همه چیز درباره فلاور باکس فلزی و مزایای آن

امروزه خرید فلاورباکس فلزی یا همان جعبه نگهداری گل به‌واسطه مزایای متعدد آن از جمله مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و وزن بسیار پایین، از محبوبیت بالایی برای زیباسازی محیط‌های متفاوت اعم از مسکونی، اداری و شهری برخوردار است.

به گزارش کاماپرس، امروزه با گسترش آپارتمان‌نشینی، بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی هستند که از فضاهای در دسترس خود به بهترین شکل در راستای افزایش فضای سبز و کاشت گل و گیاه استفاده کنند. استفاده از فلاورباکس، یکی از روش‌های ایده‌آل و مقرون به صرفه برای این کار است. فلاورباکس فلزی علاوه بر مقاومت بالا و قیمت مناسب، ظاهری شیک و زیبا داشته و انتخاب مناسبی برای همه سلیقه‌ها و افراد است.

این گزارش به بررسی نکات مهم پیش از خرید فلاور باکس فلزی ‌پرداخته است.

فلاور باکس فلزی-کاماپرس

فلاور باکس فلزی چیست؟

فلاور باکس فلزی نوعی از جعبه‌های کشت گل و گیاه است که با استفاده از انواع ورق‌های فولادی طراحی و تولید می‌شود. متداول‌ترین متریال و مواد اولیه مورد استفاده در فلاور باکس فلزی، ورق سیاه یا گالوانیزه است؛ با این حال، در برخی از آنها از انواع ورق رنگی نیز استفاده می‌شود. داخل فلاور باکس فلزی به صورت زهکشی و عایق بوده و از این نظر برای کاشت انواع گل و گیاه بسیار مناسب است.

راز آسمان پایتخت

فلاور باکس فلزی-کاماپرس

انواع فلاور باکس فلزی از نظر جنس

فلاورباکس فلزی در انواع مختلف و با استفاده از ورق‌های فلزی متنوعی تولید می‌شود. مهم‌ترین انواع فلاورباکس فلزی از نظر جنس در ادامه بررسی شده است.

فلاورباکس ورق سیاه: ورق سیاه، پرکاربردترین ماده در تولید فلاورباکس فلزی است که پس از ساخت با یک لایه رنگ اپوکسی یا کوره‌ای برای جلوگیری از زنگ‌زدگی پوشانده می‌شود.

فلاورباکس ورق گالوانیزه: از مزایای خرید فلاورباکس فلزی ورق گالوانیزه می‌توان به قیمت مناسب آن، ضد زنگ بودن و مقاومت بالا در برابر خوردگی و رطوبت اشاره کرد.

فلاورباکس ورق رنگی: ورق رنگی در واقع همان ورق گالوانیزه است که با یک لایه رنگ الکترواستاتیک پوشانده شده و از مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت برخوردار است. خرید فلاور باکس فلزی تولید شده از ورق رنگی به‌واسطه پایین بودن میزان تولید، علی‌رغم کیفیت بسیار بالای آن چندان مقرون به صرفه نیست.

ویژگی­ های فلاور باکس فلزی

فلاورباکس‌ فلزی با توجه به نوع ورق، ضخامت و شیوه ساخت، دارای ویژگی‌های متنوعی است که برخی از آنها در ادامه بررسی شده است.

وزن: وزن فلاورباکس فلزی به ابعاد و سایز، نوع ورق مورد استفاده و ضخامت آن بستگی دارد. به ‌عنوان مثال، ورق‌های سیاه و گالوانیزه دارای وزن یکسانی بوده و در مقایسه با ورق رنگی سبک‌تر است.

مقاومت و عمر مفید: در میان انواع فلاورباکس­های موجود از نظر جنس، جعبه‌های ورق گالوانیزه و رنگی در مقایسه با ورق سیاه دارای خاصیت ضد زنگ بوده و از مقاومت بیشتری برخوردار است؛ در حالی که ورق سیاه حتما باید با یک لایه ضد زنگ پوشانده شود تا به سرعت از بین نرود.

فرم و شکل: انواع فلاور باکس فلزی با استفاده از برشکاری، جوشکاری و خم‌کاری در تمام شکل‌های هندسی، قابل طراحی و اجرا است؛ هرچند تنوع این نوع باکس در مقایسه با فلاور باکس فایبرگلاس کم‌تر است.

طرح و رنگ: انواع فلاور باکس فلزی با استفاده از روش‌های متنوعی همچون دستی، کوره‌ای و الکترواستاتیک قابلیت رنگ‌پذیری داشته و از این نظر هیچ‌گونه محدودیتی ندارند.

مراقبت و نگهداری: مهم‌ترین مزیت خرید فلاورباکس فلزی، نگهداری و مراقبت آسان از آن‌ها است. این فلاور باکس­ نیاز به مراقبت چندانی نداشته و در صورت به جا ماندن هرگونه رد یا کثیفی، تنها با یک دستمال نمدار صابونی پاک می‌شود.

فلاور باکس فلزی-کاماپرس

کاربردهای ‌فلاور باکس فلزی

فلاورباکس فلزی با توجه به قیمت مناسب و مقاومت بالا، یکی از پرکاربردترین انواع فلاورباکس محسوب می‌شود. از مهم‌ترین کاربردهای فلاورباکس فلزی می‌توان به ساخت باغچه ثابت در روف گاردن، محوطه سازی تراس سبز، محوطه سازی ویلا، باغ و حیاط، لابی هتل و دیزاین رستوران و کافی شاپ‌ها اشاره کرد.

عوامل موثر بر  قیمت فلاور باکس فلزی

قیمت فلاورباکس فلزی با توجه به فاکتورهای متعددی همچون تعداد ورق‌های مورد استفاده در آن، نوع ورق، درجه و گرید فولاد، نوع رنگ، روش رنگ‌آمیزی، روش تولید و نوع جوش مشخص می‌شود؛ ضمن اینکه قیمت فلاورباکس‌های سفارشی نسبت به فلاورباکس‌های پیش ساخته، بالاتر است.

خرید فلاورباکس فلزی از “ایده سبز”

ایده سبز به‌عنوان مجری و طراح تخصصی فضای سبز، در راستای افزایش سرانه فضای سبز در کشور فعالیت می­کند و تاکنون موفق به ثبت چند پروژه موفق در کارنامه خود شده است. این مجموعه با برخورداری از تیم متخصص، خدمات ویژه‌ای برای مشتریانش فراهم کرده است که از جمله این خدمات می‌توان به اجرای انواع فلاور باکس روف گاردن مانند فلاورباکس فلزی، طراحی دیوار سبز، تراس سبز، نصب انواع سایبان و آلاچیق، محوطه سازی ساختمانی، طراحی فضای سبز شهری و انواع زمین بازی و ورزشی اشاره کرد.

برای استفاده از خدمات ایده سبز، تنها کافی است به وبسایت رسمی مجموعه به آدرس idehsabz.co مراجعه کرده و سفارش خود را با یک کلیک ثبت کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز