واکسن کرونا طلا را ارزان کرد

لست سکند

بعد از تایید واکسن کرونا، قیمت طلا در بازار جهانی ۱۰۰ دلار سقوط کرد.
به گزارش کاماپرس، خبر تایید واکسن کرونا با اینکه باعث رشد قیمت دلار در بازار جهانی شد، اما به گفته کارشناسان اقتصادی باعث شد طلا با ریزش عجیب در هفت سال اخیر روبرو شود.
طبق اعلام شرکت پی فایزر واکسن کووید ۱۹ این شرکت بیش از ۹۰ درصد در جلوگیری از ابتلا به بیماری موثر است. این واکسن احتمالا روند احیای اقتصادی از همه گیری ویروس کرونا را سرعت بخشیده و نیاز به بسته محرک مالی بیشتر را کم می کند. نتایج آزمایش گسترده واکسن کووید ۱۹ پی فایزر، امیدبخش ترین پیشرفت علمی بوده که تاکنون در مبارزه با کووید ۱۹ روی داده و در صورتی که تحقیقات بی خطر بودن تزریق این واکسن را نشان دهد، زمینه را برای شرکت پی فایزر و بیو ان تک برای اجازه اضطراری از رگولاتورها هموار می کند.
اخبار مهم مرتبط را بخوانید

پس از اعلام این خبر قیمت طلا خبر ریزش کرد و همه رشد قیمتی که از زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحت تاثیر امیدواری به تصویب بسته محرک مالی وسیعتر در این کشور پیدا کرده بود را از دست داد.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک درباره این سقوط ناگهانی و شدید قیمت طلا گفت:« طلا دارایی است که سرمایه گذاران را به دلیل دورنمای بسته محرک مالی و نرخهای بهره بسیار پایین جذب کرده است. تولید واکسن نیاز به اقدامات محرک مالی را کمتر خواهد کرد زیرا اقتصادها می توانند بازگشایی شوند.»

راز آسمان پایتخت

به گزارش ایسنا، بهای معاملات اونس طلا در بازار نیویورک ۹۷ دلار و ۳۰ سنت معادل حدود پنج درصد سقوط کرد و در ۱۸۵۴ دلار و ۴۰ سنت بسته شد که بزرگترین کاهش قیمت یک روزه به دلار از ژوئن سال ۲۰۱۳ تاکنون بود.
اما برخلاف طلا فلزات صنعتی، بازارهای سهام و قیمتهای نفت همگی صعود کردند و مس به بالاترین قیمت در دو سال اخیر صعود کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم طلا، ارز و سکه، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز