همه آنچه باید درباره اپال بدانید

لست سکند

نماد اپال، متعلق به شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس است. این شرکت در سال 1385 به عنوان یک شرکت سهامی خاص، به ثبت رسید و کمتر از یک سال است که در بازار بورس اوراق بهادار تهران، پذیرفته شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار صنایع معدنی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

همچنین در همان سال یعنی سال 1399 به شرکتی سهامی عام در مجمع ثبت شرکت‌ها تبدیل شد و نیز به عنوان نهاد مالی (هلدینگ) نزد سازمان بورس اوراق بهادار به عنوان پانصد و هفتاد و پنجمین شرکت پذیرفته‌ شد.

اپال کانی پارس چه می‌کند؟

حوزه اصلی فعالیت این شرکت معدن و صنایع معدنی است. اپال کانی پارس درواقع یک شرکت مادر تخصصی در زمینه صنعت معدن، در راستای ایجاد زنجیره تامین و تولید آهن و فولاد در شرکت‌ها و پروژه‌های متعددی سرمایه‌گذاری می‌کند.

شرکت اپال کانی پارس تاکنون در شرکت‌ها و پروژه‌های متعددی، با اتکا به مدیریت، فناوری و تجهیزات خود سرمایه‌گذاری انجام داده است. این شرکت در سال 1396 توانست کارخانه 5 میلیون تنی گندله سازی سنگان را پس از 4 سال توقف پروژه به ساخت و راه‌اندازی برسد، آن هم تنها در مدت 24 ماه! بهمن همان سال بود که کارخانه‌های تولید گندله‌سازی سنگان به ظرفیت 5 میلیون تن، توسط معاون اول رئیس جمهور وقت، افتتاح شد.

راز آسمان پایتخت

یک سال بعد، در سال 1397، کارخانه تولید آهن اسفنجی سبزوار با مشارکت 85 درصدی شرکت اپال کانی پارس با شرکت پارس فولاد سبزوار با ظرفیت 800 هزار تن، توسط رئیس جمهور افتتاح شد و زمینه توسعه و اشتغال مردم آن منطقه و توسعه اقتصادی‌اش را فراهم کرد.

دو سال پس از راه‌اندازی کارخانه 5 میلیون تنی گندله سازی سنگان در سال 1396، در واقع توفیق در واگذاری پروژه سنگ آهن سنگان به این شرکت، عملیات استخراج بیش از 60 میلیون تن سنگ آهن سنگان با بهره‌مندی از بزرگترین ناوگان استخراجی شرق کشور آغاز شد. این عملیات با تامین پیشرفته‌‌ترین ماشین‌آلات روز از شرکت‌های معتبر جهان نظیر کوماتسو آلمان، سندویک سوئد و بلاز بلاروس صورت می‌گرفت. همچنین کنسرسیومی با مدیریت این شرکت ایجاد شد.

همگی این فعالیت‌ها به عنوان دستاوردهای سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد ریالی شرکت‌های شرمایه‌گذاری پارسیان به عنوان شرکت مادر و اپال کانی پارس به عنوان هلدینگ تخصصی معدنی در این طرح، قلمداد می‌شوند. این اقدامات در نهایت منجر به تبدیل این شرکت به  یکی از بزرگترین مجموعه های فولادی کشور، با ایجاد اشتغال بالغ بر ۶،۰۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم، شده است.

اپال در بورس

شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان – سهامی خاص- ، صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه زرین شهر، شرکت پارس فولاد سبزوار و شرکت اپال فولاد شرق پارسیان از سهامداران این شرکت به شمار می‌روند. و ارزش این نماد در بازار بورس اوراق بهادار 432 هزار میلیارد ریال است.

مرتبط با : فرآوری معدنی اپال کانی پارس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز