نفتکش‌های ایران به مقصد می‌رسند؟

لست سکند

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، جمعه گذشته اعلام کرد اولین کشتی حامل نفت از سوی ایران به لبنان، حرکت کرده است و دومین کشتی هم به زودی به راه خواهد افتاد. وی در ادامه از حرکت سومین کشتی بین 10 تا 14 شهریور خبر داد و تاکید کرد: «هرگونه تعرض به کشتی‌ها می‌تواند عواقب سنگینی داشته باشد». اما باز هم این تردید وجود دارد که آیا این کشتی‌ها به سلامت به مقصد می‌رسند یا خیر.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ نفت و نیرو اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ال‌بی‌سی لبنان، این کشتی‌های حامل سوخت، مسافت قابل توجهی از مسیر خود را به سوی لبنان طی کرده‌اند و همین روزهاست که وارد کانال سوئز و سرانجام روانه آب‌های سرزمینی لبنان شوند. این شبکه در ادامه اعلام کرده است که شاید مقصد آن‌ها بندر بانیاس سوریه باشد، اما هیچ بعید نیست که این نفتکش‌ها مستقیم به لبنان بروند.

اکنون، همه چشم‌ها خیره به مسیر حرکت این نفتکش‌ها مانده است؛ چراکه ممکن است این کشتی‌های ایرانی برای به پایان رساندن سفر خود، با چالش‌های مختلفی روبرو شوند.

چالش‌های پیش روی نفتکش‌های ایرانی

نکته‌ای که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد، این است که اگر کشتی‌های ایرانی به کانال سوئز رسیده باشند، تا حد زیادی خطر آب‌های آزاد و حمله‌ها را از سر گذرانده‌اند و ادامه کار بسیار برای آن‌ها راحت‌تر خواهد بود. با این وجود، کماکان چالش عبور از کانال سوئز که انگلستان بیشترین تسلط را بر آن دارد، باقی است.

راز آسمان پایتخت

نگرانی بعدی هم «اسرائیل» و احتمال حمله‌اش به این کشتی‌هاست؛ در این صورت ممکن است نفتکش‌های ایرانی در میانه مسیر متوقف شوند.

به گزارش اکوایران، عربستان و آمریکا، این متحدان سیاسی هم در لبنان حضور دارند و همه تلاش خود را برای فشار به حکومت به کار خواهند برد تا مبادا کشتی‌های حامل سوخت ایران را به لبنان راه دهد.

حال سوال این است که بالاخره این اتفاق تاریخی که ایران و حزب الله منتظرش هستند، به وقوع خواهد پیوست؟ می‌توان گفت بخشی طولانی از مسیر طی شده است، چرا که دولت لبنان اعلام کرده است تصمیم حاکمیتی، سیاسی و قانونی‌اش را هنگام ورود نفتکش‌ها به آب‌های سرزمینی لبنان و به محض دریافت اطلاعات مربوط به آن‌ها، خواهد گرفت.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز