هر آنچه که باید درباره ناودانی بدانید

لست سکند

ناودانی، یک محصول فولادی با کاربردهای گسترده است که به عنوان پروفیل باز شناخته می‌شود. انواع کوچکتر آن معمولاً برای پشتیبانی از قاب خودرو استفاده شده در حالی که ناودانی‌های بزرگتر برای ساختمان و عرشه پل کاربرد دارد. شکل ظاهری ناودانی شامل دو بال عمود بر یک جان می‌شود. این بال‌ها یا به صورت موازی یا عمود بر هم طراحی می‌شوند.

کاماپرس در ادامه به شرح کامل‌تری از این محصول فولادی می‌پردازد.

موارد استفاده ناودانی

ناودانی‌ها کاربردهای مختلفی در ساخت و ساز دارند. این محصولات فولادی به طور گسترده جهت ساخت دیوار برای گاراژها، انبارها، کارگاه‌ها و ساختمان‌ها استفاده می‌شود. محکم کردن قاب پنجره، در و تیرچه‌ها از دیگر موارد کاربرد ناودانی است. ناودانی همچنین به عنوان خرپا پل و نرده محافظ استفاده می‌شود. جهت تحمل وزن عرشه سقف مهندسان ساخت و ساز از ناودانی بهره می‌برند.

ویژگی‌های ناودانی

ناودانی‌ها در سازه‌های بزرگ با بارهای سنگین استفاده می‌شوند، زیرا دوام بالایی دارند و قادر به مقاومت در برابر عوامل محیطی شدید هستند. این محصولات فولادی را می‌توان به عنوان بند، مهاربند، تیرچه یا سایر اجزای سازه استفاده کرد زیرا می‌تواند استحکام بیشتری را در سازه ایجاد کند. قابلیت سرعت نصب بالا در ساختمان‌ها از دیگر مزایای استفاده از ناودانی است.

عوامل موثر بر قیمت ناودانی

تغییر قیمت در هریک از مقاطع فولادی می‌تواند هزینه‌های غیرقابل پیش بینی بر پروژه‌های ساختمانی تحمیل کند. ناودانی از جمله محصولات بازار آهن است که مستثنا از این شرایط نیست. مانند سایر محصولات بازار آهن، قیمت آهن و فولاد دو عامل موثر در تغییر قیمت ناودانی است. ناودانی به دو روش فابریک و پرسی تولید می‌شود. در هریک از روش‌ها، متریال استفاده شده متفاوت بوده در نتیجه قیمت ناودانی را تغییر می‌دهد. نوسانات نرخ ارز، تولیدکنندگان مختلف و وزن ناودانی سه فاکتور مهم دیگر در افزایش یا کاهش هزینه ناودانی است.

راز آسمان پایتخت

جدول زیر شامل قیمت ناودانی اصفهان و برخی از پرفروش‌ترین محصولات بازار آهن می‌شود:

منبع: https://ahanmelal.com/steel-t-bars-studs-angles/steel-stud-price/esfahan-market-stud

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز