سقوط قیمت طلا و دلار در ایران برخلاف بازارهای جهانی

قیمت طلا و دلار در حالی در ایران مسیر نزولی را با شیب تند در پیش گرفته است که در بازارهای جهانی روند معکوسی در حال روی دادن است.

به گزارش کاماپرس، روند نزولی قیمت طلا و دلار امروز هم همان طور که از پیش گمانه زنی شده بود در بازار ایران ادامه داشت. نکته جالب توجه این که ارزان شدن طلا و دلار در بازار ایران برخلاف روند قیمت آنها در بازارهای جهانی است که این امر به خوبی نشان دهنده متورم شدن قیمت طلا و دلار به دلیل فشارهای سیاسی و جو روانی حاکم بر بازار ایران با سیاست های ترامپ است.

روزنامه شرق در این باره در گزارشی از قول یک کارشناس اقتصادی نوشته است؛روندی که در ایران برای قیمت دلار رخ می‌دهد، منطبق بر تحولات بازارهای جهانی نیست. وی ریزش نرخ دلار را ناشی از انتخابات آمریکا می‌داند و عرضه ارز را بر تغییر قیمت‌ها بی‌تأثیر می داند.

محسن قادری به شرق می‌گوید: عرضه خاصی برای ارز وجود نداشته است. در سمت عرضه فکر نمی‌کنم اتفاق خاصی بیفتد؛ زیرا به آن صورت ارز در اختیار ندارند. از سوی دیگر بخش تقاضا را کلا محدود کرده‌اند. اینکه می‌گویند ما عرضه می‌کنیم ولی کسی نمی‌خرد، به این خاطر است که کسی اجازه ندارد خرید کند.

آریاک سفر

او درباره تأثیر انتخاب بایدن بر ریزش قیمت دلار در ایران عنوان می‌کند: فکر نمی‌کنم خیلی به قیمت‌های زیر 20 هزار تومان برسیم. به خاطر چسبندگی قیمتی که روی خود دلار وجود دارد و چسبندگی قیمت تمام کالاها، ریزش نرخ دلار خیلی زیاد نخواهد بود. او اضافه می‌کند: ممکن است شاهد نوسانات قیمتی به صورت لحظه‌ای باشیم و اعداد زیر 20 هزار تومان را هم ببینیم، اما این نوسانات مقطعی است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم بازارها و کسب وکارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز