فوری – واکسن کرونا با کارایی 90 درصدی تولید شد

دو شرکت داروسازی به نام «فایزر» و «بایانتک» امروز اعلام کردند موفق به تولید واکسن موثری برای پیشگیری از کرونا شده اند و  کارایی واکسن تولیدی آنها برای این بیماری مرگبار در تحقیقات اولیه ۹۰ درصد بوده است.

به گزارش کاماپرس، نسبت کارایی این واکسن با مقایسه تعداد مبتلایان در گروه کنترل با شمار افرادی که پس از تزریق واکسن به ویروس کرونا مبتلا شده اند به دست آمده است.

تحقیقات اولیه از این واکسن حاکی از آن است که ایمنی در برابر ویروس کرونا هفت روز پس از دومین تزریق و ۲۸ روز پس از اولین تزریق ایجاد می شود.

50 میلیون واکسن تا پایان 2020 تولید می شود

در بیانیه ای که مدیرعامل شرکت فایزر درباره واکسن تولیدی این شرکت منتشر کرده آمده است: «ما بر این باور هستیم که با گذشت بیش از هشت ماه از آغاز بدترین همه گیری جهانی در بیش از یک قرن اخیر اکنون گامی مهم برای جهان در راستای مبارزه با بیماری “کووید ۱۹” برداشته شده است.»

راز آسمان پایتخت

شرکت های «فایزر» و «بایانتک» اعلام کرده اند که ۵۰ میلیون نمونه از واکسن تولیدی خود را طی سال جاری میلادی در جهان عرضه خواهند کرد. به گفته این دو شرکت داروسازی در سال ۲۰۲۱ تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نمونه از واکسن تولیدی آنها در سطح جهان عرضه خواهد شد.

بنا به اعلام یورونیوز، انتشار خبر دستیابی دو شرکت داروسازی به واکسنی با کارایی «۹۰ درصد» باعث شد تا ارزش سهام در بورس های اروپایی افزایش یابد. ارزش شاخص های اصلی سهام در بازارهای پاریس، فرانکفورت، لندن و میلان بیش از پنج درصد افزایش یافته است. بورس های اروپایی در ساعات اولیه معاملات روز دوشنبه نیز شاهد افزایش ارزش سهام به دنبال پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بودند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز