همه چیز درباره وکیل ارث و اهمیت آن

وکیل ارث-کاماپرس

با توجه به اهمیت مسائل انحصار وراثت، بهره‌مندی از دانش و تخصص وکیل ارث برای پیشبرد پرونده و دعاوی ارثیه در مدت کوتاه و جلوگیری از تضییع حقوق وراث در هنگام تقسیم ارث ضروری است.

به گزارش کاماپرس، پرونده‌های انحصار وراثت، بخش مهمی از دعاوی خانوادگی را شامل شده و حل و فصل این مسائل بدون کمک وکیل ارث مجرب، موجب ایجاد مشکلاتی همچون طولانی شدن فرآیند رسیدگی، تحمیل هزینه‌های مالی و فشارهای روحی و روانی بر وراث می‌شود. در چنین شرایطی، گرفتن وکیل ارث راهگشا بوده و موجب حل مسئله در کوتاه‌ترین زمان می‌شود. وکیل ارث با آگاهی کامل از قوانین، تمامی خدمات مرتبط با تقسیم ارث از جمله بررسی میراث و اموال فرد متوفی را انجام می‌دهد.

این گزارش به بررسی اهمیت و راه‌های انتخاب بهترین وکیل ارث ‌پرداخته است.

وکیل ارث کیست؟

با توجه به گستردگی موضوعات و دعاوی حقوقی، هر یک از وکلای دادگستری در موضوعات خاصی فعالیت کرده و با قوانین و رویه‌های آن آشنا هستند. وکیل ارث نیز شخصی است که تحصیلات و مدارک مرتبط با رشته حقوق داشته و علاوه بر دارا بودن پروانه وکالت دادگستری، به‌صورت تخصصی در دعاوی خانوادگی و تقسیم ارث فعالیت می‌کند.

انتخاب بهترین وکیل ارث باید براساس میزان آشنایی و تسلط او بر موضوعاتی مانند تقسیم ورثه، طبقات ارث، ارث زن از همسر، شرایط محرومیت از ارث، ارث فرزندخوانده، نحوه تقسیم ارث و تقسیم ارث مادر صورت گیرد. وکیل همچنین باید از امور حسبی اطلاع کامل داشته و دارای مهارت و تبحر در حل پرونده باشد.

راز آسمان پایتخت

چرا گرفتن وکیل ارث در دعاوی ارثیه ضروری است؟

گرفتن وکیل ارث در دعاوی ارثیه و حتی پیش از مراحل دادرسی و برای انحصار وراثت اجباری نیست؛ با این حال، گستردگی دعاوی و مسائل انحصار وراثت به‌نحوی است که عدم آگاهی افراد در آن می‌تواند مشکل­‌ساز باشد. گرفتن وکیل ارث به‌ویژه در مواردی که پرونده دارای پیچیدگی و فراز و نشیب‌ است، دارای مزایای متعددی بوده که در ادامه بررسی شده است.

جلوگیری  از اطاله: وکیل ارث با آگاهی از پیچ‌وخم‌های قانونی و رویه‌های موجود، از بروز هرگونه مشکل که فرایند دادرسی را طولانی می‌کند، جلوگیری کرده و پرونده را در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه می­رساند.

ارائه راه‌حل‌های قانونی: یک وکیل ارثیه علاوه بر آشنایی با قوانین و تبصره‌ها، نظام قضایی را به خوبی شناخته و می‌تواند بهترین راهنمایی و راهکارها را برای پیروزی در دادگاه پیشنهاد دهد.

جلوگیری از زیان‌های اقتصادی: گرفتن وکیل ارثیه و پرداخت حق‌­الوکاله، به پیروزی شما در دعاوی و کسب سهم‌الارث بیشتر کمک می‌کند. این در حالی است که اگر نتوانید حق خود را ثابت کنید، احتمالا ضررهای اقتصادی بیشتری نسبت به دستمزد وکیل متحمل خواهید شد.

وکیل ارث-کاماپرس

گرفتن وکیل ارث در چه مواردی مفید است؟

وظایف و حیطه فعالیت وکیل ارث بسیار گسترده است. برخی از مواردی که گرفتن وکیل ارث می‌تواند در آن مفید باشد، در ادامه بررسی شده است.

مشاوره ارث: استفاده از مشاوره یک وکیل ارث برای کسب آگاهی کامل از وضعیت و شرایط موجود، به شما کمک می‌کند تا در صورت بروز مشکل، عاقلانه‌تر عمل کنید؛ ضمن اینکه مشاوره وکیل ارث پیش از انحصار وراثت از بروز هرگونه دعوای بعدی جلوگیری می‌کند.

پیگیری دعاوی ارث: انحصار وراثت در برخی موارد با عدم توافق وراث و بروز دعاوی قضایی در این زمینه مواجه می‌شود. در چنین شرایطی داشتن یک وکیل ارث برای پیروزی در دعاوی و تسریع فرایند رسیدگی موثر است.

تنظیم وصیت نامه: تنظیم وصیت نامه و تقسیم اموال، نیازمند آگاهی کامل از قوانین ارث است. در این مورد نیز مشورت با یک وکیل ارث برای کسب اطلاعات لازم و تنظیم یک وصیت نامه قانونی ضروری است. حتی می‌توان تنظیم وصیت نامه را به‌طور کامل به وکیل دادگستری سپرد.

مسائل مالیات بر ارث: یکی از مهم‌ترین مسائل انحصار وراثت، پرداخت مالیات بر ارث است. تعیین این مالیات در برخی موارد به‌شکل غلط و نادرستی صورت می­گیرد و وراث مجبور به پرداخت رقم‌های بالایی به اداره مالیات می‌شوند. در چنین مواردی پیگیری قانونی وضعیت، توسط یک وکیل ارث برای کاهش میزان مالیات بر ارث بسیار مفید خواهد بود.

کیل ارث-کاماپرس

حل دعاوی حقوقی با “حقیقت گستر”

موسسه حقوقی حقیقت گستر با بهره‌مندی از وکلای پایه 1 دادگستری، مشاورین و کارشناسان مجرب، خدمات ویژه‌ای در زمینه‌های حقوقی از جمله امور ملکی، خانوادگی، کیفری و اتباع ارائه می‌دهد. این موسسه دارای دپارتمان‌های تخصصی در هر یک از مباحث قانونی بوده و پرونده‌های حقوقی موکیلن به دپارتمان مخصوص ارجاع شده و در اختیار یک وکیل کاربلد و مجرب قرار می‌گیرد.

با انتخاب موسسه حقیقت گستر می‌توان از خدمات ویژه‌ای همچون ارائه گزارش مستمر به موکلین توسط واحد مستقل (CRM) و امکان مشاهده وضعیت پرونده در وبسایت و اپلیکیشن مخصوص بهره‌مند شد.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می­ توانند به وبسایت https://www.haghgostar.com/ مراجعه کنند.

تمام اعضای مجموعه در تلاش هستند تا با رعایت مصلحت و غبطه موکل، روند پرونده با پیگیری منظم و مستمر و در چارچوب قانون به بهترین شکل انجام شود. (با حقیقت گستر هوشمندانه پیروز شوید).

جهت اعطای وکالت و بهره‌مندی از خدمات موسسه حقیقت گستر، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

تلفن همراه: 09193756168 – 09193756169

تلفن ثابت: 02191300024 – 02191300023

آدرس موسسه: فلکه دوم تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی، پلاک ۵۳، واحد ۱۸

انتهای پیام

مرتبط با : حقیقت گستر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز