هزینه حق الوکاله وکیل طلاق توافقی چقدر است؟

وکیل طلاق-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

طلاق توافقی به طلاقی گفته می‌شود که در آن، زوجین با یکدیگر به این نتیجه می‌رسند که ادامه زندگی مشترک برایشان امکان‌پذیر نیست و بهتر است که از یکدیگر جدا شوند. در طلاق این چنینی، هر دو فرد باید بر سر مسائلی همچون حق حضانت، اموال، دیون و امثال آن با یکدیگر به توافق برسند. در طلاق توافقی هر تصمیمی که زن و شوهر در رابطه با مسائل بگیرند و هر توافقی که بین آن دو صورت گیرد، توسط دادگاه محترم شمرده شده و مورد قبول واقع می‌شود.

کاماپرس در این گزارش، مراحل طلاق تواقفی، زمان و هزینه آن را بررسی کرده است.

مراحل طلاق تواقفی

در اولین مرحله بهتر است که زوجین با یکی از وکلای حقوقی از موسسات حقوقی معتبر مشورت کنند تا به طور کامل با ابعاد و زوایای مختلف مسئله به خوبی آشنا شوند و نسبت به حق و حقوق خود آگاهی کامل پیدا کنند.

وکلای موسسه حقوقی ابتدا تمام توافقات زوجین را نوشته و آن را با امضای هر دو به ثبت می‌رسانند و سپس همین توافقات را در دادگاه مطرح می‌کنند که این توافق‌نامه مربوط به حقوق مالی زوجین و حضانت فرزند مشترک آنهاست. سپس زوجین با مراجعه به سامانه تصمیم سازمان بهزیستی برای شرکت در جلسات مشاوره ثبت‌نام می‌کنند.

زوجین باید در مراکز تعیین شده برای مشاوره خانواده حضور پیدا کنند و گواهی عدم انصراف طلاق دریافت کنند. این گواهی برای ثبت دادخواست طلاق الزامی بوده و تصمیم قطعی زوجین برای طلاق توافقی از نظر دادگاه به رسمیت شناخته خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

در مرحله بعدی، هر یک از زوجین یا وکلای آنان برای ثبت دادخواست طلاق توافقی باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنند. سپس، دادگاه برای آنان وقت دادرسی تعیین خواهد کرد که به صورت پیامک به هر دو اعلام خواهد شد.

بانوانی که خواستار طلاق توافقی هستند، باید گواهی عدم بارداری خود را برای صدور گواهی عدم سازش به دادگاه ارائه دهند. پس از انجام مراحل ذکرشده، زوجین یا وکلای آنان باید برای دریافت گواهی عدم سازش به دادگاه مراجعه کنند و در مرحله آخر پس از دریافت گواهی تا سه ماه فرصت دارند که برای طلاق اقدام کنند.

وکیل طلاق-کاماپرس

مدت زمان طلاق توافقی

مدت زمان طلاق توافقی برای همه افراد یکسان نیست و به عوامل مختلفی همچون روندهای اداری و گرفتن نوبت در سامانه‌های نوبت دهی بستگی دارد. هر یک از این مراحل براساس شهر محل سکونت و تعداد درخواست کنندگان، متفاوت است. برای مثال، طلاق توافقی در شهر تهران با توجه به جمعیت آن بسیار بیشتر زمان خواهد برد.

اما به طور کلی حدود 15 روز پس از ثبت نام در سامانه، زمان لازم است و جلسات مشاوره نیز 50 روز زمان خواهد برد. متقاضیانی که قصد دارند پروسه انجام طلاق توافقی خود را در کمترین زمان ممکن و با سرعت بالا انجام دهند و درگیر کارهای اداری نشوند، می‌توانند از وکلای ماهر و حرفه‌ای موسسه‌های حقوقی کمک و راهنمایی بگیرند. یک وکیل طلاق ماهر، پروسه انجام طلاق را بین 10 تا 30 روز پیگیری می‌کند.

هزینه طلاق توافقی چقدر است؟

متقاضیان طلاق توافقی باید هزینه‌های مرتبط با جلسات مشاوره، ثبت دادخواست طلاق و ثبت رسمی در دفاتر رسمی طلاق را پرداخت کنند. هزینه انجام طلاق توافقی برای هر دو نفر زوج و زوجه 10 میلیون تومان است.

انجام طلاق توافقی در سریع ترین زمان ممکن

یکی از موسسات حقوقی معتبر که می‌تواند شما را در امور حقوقی از جمله دعاوی خانوادگی، ملکی، کیفری، اداری، مالی و امثال آن یاری دهد، گروه حقوقی دادارمنش است. گروه حقوقی دادارمنش، متشکل از تیم وکلای دادگستری مجرب در زمینه دعاوی خانواده، آماده ارائه خدمات حقوقی به مراجعان است. برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل طلاق توافقی دادارمنش و واگذاری وکالت می­توانید به وبسایت www.dadarmanesh.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن 021284260 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه حقوقی دادارمنش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز