وام یک میلیونی فردا برای چند نفر واریز می شود؟

پس از تصمیم دولت برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، مقرر شد که 24 میلیون خانوار یارانه‌بگیر، وام یک میلیونی به صورت قرض الحسنه دریافت کنند، وامی که قرار شد دولت اقساط آن را طی ٣٠ ماه و ماهیانه ٣۵ هزار تومان از یارانه‌بگیران کسر کند.

به گزارش کاماپرس، فاز اول این طرح با واریز 1 میلیون تومان به حساب 17 میلیون ثبت نام‌کننده انجام شد و به گفته سخنگوی تسهیلات کرونا قرار است تا فردا (پنجشنبه)دو میلیون نفر دیگر از جامانده‌ها، وام یک میلیونی خود را دریافت کنند. اعطای وام یک میلیونی در پی شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کارگاهها و کسب وکارها و در نتیجه افزایش فشار اقتصادی بر خانوارهای کم‌درآمد از ماه گذشته در دستور کار دولت قرار گرفت. بر این اساس در همان ابتدا مقرر شد که 24 میلیون خانوار یارانه‌بگیر از این تسهیلات برخوردار شوند. با توجه به سازوکار ثبت‌نامی و مشکلاتی که برای ثبت شماره تلفن سرپرستان خانواری که فاقد سیم کارت بودند، وجود داشت، این تسهیلات تاکنون در چند فاز به خانوارها ارائه شده است. فاز اول اعطای این تسهیلات به 17 میلیون خانوار در 4اردیبهشت ماه صورت گرفت. حالا آن‌طور که ستاد تسهیلات کرونا اعلام کرده تا فردا مجموعا 19 میلیون نفر از این وام بهره‌مند خواهند شد.

پیگیری مشکل حساب های مسدود شده

حسن میرزایی، سخنگوی تسهیلات کرونا به ایرنا گفته است: سازمان هدفمندی یارانه ها تعداد ٢ میلیون و ٢۶۶ هزار و ٢۶٣ سرپرست خانوار یارانه بگیر شناسایی و لیست آنها را برای بانک مرکزی ارسال کرد.

به گفته او از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه از مجموع پیامک‌های ارسالی به سرشماره ۶٣۶٩ در مجموع تعداد ٢ میلیون و ٢۶۶ هزار و ٢۶٣ سرپرست خانوار یارانه بگیر شناسایی و در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است.

راز آسمان پایتخت

او اضافه کرده است: طبق اعلام قبلی بانک مرکزی از ٢۴ ساعت پس از دریافت اطلاعات فرآیند واریز تسهیلات یک میلیون تومانی شروع می شود. بنابراین فردا (پنجشنبه) واریز شروع و تا پایان شب ادامه دارد.

سخنگوی تسهیلات کرونا گفت: در انتهای این مرحله در مجموع ١٩ میلیون و ٣٨۵ هزار و ٣٠٨ سرپرست خانوار وام یک میلیونی دریافت می کنند.

به گفته میرزایی، در دور قبل این تسهیلات برای ٣۴ هزار سرپرست خانوار که حساب بانکی آنها مسدود بود واریز نشد، بررسی ها برای رفع مشکل این افراد ادامه دارد و هفته آینده اطلاع رسانی می‌شود که چه اقداماتی انجام دهند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “وام یک میلیونی فردا برای چند نفر واریز می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز