جرم میباشد.

در مواد شیمایی عناصر بسیار زیادی وجود دارد که با ترکیب هر یک از آنها با یکدیگر ماده خاصی به وجود می آید.

در ادامه مطلب به معرفی 7 مورد از پرکاربردترین مواد شیمیایی صنعتی می‌پردازیم :

  • اسید سولفوریک

اسید سولفوریک یک اسید معدنی بسیار قوی است که با هر درصدی در آب حل می‌شود. اسید سولفوریک را در گذشته به نام جوهر گوگرد می‌شناختند. این ماده در جدول برترین تولیدات مواد شیمیایی در سراسر جهان در رتبه نخست قرار دارد.

راز آسمان پایتخت
  • کلر

امروزه کلر جزو مواد شیمیایی بسیار محبوب است و کاربردهای فراوان آن باعث شده تا تولیدکنندگان کلر به فکر راه‌هایی برای افزایش تولید و کیفیت این ماده باشند. این عنصر، عاملی اکسیدکننده، سفیدکننده و گندزدا است و در تصفیه آب، عامل مهمی به شمار می‌رود و برای از بین بردن باکتری و سایر میکروب‌های موجود در ذخائر آب آشامیدنی بکار می‌رود.

  • اتیلن

گاز اتیلن بی‌رنگ است و به صورت جدی سمی نیست. این گاز به صورت عمده در صنایع پلاستیک‌سازی کاربرد دارد. در حقیقت اتیلن یکی از ترکیبات پایه تولید مواد آلی یا پلیمری در صنعت است و یکی از محصولات پایین دستی پتروشیمی به حساب می‌آید.

  • اسید فسفریک

اسید فسفریک، نوعی اسید مایع و بدون بو است که در قیاس با اسیدهای قوی همچون هیدروکلریک اسید و سولفوریک اسید، اثرات مخرب کمتری دارد و در شرایط عادی و مدت زمان کوتاه چندان نمی‌تواند خطرساز باشد. اسید فسفریک در زمره پرمصرف‌ترین مواد شیمیایی در صنعت قرار می‌گیرد.

  • آمونیاک

آمونیاک ماده‌ای غیرآلی و بدون رنگ است. این ماده غالبا به صورت مایع مورد استفاده است و میزان بسیار بالایی از آن در تولید کودهای نیتروژنه برای کشاورزی به کار می‌رود. تولید مواد شیمیایی گوناگون (همچون نیتریک اسید) و استفاده در صنایع غذایی، داروسازی و تولید کاغذ از جمله کاربردهای فراوان این ماده در صنایع مختلف هستند.

  • نیتروژن

نیتروژن عمدتا گاز بی‌اثر است و معمولا به عنوان گاز پتو مورد استفاده قرار می‌گیرد، به این معنی که از مواد حساس به اکسیژن در مقابل تماس با هوا محافظت می‌کند. این ماده در صنایع شیمیایی برای تولید کود، نایلن، نیتریک اسید، رنگ، دارو و مواد منفجره کاربرد دارد.

 

  • اکسیژن

استفاده از اکسیژن یا هوای سخت شده از اکسیژن شدت و سرعت واکنش را بالا می‌برد و در نتیجه هزینه کمتر شده و بازدهی واکنش افزایش می‌یابد.

مهم‌ترین نکته در خرید انواع مواد شیمیایی صنعتی کسب اطمینان از کیفیت محصول خریداری شده است؛ زیرا کاربرد آن‌ها به گونه‌ای است که کیفیتشان در محصول تولید شده و یا آزمایش انجام شده تاثیر مستقیم خواهد داشت.

بازار مواد شیمیایی نیز همانند بازار دیگر محصولات از گزند تولیدکنندگان غیرمعتبر و محصولات تقلبی بی‌کیفیت در امان نمانده است. تشخیص محصولات تقلبی از اصل نیز بسیار دشوار است، به همین دلیل خریداران با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. در این بین توصیه ما به شما عزیزان این است که خرید مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی مورد نیاز خود را به صورت بی‌واسطه و به طورمستقیم از تولیدکنندگان، واردکنندگان و یا نمایندگی‌های معتبر و با سابقه انجام دهید.

شیمی بازار به عنوان یک بورس آنلاین خرید و فروش مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی، فرصت برقراری این ارتباط مستقیم را به هر دو طرف معامله می‌دهد. همچنین کارشناسان شیمی بازار همواره در تلاشند تا در رابطه با مواد شیمیایی مدنظر شما، اطلاعات اصیل و معتبر را در اختیارتان قرار دهند.

انتهای پیام

مرتبط با : شیمی بازار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز