هزینه جراحی بینی در سال 1402

جراحی بینی-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

امروزه رینوپلاستی یا جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی‌های زیبایی در جهان است که با هدف زیبایی یا درمانی صورت می‌گیرد. در طی جراحی بینی جراح پلاستیک غضروف و استخوان بینی را کوچک‌تر می‌کند و نوک بینی را تغییر شکل می‌دهد. همچنین، سوراخ‌های بزرگ بینی و عدم تقارن بینی نیز در این جراحی اصلاح می‌شود.

به گزارش کاماپرس، در اکثریت موارد جراحی بینی با هدف زیبایی صورت می‌گیرد اما در برخی موارد افراد به علت انحراف بینی و پولیپ به دنبال جراحی درمانی هستند. هزینه جراحی بینی در سال 1402 نسبت به سال پیشین حدود دو برابر افزایش قیمت داشته است. از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه‌های جراحی می‌توان به مهارت دکتر، نوع عمل بینی و پیچیدگی‌های جراحی و غیره اشاره کرد.

کاماپرس در این گزارش، هزینه جراحی بینی در سال 1402 و عوامل تاثیرگذار بر روی آن را بررسی می‌کند.

چه عواملی بر روی هزینه جراحی بینی تاثیر می‌گذارد؟

هزینه جراحی بینی به عوامل زیادی بستگی دارد که از جمله آنها می‌توان به میزان مشکلات آناتومیک و عملکردی بینی، تیم جراحی و محل انجام عمل، مهارت و تبحر جراح، هزینه مرکز جراحی و بیمارستان و هزینه مشاوره، آزمایش و عکاسی قبل از عمل بینی اشاره کرد.

تعرفه جراحی بینی در سال 1402 بین 14 تا 18 میلیون تومان تعیین شده است، اما گاهی هزینه‌های عمل به واسطه مهارت و سابقه جراح و پیچیدگی و دشواری عمل تا 60 میلیون تومان هم افزایش پیدا می‌کند.

راز آسمان پایتخت

هزینه جراحی بینی-کاماپرس

نوع بیمه

از آن‌جایی که عمل بینی نوعی جراحی زیبایی محسوب می‌شود؛ بیمه هزینه‌های آن را پوشش نمی‌دهد. به همین علت تمامی هزینه‌های جراحی باید توسط خود شخص پرداخت شود. اما اگر هدف از جراحی بینی برای برطرف کردن مشکلاتی خاص همچون انحراف بینی، پولیپ بینی، شکستگی یا بزرگی شاخک‌های بینی باشد، می‌توان از خدمات بیمه استفاده کرد و با ارائه مدارک مقداری از هزینه را دریافت کرد.

همچنین، بسیاری از بیمه‌ها هزینه‌های جانبی مثل هزینه آزمایش، هزینه داروها و عکس سی‌تی‌اسکن صورت را تحت پوشش خود قرار می‌دهند.

تاثیر نوع مدل بینی بر هزینه

هزینه جراحی بینی براساس نوع و مدل بینی میزان دشواری و پیچیدگی جراحی متفاوت است. معمولا افرادی که دارای بینی گوشتی هستند، برای عمل جراحی هزینه بیشتری پرداخت می‌کنند و هزینه آن با هزینه جراحی بینی استخوانی به علت نوع مدل بینی متفاوت است.

همچنین، هزینه جراحی ترمیمی یا همان جراحی ثانویه به دلیل پیچیدگی و دشواری به مراتب از دو عمل جراحی قبلی بیشتر است. به علاوه نوع مدل بینی درخواستی نظیر فانتزی، طبیعی، نیمه فانتزی و ترمیم دوباره بینی بر روی هزینه‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

نوع بیهوشی استفاده شده در جراحی بینی

به طور کلی، بیهوشی در جراحی بینی به سه روش بیهوشی موضعی، بی حسی منطقه‌ای و بیهوشی عمومی صورت می‌گیرد. استفاده از بیهوشی عمومی در مقایسه با بی‌حسی موضعی گران‌تر است؛ زیرا بیهوشی عمومی با ریسک بیشتری همراه است. هزینه‌های بیهوشی براساس مدت زمان بیهوشی محاسبه می‌شوند. بنابراین، هر چه مدت زمان جراحی بیشتر باشد، هزینه جراحی نیز افزایش پیدا می‌کند.

محل انجام جراحی

شهری که در آن به دنبال جراحی زیبایی هستید بر روی قیمت‌ها تاثیرگذار است. معمولا هزینه جراحی در کلان‌شهرهای تهران، مشهد، شیراز و غیره از سایر شهرها بیشتر است. روش‌ها و تکنیک‌هایی که در شهرهای بزرگ صورت می‌گیرد به نسبت شهرهای کوچک متفاوت بوده و این مسئله بر روی افزایش قیمت آن تاثیرگذار است. همچنین، هزینه عمل بینی در بیمارستان دولتی به نسبت کلینک‌های خصوصی پایین‌تر است.

جراحی بینی-کاماپرس

تجربه و مهارت جراح

سابقه جراح یا شهرت دکتر یکی از مهمترین عواملی است که سبب افزایش هزینه جراحی بینی می‌شود. یک جراح معتبر با داشتن چندین دهه تجربه، سابقه کار و ثبت عمل‌های موفقیت‌آمیز بسیار هزینه بیشتری نسبت به سایر پزشکان دریافت می‌کند. جراحی که چندین سال این کار را انجام داده و با چالش‌های زیبایی بینی سر و کار داشته است، اکنون می‌تواند بهترین فرم بینی را بدون ایجاد مشکلات تنفسی و یا ظاهری بعدی برای شما انجام دهد.

چرا باید در انتخاب بهترین جراح بینی دقت کنیم؟

همانطور که می‌دانیم جراحی بینی، عملی سخت و چالش‌برانگیز است و نتیجه آن تا آخر عمر همراه با ما باقی می‌ماند. از این رو، آن چیزی که می‌تواند منجر به افزایش اعتماد به نفس ما شود و حسی خوب برای ما به همراه آورد، یک نتیجه جراحی مطلوب است.

اگر به دنبال یک جراحی خوب و مورد انتظار هستیم بهتر است پیش از جراحی در انتخاب پزشک خود دقت لازم را به خرج دهیم. بنابراین، پیش از انتخاب جراح از سابقه و تخصص دکتر خود مطمئن شوید و نمونه‌های عمل قبلی او را مشاهده کنید.

یک جراح خوب می‌تواند بر طبق دانش و تخصص خود و با در نظر گرفتن آناتومی صورت هر شخص، بهترین جراحی را انجام دهد و نتیجه‌ای رضایت‌بخش برای او رقم بزند.

انجام بهترین جراحی بینی همراه با «دکتر خسرو مقتدر»

دکتر خسرو مقتدر یکی از بهترین جراحان بینی در تهران است که توانسته عمل‌های موفقیت‌آمیز بسیاری را در رزومه خود به ثبت برساند. دکتر خسرو مقتدر فارغ‌التحصیل شده از دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و در زمینه گوش، حلق، پلاستیک بینی و صورت متخصص است و از متخصصان ماهر و خبره عمل جراحی بینی به شمار می‌رود.

متقاضیان عمل جراحی بینی می‌توانند با مراجعه به سایت دکتر خسرو مقتدر به آدرس www.drkhosrowmoghtader.com از اطلاعات لازم را خدمات متنوع و ویژگی‌های خاص این جراح کسب کنند و برای تعیین وقت مشاره با شماره تلفن 09051488460 تماس بگیرند و یا به صورت حضوری مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : دکتر خسرو مقتدر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز