هاچ بک جدید ایران ‌خودرو یک خودرو ارزان قیمت است؟

هاچ بک جدید گروه خودرو سازی ایران ‌خودرو تا پایان سال به بازار معرفی می شود.

به گزارش کاماپرس، گفته می شود، نمونه اولیه محصول جدید ایران خودرو که یک هاچ بک کوچک شهری است، آماده شده و به زودی وارد بازار می شود. این هاچ بک جدید ایران خودرو اولین محصول در خانواده کلاس A است، چون کوچکترین خودروی این شرکت خودرو سازی در کلاس B قرار دارد.

بر اساس خبرهای شنیده شده، پلتفرم و سازه اتاق و شاسی هاچ بک جدید ایران خودرو شباهت زیادی به به پلتفرم CMF-A گروه رنو دارد. این پلتفرم در خودروهایی مثل رنو کوییک، داتسون GO، رنو تریبر و… استفاده شده و به عنوان یک سازه اقتصادی برای خودروهای گروه A در مجموعه رنو، نیسان، داتسون و… شناخته می‌شود و شنیده می شود قرار است در رده خودروهای با قیمت متوسط بازار قرار بگیرد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

ایران خودرو هم با مهندسی معکوس بر روی این پلتفرم و چند سازه دیگر، توانسته تا نسخه ای جدید از رنو کویید بسازد و به دلیل اعمال تغییرات بیشتر از ۳۲ درصد، امتیاز معنوی این محصول کلاس A به ایران خودرو اختصاص پیدا کرده است.

راز آسمان پایتخت

محصول جدید ایران ‌خودرو هم سایز ماتیز و ام وی ام

هاچ بک جدید این خودروساز الگوی کلاس A را دارد و در جایگاه خودروهای کوچک شهری قرار می گیرد و با جرم خالص کمتر از ۹۵۰ کیلوگرم معرفی می شود و فاصله محوری آن کمتر از ۲۴۵۰ میلی متر است. این خودرو در جایگاه یک هاچ بک ۴ نفره قرار دارد و می توان آن در کلاس فنی خودروهایی چون ام وی ام ۱۱۰، دوو ماتیز، کیا پیکانتو، هیوندای i10 و… قرار داد.

محصول جدید ایران ‌خودرو چقدر ایمن است؟

گفته می شود سازه پایه CMF-A برای کویید و داتسون GO، از نظر ایمنی جایگاه ضعیفی دارد . چندی پیش گروه خودروسازی سایپا هم برنامه داشت با استفاده از این پلتفرم و ساختار رنو کویید، هاچ بک کلاس A جدیدی را به بازار عرضه کند و آن را به عنوان جایگزین پراید ۱۱۱ معرفی کند.

اما مسائل مربوط به ایمنی و استانداردهای جاده‌ای باعث شد تا سایپا از این پلتفرم استفاده نکند.به گزارش اتومبیل فارسی، پلتفرم جدید سایپا در خانواده محصولات کلاس A این شرکت SP0 نام دارد و ساختار آن متفاوت از رنو کویید و داتسون GO است.

حال این سوال مطرح است که ایران خودرو تا چه حدی سازه کویید را برای رسیدن به محصول کلاس A تغییر داده و آیا با هزینه های به نسبت بالا، این ساختار نه چندان ایمن و معتبر را به پلتفرم قابل قبولی تبدیل کرده است یا نه؟

برای دسترسی سریعتر به اخبار بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز