نکاتی که درباره اخذ ویزای توریستی کانادا باید بدانید

کانادا-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

9 میلیون نفر در کل جهان ویزای توریستی یا همان مالتیپل کانادا دارند. از این 9 میلیون نفر 200 هزار نفر ایرانی هستند که نشان از محبوبیت کانادا برای مسافران ایرانی است.

برای دریافت این نوع ویزا نکات و شرایطی وجود دارد که دانستن آنها شانس دریافت ویزا را افزایش می‌دهند. به علاوه دانستن این نکات می‌تواند فرد را در جهت اقدام برای اخذ ویزا توانمند کرده و وابستگی به موسسه‌های مهاجرتی را کاهش دهد. در ادامه کاماپرس به بررسی شرایط و مدارک دریافت ویزای توریستی کانادا می‌پردازد.

شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا

اولین نکته آنکه ثبت‌نام برای دریافت ویزای توریستی کانادا به‌صورت کاملا آنلاین است و هر فردی از هرجای دنیا می‌تواند این کار را انجام دهد. با مراجعه به سایت Canada.ca و پر کردن فرم درخواست، وقت سفارت و انگشت نگاری برای فرد مشخص می‌شود. در این سایت تعدادی فرم برای پر کردن وجود دارد که با پر کردن فرم‌ها و بارگذاری آنها، درخواست ثبت می‌شود. زمانی که فرم درخواست ثبت می‌شود، فرد باید هزینه درخواست، هزینه انگشت‌نگاری و هزینه پیکاپ پاسپورت را پرداخت کند. این هزینه برای درخواست 100 دلار کانادا، برای انگشت نگاری 85 دلار و برای پیکاپ پاسپورت 45 دلار است.

پس از پرداخت هزینه می‌توان مرکز انگشت نگاری را انتخاب کرد. از آنجایی که کانادا در ایران سفارت ندارد، مراجعه به یکی از کشورهای ترکیه، امارات و ارمنستان معقول به نظر می‌رسد. نکته مهم درباره اخذ موفقیت آمیز ویزا قانع کردن آفیسر سفارت برای تخصیص ویزای کانادا است. در واقع در هر شرایطی و برای هر نوع مهاجرتی آفیسر سفارت است که تشخیص می‌دهد، به متقاضی ویزا تعلق بگیرد یا خیر. در کنار فراهم کردن کامل مدارک نیاز است که کاور لتر یا انگیزه نامه فرد مامور سفارت را قانع کند. در این کاور لتر باید یک دلیل قانع‌کننده که متناسب با شرایط فرد است برای مسافرت به کانادا ذکر شود. به عنوان مثال شخصی که عضوی از خانواده‌اش در کانادا باشد، می‌توان از این موضوع به عنوان یک دلیل محکم و قانع‌کننده استفاد کند.

به علاوه در این کاور لتر باید به آفیسر اطمینان داده شود که فرد قصد بازگشت به کشور خود را دارد. مثلا می‌توان وابستگی‌های عاطفی یا مالی به کشور مبدا و برنامه‌ریزی و زمان‌بندی کامل سفر را در کاور لتر ذکر کرد.

راز آسمان پایتخت

شرط مهمی که برای مسافرت به کانادا باید در نظر گرفت، عدم درخواست برای ویزای دیگر و همراه نداشتن رزومه کاری است. از آنجایی که با ویزای توریستی نمی‌توان در کانادا کار و تحصیل کرد، درخواست برای ویزای شغلی یا همراه داشتن رزومه کاری می‌تواند ویزای توریستی را باطل کند و برای آفیسر سفارت نگرانی مبنی بر عدم بازگشت به کشور مبدا را ایجاد کند.

کانادا-کاماپرس

برای دریافت ویزای توریستی کانادا چه مدارکی لازم است؟

به جز مدارک عمومی همانند شناسنامه و پاسپورت مدارکی دیگری نیز برای دریافت ویزای توریستی وجود دارد. یکی از این مدارک رسید حساب بانکی است. در این مورد بسیاری از آژانس‌های مسافرتی کلیشه‌ای مبنی بر اینکه هرچه میانگین حساب بانکی و تمکن مالی بالاتر باشد، فرد شانس بیشتری برای اخذ ویزا دارد. در حالی که اینطور نیست. به علاوه هر فرد متقاضی باید برگه رزرو هتل در کانادا را ارائه کند. چنانچه فردی قصد مسافرت با دعوت‌نامه را دارد، باید این مدرک را در سایت آپلود کرده و به سفارت ارائه کند. همانطور که پیش‌تر گفته شد، نوشتن یک انگیزه‌نامه برای سفر به کانادا یکی از مهم‌ترین مدارک برای اخذ ویزا است.

اثر انگشت و مدارک مربوط به تشخیص هویت نیز از ارکان اصلی برای دریافت ویزا هستند. همانطور که گفته شد، متقاضی باید برای طی کردن فرایند انگشت‌نگاری به سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه مراجعه کند. به علاوه مدارک هویتی به همراه دو قطعه عکس باید در سایت بارگذاری شوند.

ضمیمه کردن یک نامه مرخصی یا برگه اشتغال به کار باعث می‌شود تا خیال آفیسر از بازگشت توریست به کشور مبدأ راحت شود و ویزا را صادر کند. نامه اشتغال به تحصیل در کشور مبدا نیز کمک‌کننده است. نکته مهم آنکه برخلاف تصور عموم سابقه سفر به حوزه شینگن و یا داشتن دعوت‌نامه مدارک ضروری برای دریافت ویزای توریستی کانادا نیستند. هر فردی بدون این مدارک نیز می‌تواند برای این نوع ویزا درخواست دهد.

عدم ارائه هر یک از این مدارک، ناقص بودن آنها یا قانع کننده نبودن انگیزه نامه می‌تواند باعث ریجکت شدن متقاضی شود. باید در نظر داشت که تصمیم‌گیرنده نهایی برای تخصیص یا عدم تخصیص ویزا آفیسر سفارت است. حتی در صورت کامل بودن مدارک نیز ممکن است آفیسر تصمیم بگیرد که به فردی ویزا تخصیص پیدا نکند.

انتهای پیام

مرتبط با : اکی تو بورد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “نکاتی که درباره اخذ ویزای توریستی کانادا باید بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز