هرآنچه باید درباره فولاد آلیاژی ایران بدانید

شرکت فولاد آلیاژی ایران
لست سکند

شرکت فولاد آلیاژی ایران، بزرگترین تولیدکننده انواع فولاد آلیاژی در ایران و خاورمیانه و یکی از مدرن‌ترین کارخانه‌های تولید آلیاژی دنیاست که در سال ۱۳۷۸ در شهرستان یزد به بهره‌برداری رسید.

در ادامه کاماپرس به ۱۱ نکته درباره فولاد آلیاژی ایران می‌پردازد.

۱. محصولات شرکت فولاد آلیاژی ایران در صنایعی مثل خودروسازی، ماشین‌سازی، نفت و گاز و پتروشیمی، ابزارسازی، نیروگاهی، ریلی، ساخت لوازم پزشکی و جراحی و…به‌کار می‌رود و از پنج کارخانه تولیدی فولادسازی، نورد سنگین، نورد سبک، عملیات حرارتی و تکمیل کاری تشکیل شده است.

۲. شرکت فولاد آلیاژی ایران در ابتدا به صورت سهامی خاص بود اما در سال 1388 به شرکت سهامی عام تبدیل شد؛ شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد و شرکت سرمایه‌گذاری استانی، از سهام‌داران این شرکت هستند.

۳. محصولات تولیدی فولاد آلیاژی ایران به سه گروه مهندسی و صنعتی، آلیاژی و ساختمانی تقسیم می‌شود. این محصولات شامل انواع میلگرد، شش گوشه، چهارگوش، تسمه، شمش، بلوم و … است که ظرفیت اسمی مقدار این تولیدات به صورت همگن شده 550 هزار تن است.

راز آسمان پایتخت

۴. عمده بازار هدف محصولات فولاد آلیاژی داخلی است اما بخشی از محصولات آلیاژی خاص که در ساخت قطعات خودرو کاربرد دارد، به کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا، ترکیه و… صادر می‌شود و تنها 20 درصد از محصول آلیاژی شرکت، فروش صادراتی دارد.

۵. فروش محصولات این شرکت، طی سال‌های 1390 تا 1394، روند صعودی داشته است؛ به جز سال 94 که آن هم به دلیل کاهش قیمت جهانی و رکود بازار داخلی بوده است.

۶. محصولات آلیاژی با دارا بودن 65 درصد از کل حجم فروش، بالاترین درصد مقداری فروش را به خود اختصاص داده است و محصولات ساختمانی و مهندسی صنعتی، به ترتیب با 26 درصد و 9 درصد، در رده‌های بعدی مقدار فروش قرار دارند.

۷. طبق گزارش سایت ایراسین- شبکه اطلاعات فولاد ایران- بیشترین میزان فروش داخلی شرکت در مرداد ماه 99، محصولات آلیاژی به مبلغ چهار میلیون و 197 هزار و 941 ریال بوده است.

۸. شرکت فولاد آلیاژی یزد را می‌توان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت فولاد آلیاژی ایران دانست. این شرکت در سال 1369 و به‌منظور تولید انواع میلگرد آهنی و فولادی تاسیس شد. تمرکز اصلی آن در زمینه پروسه‌های تکمیلی برای محصولات فولادی شامل پوسته‌کنی، پولیش، صافکاری و… است.

۹. شرکت فولاد آلیاژی ایران دارنده لوح سپاس صادرکننده برتر سال 1394 است. این شرکت گواهینامه‌های متعددی نیز دارد که یکی از آنها گواهینامه صنعت سبز در سال 1380 است.

۱۰. فولاد آلیاژی ایران در نمایشگاه‌های متعددی از جمله نمایشگاه بین‌المللی متالورژی سال 99، نمایشگاه صنعت، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات سال 98، نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو سال 98، نمایشگاه ملی فولاد ایران سال 98 و نمایشگاه بین‌المللی صنایع ریلی سال‌های 98 و ۹۷ شرکت کرده است.

۱۱. مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران معتقد است کاری که همه می‌توانند انجام بدهند ارزشی ندارد، بنابراین کاری را باید انجام دهیم که هرکسی توان انجام آن را ندارد. انسان با همت و پشتکار و توکل می‌تواند تمام خواسته‌های خود را عملی کند.

مرتبط با : فولاد آلیاژی ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز