نوروز امسال سفر به ترکیه به صرفه است؟

تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای سفر با خانواده یا دوستان است. زیرا این ایام تعطیلات در بهترین فصل سال قرار دارد و برای سفر کردن و رفتن به مناطق گردشگری برای استراحت و خوش گذرانی مناسب به نظر می‌رسد. اما چند سالی است که مسافرت به کشورهای خارجی هم برای مشاهده جاذبه‌های گردشگری آن‌ها در تعطیلات نوروز مورد استقبال قرار می‌گیرد. از جمله کشورهای پرطرفدار برای گذران تعطیلات نوروزی، کشور ترکیه است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار گردشگری و تفریح، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

اخبار مرتبط را بخوانید:

هزینه اولیه و لازم برای سفر به ترکیه

به گزارش کاماپرس، کشور ترکیه به دلیل داشتن مرز زمینی مناسب با ایران و امکان مسافرت به آن با اتومبیل شخصی بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. برای سفر به این کشور جذاب هم تنها داشتن پاسپورت کافی است. مسافرت به این کشور از راه هوایی هم امکان پذیر است و خیلی از مسافران زودتر رسیدن به مقصد و سفر با هواپیما را ترجیح می‌دهند. هر ایرانی با داشتن پاسپورتی که حداقل شش ماه اعتبار دارد، امکان اقامت 90 روزه در ترکیه را خواهد داشت. افراد به منظور سفر به این کشور حتی با ماشین شخصی باید هزینه عوارض خروج از کشور را بپردازند. این هزینه برای سفر اول تقریبا 220 هزار تومان و برای مسافرت دوم 330 هزار تومان و سفر سوم 540 هزار تومان است.

راز آسمان پایتخت

برای سفر با خودرو شخصی باید هزینه کاپوتاژ، پلاک بین المللی، کارت مالکیت خودرو و گواهینامه بین المللی یکساله در نظر گرفت که تقریبا در حدود 730 هزار تومان است. هزینه بیمه ماشین هم بسته به نوع شرکت بیمه متفاوت خواهد بود و به مبلغ مذکور اضافه خواهد شد. این هزینه‌ها مربوط به تبادلات مسافر بین ایران و ترکیه است. قاعدتا برای هتل، خرید غذا، گردش در مناطق تفریحی ترکیه و مواردی از این قبیل هم باید مبالغی را پرداخت کرد. این هزینه‌ها با توجه به نوع هتل، رستوران، مرکز خرید موردنظر و … متفاوت خواهد بود.

مسافران برای سفر به استانبول چقدر هزینه می‌پردازند؟

از آنجایی در حال حاضر قیمت لیر نسبت به سال گذشته سقوط زیادی داشته، بنابراین امکان تهیه پول ملی ترکیه با هزینه کمتری وجود دارد. اما چون وضعیت اقتصادی این کشور هم نوسان دارد، هزینه موارد مختلف در داخل این کشور نسبت به یک سال قبل بالاتر رفته است. بنابراین با توجه به شرایط اقتصادی شکل گرفته در ترکیه و سقوط ارزش لیر دقیقا نمی‌توان اعلام کرد که سفر به این کشور نسبت به سال گذشته به صرفه است یا خیر؟! اما شرح قیمت برخی از اقلام مورد نیاز مسافران در استانبول به شرح زیر است؛

هم اکنون قیمت رزرو یک اتاق دو تخته، در هتل دو ستاره در شهر استانبول، بین 300 هزار تا یک میلیون تومان پول ایران است. متوسط قیمت وعده‌های غذایی ساده هم در رستوران‌های ارزان شهر استانبول هم بین 30 هزار تا 60 هزار تومان پول ایران هزینه دارد. قیمت بلیط مکان‌های دیدنی استانبول هم با توجه به مکان آن از 50 هزار تومان بالاتر است. در صورتی که فردی قصد رفتن به دیگر مناطق ترکیه مثل آنتالیا را داشته باشد، هزینه‌ها با مقدار ذکر شده تفاوت پیدا خواهد کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز