نایلون ‌های دسته ‌دار چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

کیسه پلاستیکی و نایلون دسته‌دار بخشی از زندگی روزمره انسان‌ها و هر کسب‌وکاری است. بسیاری از مصرف‌کنندگان و عرضه‌کنندگان بسته‌بندی، با این تجارت ارتباط مستقیم دارند. مجموعه متنوعی از کیسه‌های پلاستیکی در بازار موجود است که هریک برای اهداف و رفع نیاز خاصی طراحی ‌شده‌اند.

کاماپرس در این گزارش به نحوه تولید نایلون‌های دسته‌دار و تفاوت آنها با یکدیگر پرداخته است.

نحوه تولید پلاستیک و نایلون

پلیمرها مولکول‌های عظیمی هستند که از واحدهای تکرار شونده به نام مونومر تشکیل می‌شوند. هنگامی که مولکول‌های اتیلن تحت پلیمریزاسیون قرار می‌گیرند، نتیجه آن تشکیل زنجیره‌های بلندی از اتم‌های کربن است که هر کدام به دو اتم هیدروژن متصل هستند. این فرآیند منجر به تشکیل پلی‌اتیلن می‌شود. از اتیلن می‌توان برای ایجاد انواع مختلف پلی‌اتیلن استفاده کرد. پلی‌اتیلن با چگالی بالا، پلی‌اتیلن با چگالی کم و پلی‌اتیلن خطی با چگالی پایین سه نوع اولیه این ماده هستند که در تولید نایلون دسته‌دار از آنها استفاده می‌شود.

انواع پلی‌اتیلن و تفاوت آنها

پلاستیک یک ماده بسیار سازگار برای بسته‌بندی است که با کمی تغییرات جزئی در ترکیب شیمیایی‌اش می‌توان کیفیت آن را به کلی تغییر داد. این محصولات در اندازه‌ها و انواع مختلف طراحی و تولید می‌شوند. با وجود این، اصلی‌ترین طبقه‌بندی در تولید پلاستیک دسته‌دار به نیاز مصرف‌کننده عادی و مصارف صنعتی بستگی دارد. کیسه‌های پلاستیکی صنعتی با نایلون‌های فروشگاهی و روزمره تفاوت‌های زیادی دارد. پلاستیک باید بتواند وزن قابل توجهی را بدون شکستگی تحمل کند. نکته مهم اهمیت چگالی پلاستیک است. پلی‌اتیلن خطی با چگالی پایین ماده‌ای بسیار انعطاف‌پذیر است که در برابر پارگی یا سوراخ شدن و در نتیجه جدا شدن مولکول‌ها مقاومت خوبی دارد؛ بنابراین بهترین گزینه برای حمل اجسام تیز است. از طرفی این نوع پلیمر فاقد استحکام پلی‌اتیلن با چگالی بالا است. پلی‌اتیلن کم چگالی، کمترین چگالی را در بین پلاستیک‌ها دارد و به همین دلیل برای حمل اجسام با وزن‌ بالا از آن استفاده نمی‌شود و نسبت به پلی‌اتیلن خطی با چگالی بالا انعطاف‌پذیری کمتری دارد.کیسه‌های پلاستیکی برای حمل اقلام از فروشگاه‌ها معمولا نازک و سبک وزن هستند و می‌توانند مقدار مشخصی وزن را تحمل کنند؛ با این حال، آن‌ها برای حمل اجسام با وزن‌ بالا مناسب نیستند. کیسه‌های پلاستیکی مورد استفاده برای بسته‌بندی صنعتی توان تحمل وزن بیشتری نسبت به کیسه‌های پلاستیکی استاندارد دارند. معمولا پلی‌اتیلن خطی با چگالی پایین در ساخت کیسه‌های خرید ضخیم و براق در مراکز خرید کاربرد دارد. معمولا از نوع چگالی بالا برای نایلون‌های سوپرمارکت و از نوع چگالی پایین برای کیسه‌های صنعت پوشاک استفاده می‌شود.

راز آسمان پایتخت

کیسه دسته دار-کاماپرس

طراحی و تولید انواع نایلون دسته‌دار در پک‌پلیمر

برای تامین نیازهای بسته‌بندی صنعت خود می‌توانید سری به وبسایت “پک‌پلیمر” بزنید. شرکت پک‌پلیمر از جمله تامین‌کنندگان کیسه‌های پلاستیکی در ایران است که در زمینه صادرات برخی از محصولات خود با موفقیت عمل می‌کند. این مجموعه تولید انواع نایلون دسته‌دار نظیر دسته‌ رکابی، دسته موزی، بند دار و موزی را دستور کار خود دارد. انواع نایلون و نایلکس دسته دار در پک‌پلیمر با مواد اولیه پلی‌اتیلن سبک و سنگین طبق سفارش مشتری در ابعاد، رنگ و ضخامت دلخواه تولید می‌شود. لازم به ذکر است که دوخت این نایلون‌های دسته‌دار توسط دستگاه‌های پیشرفته صورت می‌گیرد که تحمل وزن‌ بالایی دارند. کاربران می‌توانند برای مشاهده محصولات متنوع پک‌پلیمر به وبسایت و شبکه‌های اجتماعی این مجموعه مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : پک پلیمر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “نایلون ‌های دسته ‌دار چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

  1. بردیا احمدی گفته:

    کاش کلا دیگه از نایلون استفاده نکنیم تا محیط زیست سالم تری داشته باشیم به نظرم اگر بیشتر به جای نایلون از باکس و پارچه استفاده بشه خیلی بهتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز