نحوه ایجاد کاتالوگ دیجیتال در سال 2022

کاتالوگ-کاماپرس
لست سکند

کاتالوگ های دیجیتال به مشتریان امکان می دهد اطلاعات خاص توضیحات، قیمت ها یا تصاویر محصول را عمیقا درک کنند.

به گزارش کاماپرس، بنابر اعلام چاپ آرمانی، اگر می‌خواهید یک کاتالوگ برای چاپ دیجیتال بسازید، یا اگر می‌خواهید کاتالوگی را که شرکتتان تا کنون ایجاد کرده است، بهبود ببخشید، به این ترتیب می‌توانید کاتالوگی از محصولات تهیه کنید که متناسب با اهداف اساسی هر شرکت و مشتری در چاپ باشد.

اول از همه، این اصول اولیه را قبل از شروع کاتالوگ دیجیتال خود بررسی کنید:

  • هدف شما از کاتالوگ چیست؟

آیا کاغذ را به کلی کنار می گذارید و فقط یک کاتالوگ محصول آنلاین را انتخاب می کنید؟

  • چه نوع پاسخی را می خواهید ایجاد کنید؟

آیا می خواهید فروش بیشتری را تشویق کنید، مشتریان وفادار بیشتری به دست آورید یا تصویر برند خود را پست کنید؟

  • مخاطبان خود را بشناسید

ابتدا، باید به طور عمیق درک کنید که چاپ کاتالوگ شما چه نوع مشتریانی را هدف قرار می دهد.یک کاتالوگ محصول برای توزیع کنندگان B2B، با داده های فنی ضروری که باید بسیار دقیق باشد، مانند کاتالوگ خرده فروشی که جوانان را هدف قرار می دهد، نخواهد بود.

راز آسمان پایتخت

با دانستن اینکه مخاطبان خاص شما چه کسانی هستند، بهتر می‌توانید سبک کاتالوگ را تنظیم کنید: زبان، سئو، طراحی و حتی مکان اقلام داخل هر صفحه محصول. وقتی مشتریان شما دقیقاً همان چیزی را که به دنبال آن هستند پیدا کنند، هم ترافیک و هم تبدیل فروش افزایش می یابد

برای پروفایل مخاطبان خود، می توانید از نرم افزار تجزیه و تحلیل وب سایت با نقشه های حرارتی استفاده کنید که تجزیه و تحلیل می کند که کاربران شما بیشترین زمان را در وب سایت شما در کجا می گذرانند. فرم های ثبت نام و بازخورد  در بین مشتریان فعلی شما؛ بررسی محصولات شما یا سایر برندهای رقیب؛ انجمن های آنلاین و نظرات

1. یک نرم افزار کاتالوگ دیجیتال خوب برای خود تهیه کنید

هدف اصلی شما هر چه باشد، به پشتیبانی از  ابزارهای نرم افزاری کاتالوگ دیجیتالی نیاز دارید که محتوای محصول شما را سازماندهی کرده و آن را به روشی که می خواهید ارائه می کند، و همچنین کیفیت را در سطحی که مشتریان شما انتظار دارند حفظ می کنند.

در میان ابزارهای متعدد سیستم های مدیریت محتوا (CMS)، بهترین متحد شما مدیریت اطلاعات محصول (PIM) است.

با سیستم PIM می توانید کیفیت محتوای محصول خود را کنترل کنید، اطلاعات را غنی کنید و آن را در تمام کانال ها و پلتفرم های خود به روز نگه دارید. و می‌توانید آن را به پلتفرم تجارت الکترونیک، فروشگاه فیس‌بوک، حساب آمازون، نمایندگان کسب‌وکارتان… هر آنچه که تصور کنید – و تنها با یک کلیک متصل کنید .

2. خود را به ابزارهای طراحی کاتالوگ مجهز کنید

اگر می خواهید کاتالوگ دیجیتالی ایجاد کنید که بتوان آن را به اشتراک گذاشت، به فرمت های دیگر تبدیل کرد یا حتی چاپ کرد، گسترده ترین، قدرتمندترین و همه کاره ترین برنامه قطعا Adobe InDesign است.با افزونه ای که اطلاعات محصول شما را مستقیماً به InDesign متصل می کند، در زمان بیشتری صرفه جویی کنید . می توانید محتوای ذخیره شده در PIM خود را با اطمینان از عدم وجود خطا به برنامه InDesign ارسال کنید و صدها ساعت از زمان طراحی خود صرفه جویی کنید.

نکاتی برای گنجاندن محصولات خود در کاتالوگ دیجیتال

اگر هدف شما این است که محصولات خود را به بصری ترین و جذاب ترین شکل ممکن نشان دهید، باید جنبه های خاصی را هنگام توسعه کاتالوگ دیجیتال خود در نظر بگیرید:

  1. آیا باید به تصاویر یا اطلاعات محصول خود وزن بیشتری بدهید؟
  2. آیا باید با یک متخصص عکس محصول مشاوره انجام دهید؟
  3. کدام رنگ پس زمینه محصولات شما را بیشتر مورد پسند قرار می دهد؟
  4. آیا منابع بصری بیشتری را اضافه خواهید کرد: فیلم ها، شبیه سازی های سه بعدی…؟
  5. برای هر محصول چند تصویر نمایش داده می شود؟
  6. چه نوع زوایایی برای ارائه محصول مناسب است؟

پاسخ ها اطلاعات بسیار مفیدی را برای آگاهی از نحوه طراحی کاتالوگ محصولات به شما می دهد.به عنوان مثال، اگر قصد شما این است که تمام اطلاعات موجود در مورد محصولات خود را به مشتریان ارائه دهید، طراحی کاتالوگ سنتی بهترین خواهد بود. اما اگر می‌خواهید حس کنجکاوی ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که کاتالوگ شما تأثیر بصری قوی روی کاربر می‌گذارد، یک لوک‌بوک تعاملی یا فلیپ بوک ممکن است جالب‌تر باشد.

  • نحوه ایجاد کاتالوگ محصول لایه فروش PIM

با Sales Layer PIM می توانید تمام محصولات موجود در کاتالوگ خود را در یک نگاه بررسی کنید.هر صنعتی نیازهای خاص خود را دارد، به همین دلیل است که PIM لایه فروش با هر محصول و دیتاشیت سازگاری دارد.فیلدهای مورد نیاز برای هر محصول را پر کنید، به هر ماده مکملی که دارید پیوند دهید و در هر زمانی بین حالت پیش‌نویس و عمومی جابجا شوید.می‌توانید اطلاعات محصول را در هر زمان، با کنترل تاریخچه و تغییرات ، ویرایش و به‌روزرسانی کنید تا برگه‌های داده خود را در هر جایی که نیاز دارید به‌روز نگه دارید.

انتهای پیام

مرتبط با : چاپ آرمانی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز