هنر استفاده از قاب‌‌ خزه‌ای در خلق اثر جاودانه از طبیعت

امروزه افراد به دلیل مشغله زیاد و داشتن زمان کم، فرصتی برای نگهداری از گیاهان ندارند، اما بدشان هم نمی‌آید که در خانه خود گیاه داشته باشند. دیوار سبز (ماس وال) که از خزه تثبیت شده ساخته می‌شود، دقیقا برای نیاز همین افراد طراحی شده است.

به گزارش کاماپرس، ماس وال یا دیوار سبز در شکل‌ و اندازه‌های مختلف و همچنین کاربردهای متنوعی وجود دارد. یکی از آنها که تا حد زیادی به خلاقیت افراد بستگی دارد، ساخت قاب‌ خزه‌ای است. اندازه‌ها و شکل‌های متفاوت این سازه گیاهی، دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد.

این گزارش به معرفی قاب خزه‌ای و همچنین ایده‌های جدید استفاده از آن پرداخته است.

دیوار سبز چیست و چه مزایایی دارد؟

دیوار سبز، سازه‌ای گیاهی است که از خزه تثبیت شده و مواد دیگر ساخته می‌شود. تثبیت شده بودن این گیاهان به معنی این است که نیازی به مراقبت ندارند و لازم نیست که نگران آبیاری یا نور کافی برای آنها باشید. این سازه گیاهی که از تلفیق فضای سبز و طراحی داخلی نشأت گرفته است، مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن پرداخته شده است.

1- بی‌نیاز از نور: اغلب دیوارهای سبز از خزه تثبیت شده ساخته شده‌اند و بنابراین زنده نیستند. یعنی به هیچ مراقبتی نیاز ندارند و فقط برای زیباسازی فضا به کار می‌روند؛ بنابراین اگر آپارتمان شما نورگیر نیست، ماس وال بهترین گیاهی است که می‌توانید داشته باشید.

راز آسمان پایتخت

2- دیوار سبز، دوستدار رطوبت: برای ماندگاری بیشتر این سازه گیاهی بهتر است که رطوبت فضای اطراف آن را حفظ کنید. همچنین توجه داشته باشید که این گیاه در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد.

قاب خزه ای-کاماپرس

3- تنوع و کاربردهای زیاد: شما می‌توانید در دکوراسیون بسیاری از مکان‌ها از جمله فضای اداری، بالکن، اتاق خواب، حیاط، اتاق ناهارخوری، محل استراحت، حمام و آشپزخانه از ماس وال استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که بتوانید فضای اطرافتان را با صرف هزینه و زمان اندک زیبا کنید.

4- دیوار سبز، عایق صدا: دیوار سبز علاوه بر اشغال فضایی بسیار کم و آویزان شدن بر دیوار می‌تواند نقش عایق صدا را نیز ایفا کند. این ویژگی در آپارتمان‌های امروزی بسیار مهم بوده و در حالت عادی ممکن است برای آن هزینه زیادی کنید، اما ماس وال، شما را از صرف این هزینه معاف می‌کند.

پنج ایده‌ جدید و جذاب برای ساخت قاب خزه‌ای

برای ساخت قاب خزه‌ای، بیش از هر چیزی نیاز به خلاقیت دارید؛ بنابراین بر اساس مکانی که می‌خواهید قاب خزه‌ای را در آن قرار دهید، باید اندازه و نوع گیاهان به کار رفته در آن را انتخاب کنید. ایده‌های زیادی برای ساخت این قاب‌های زیبا وجود دارد که در این گزارش به معرفی پنج تا از آنها پرداخته شده است.

قاب خزه ای-کاماپرس

1- قاب خزه‌ای برای طرفداران ساعت: یکی از ایده‌های جدید درست کردن قاب خزه‌ای، ترکیب آن با اشیای کاربردی موود در منزل است. ساعت یکی از این اشیاء است که اگر چوبی و دایره‌ای شکل باشد، می‌توانید فضای خالی آن را با خزه بپوشانید. به این ترتیب یک قاب – ساعت خزه‌ای زیبا خواهید داشت که می‌توانید آن را در سالن پذیرایی یا نشیمن آویزان کنید.

قاب خزه ای-کاماپرس

2- ایده‌ای برای تبدیل قاب خزه‌ای به یک سازه هنری: شما می‌توانید با طرح‌های اختصاصی خودتان یا ایده‌ گرفتن از طرح‌های موجود، قاب خزه‌ای خود را به یک هنر زیبا تبدیل کنید. این قاب‌های برجسته که طرفداران زیادی هم دارند، می‌توانند فضای خانه را بسیار زیبا کنند.

قاب خزه ای-کاماپرس

3- ایده‌ای برای تلفیق قاب خزه‌ای و گل‌های خشک شده: تقریبا هر چیزی را می‌توان با خزه‌های تثبیت شده ساخت. فقط کافی است که گیاه مناسب و طرح مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. قاب‌های دیواری مستطیل شکل که علاوه بر خزه تثبیت شده، گل‌های خشک شده‌ای هم با آنها ترکیب می‌شود، می‌توانند جلوه بسیار زیبایی به پاگرد پله خانه یا راهروهای آن بدهند.

قاب خزه ای-کاماپرس

4- قاب خزه‌ای برای طرفداران گلدوزی: بسیاری از افرادی که به گلدوزی علاقه دارند، پس از اتمام کار، آن را بر دیوارهای خانه آویزان می‌کنند. این دقیقا کاری است که می‌توانید با قاب خزه‌ای هم انجام دهید؛ با این تفاوت که این قاب‌های سبز، جلوه زنده‌تری به محیط می‌دهند.

5- ایده قاب خزه‌ای برای آپارتمان‌های کوچک: برای استفاده از قاب خزه‌ای هیچ لزومی به آویختن آنها از دیوار نیست. شما می‌توانید این قاب‌ها را با نخ‌هایی محکم از سقف آویزان کنید و فضایی بسیار زیبا و آرامش بخش را برای اتاق نشیمن فراهم کنید. این قاب‌ها می‌توانند با شکل و اندازه مورد نظر شما ساخته شود.

خرید قاب خزه‌ای از “بست ماس”

با محدود شدن فضای سبز، مراکز زیادی به وجود آمده‌اند تا با پرورش و فروش گیاهان متنوع و کاربردی، به گسترش فضای سبز کمک ‌کنند. یکی از این مراکز، مجموعه بست ماس است که انواع ماس وال و قاب‌های خزه‌ای را به طرفداران آن ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر از انواع این گیاهان کاربردی و خرید خزه تثبیت شده می‌توانید به وبسایت https://bestmoss.com مراجعه کنید. در صورت نیاز به تماس مستقیم با این مجموعه نیز می‌توانید در ساعات اداری با شماره تلفن همراه 09033797889 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : بست ماس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز