واکنش رئیس خانه معدن به طرح اصلاح قانون معادن

لست سکند

رئیس خانه معدن ایران نسبت به طرح کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد.

به گزارش کاماپرس، محمد‌رضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران در نامه‌‌ای خطاب به عزت‌الله اکبری، رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی نسبت به اصلاح موادی از قانون معادن انتقاد کرد و خواستار استفاده از نظر کارشناسان معدنی و حقوقی شد.
در نامه بهرامن آمده است: اخیرا مطلع شدیم، کمیته معدن کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طرحی را تحت عنوان اصلاح موادی از قانون معادن مصوب 23/3/1377 و اصلاحات بعدی آن تهیه نموده است. لذا با توجه به اهمیت فوق‌العاده موضوع و اشکالات مهم و و تامل برانگیز طرح موصوف، ضمن ارائه تحلیل اولیه مفاد اصلاحیه یاد شده که پیوست تقدیم داشته؛ خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایند تا در اسرع وقت نظریات کارشناسان معدنی و حقوقی خانه معدن ایران مورد بررسی و دقت نظر جهت بازبینی طرح ارائه پیشنهادی قرار گرفته شود. بدیهی است در صورت عدم اصلاح اشکالات، با چالش‌ها و مشکلات جدی و عدیده‌ای بر سر راه صنعت معدنکاری کشور که در حال حاضر تنها صنعت پیش برنده اقتصاد ایران است به طور قطع و یقیین مواجه خواهیم شد.
علیرغم انتشار عمومی نامه رئیس خانه معدن، هفته گذشته حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح گزارش عملکرد این کمیسیون در 6 ماه گذشته، گفت: پیش‌نویس طرح اصلاح برخی از مواد قانون معادن در کمیسیون در حال بررسی است؛ این موضوع می‌تواند به فعال‌سازی و توسعه معادن و جایگزین کردن این ظرفیت به جای نفت در شرایط تحریمی اثر مناسبی داشته باشد.
انتهای پیام

راز آسمان پایتخت
مرتبط با : خانه معدن ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز