وکیل کیفری چه نقشی در پرونده های جنایی دارد؟

موضوعات مرتبط با پرونده‌های جنایی نظیر قتل، کلاهبرداری، آدم‌ربایی، سرقت، مواد مخدر، کلاهبرداری‌های مالی، اتهامات جنسی و غیره، پیچیدگی و ابهامات بسیار زیادی دارند و پیگیری و رسیدگی به این پرونده‌ها نیازمند حضور وکیل کیفری متخصص و باسابقه است.

به گزارش کاماپرس، یک وکیل کیفری با توجه به دانش و تخصص خود در زمینه پرونده‌های جنایی مسئولیت تعقیب یا دفاع از متهم به یک جرم کیفری را بر عهده می‌گیرد و وظیفه دارد به شیوه‌ای کاملا بی‌طرفانه عمل کند.

در این گزارش به بررسی وظایف وکیل کیفری در پیگیری پرونده‌های جنایی و ویژگی‌های لازم برای یک وکیل کیفری ماهر پرداخته شده است.

وکیل کیفری-کاماپرس

نقش وکیل کیفری در پرونده های جنایی

براساس ماده 47 قانون آیین دادرسی، افراد می‌توانند از زمانی که تحت تعقیب قانونی قرار می‌گیرند، وکیل مورد نظر خود را انتخاب کنند. متهمان پرونده‌های جنایی می‌توانند با استخدام یک وکیل کیفری ماهر تمامی بازجویی‌ها و روند تحقیقات پرونده را با حضور وکیل به پیش ببرند.

راز آسمان پایتخت

وکیل کیفری مجرب و آگاه پیش از آغاز جلسات تحقیقی و بازجویی‌ها، به موکل خود نسبت به حق و حقوقی که دارد، آگاهی می‌دهد و مانع از ایجاد دردسر و مشکلات بزرگ‌تر برای او می‌شود. حضور وکیل کیفری باعث می‌شود که رسیدگی قضایی نظم بهتری پیدا کند و از اتلاف وقت طرفین دعوا و طولانی‌شدن روند دادرسی جلوگیری شود.

هر پرونده جنایی شامل حجم بسیاری از اسناد و مدارک است. اشتباهاتی که در جمع‌آوری و بایگانی این اسناد صورت می‌گیرد، می‌تواند موضع دفاعی موکل را به خطر بیندازد. یک وکیل کیفری از صفر تا صد امور پرونده جنایی را رسیدگی می‌کند و از صحت اسناد مطمئن می‌شود.

پس از رسیدگی به پرونده، وکیل کیفری به دنبال هر گونه مدرک دال بر آن که بتواند بی‌گناهی موکل خود را ثابت کند، می‌گردد. این تحقیقات شامل بررسی شواهد، گفت­وگو با شاهدان، پلیس و جمع­آوری هرگونه اطلاعات موجود در رابطه با پرونده است.

متهمان اغلب درک نادرستی از شرایط خود دارند و ممکن است به نتایج غیرواقعی امیدوار باشند و یا خودشان را برای مجازات شدید آماده کنند. یک وکیل کیفری ماهر با بررسی شرایط پرونده می‌تواند به موکل خود به خوبی مشورت دهد و او را از پیش‌آمدهای آینده مطلع سازد.

وکیل کیفری-کاماپرس

وکیل کیفری چه وظیفه ای دارد؟

وکلای فعال در زمینه پرونده‌های جنایی وظایف متعددی بر عهده دارند و در صورتی که از دانش کافی و سابقه کاری درخشانی برخوردار باشند، می‌توانند روند پرونده را به بهترین نحو ممکن به پیش ببرند. یک وکیل کیفری ماهر با اصطلاحات و مواد قانون اساسی آشنایی دارد و در صورت بروز هرگونه مشکل می‌تواند با کمک دانش و تجربه خود به آن رسیدگی کند.

هنگامی که علیه اشخاص یا اموال آن‌ها ارتکاب جرم صورت گرفت، فرد متهم یا شاکی باید همراه با وکیل کیفری به دادسرا مراجعه کند و شکایت کیفری خود را تقدیم کند. با ورود شکواییه به دادسرا تحقیقات مقدماتی آغاز می‌شود و جمع‌آوری مدارک، استشهاد محلی و گفت‌وگو با شاهدان از جمله مواردی است که در این مرحله صورت می‌گیرد. پس از تایید جرم اتفاق افتاده با استناد به مدارک جمع‌آوری شده، پرونده جنایی جهت رسیدگی به دادگاه ارسال خواهد شد.

وکیل کیفری-کاماپرس

وکیل کیفری ماهر چه ویژگی دارد؟

یک وکیل کیفری ماهر برای موفقیت در شغل خود باید دارای مهارت‌های چندجانبه باشد. بهترین وکیل کیفری باید مهارت‌های ارتباط نوشتاری و کلامی بالایی داشته باشند تا بتوانند به خوبی در برابر قاضی و هیئت منصفه از موکل خود دفاع کنند. تفکر انتقادی، مهارت در تصمیم‌گیری و حل مسئله و وجود پرونده‌های کیفری موفق در کارنامه از جمله ویژگی‌های یک وکیل کیفری ماهر است.

نکات طلایی در انتخاب بهترین وکیل کیفری برای حل پرونده های جنایی

بسیاری از افراد با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها از استخدام وکیل کیفری امتناع می‌کنند و بدون اطلاع از حق و حقوق خود و رویه‌های قضایی مناسب، پرونده خود را در مسیری اشتباه به پیش می‌برند. اما واقعیت آن است که همراهی یک وکیل کیفری ماهر، تصمیم عاقلانه‌ای بوده و او می‌تواند با اتکا بر دانش و تخصص خود پرونده‌های جنایی را در مسیری درست به پیش ببرد و موفقیت آن را تضمین کند.

* افراد بهتر است پیش از انتخاب وکیل کیفری، به خوبی سوابق کاری و پرونده‌های جنایی موفق وکیل را بررسی کنند تا انتخابی صحیح و مثبت داشته باشند.

* پرونده‌های جنایی و کیفری از حساسیت و پیچیدگی بسیار بالایی برخوردار هستند، از این رو بهتر است بررسی و پیگیری اینگونه پرونده‌ها به کارآموزان وکالتی سپرده نشود، زیرا موفقیت در پرونده به شدت کاهش پیدا می‌کند و موجب بروز مشکلات بیشتری می‌شود.

* از آن‌جایی که بررسی پرونده‌ها در دادگاه براساس جدیدترین قوانین وضع شده مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد، بهتر است وکیلی انتخاب شود که همواره از طریق مطالعه و تحقیق از جدیدترین تغییرات قانونی مطلع است.

وکیل کیفری-کاماپرس

حل پرونده های جنایی با بهترین وکیل کیفری

موسسه حقوقی «حقیقت گستر» یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین موسسات حقوقی در زمینه حل پرونده‌های جنایی است. این مرکز حقوقی از جمعی از وکلای حقوقی مجرب و متخصص در زمینه‌های مختلف کیفری، حقوقی، ارث و خانواده و نظایر آن تشکیل شده است. موسسه حقوقی «حقیقت گستر» با برخورداری از دانش و تجربه وکلای پایه یک دادگستری، به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی به افراد مشاوره می‌دهند و حل پرونده‌های جنایی و کیفری آن‌ها را بر عهده می‌گیرند.

افراد برای مشاوره با بهترین وکیل کیفری موسسه حقیقت گستر و اطلاع از ویژگی‌ها و خدمات این مجموعه می‌توانند به وبسایت WWW.IRADL.COM مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 09193756168 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : حقیقت گستر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز