ناودانی چه کاربردی دارد؟ + قیمت روز آهن آلات 30 اردیبهشت 1402

ناودانی-کاماپرس
لست سکند

ناودانی یک قطعه فلزی تمام شده در یک شکل زاویه قائم با پایه‌های عمود برهم با طول مساوی یا نابرابر است. این قطعه معمولاً از طریق فولاد کربنی نورد گرم یا فولاد کم آلیاژ با مقاومت بالا تولید می‌شود که انعطاف پذیری بالایی دارد.

به گزارش کاماپرس، با توجه به تطبیق پذیری این محصول، استفاده از ناودانی را می‌توان در بسیاری از پروژه‌ها و صنایع یافت. بسیاری از سازه‌‌ها از استحکام و پایداری ارائه شده توسط ناودانی بهره‌مند می‌شود. به همین ترتیب، صنایع گوناگون برای استفاده از این محصولات فلزی مقرون به صرفه، با یکدیگر رقابت می‌کنند. کاماپرس در ادامه، به بیان موارد کاربرد ناودانی می‌پردازد.

مصرف گسترده ناودانی در احداث پل‌

پل‌ها معمولاً از سه بخش اصلی پی، زیربنا و روبنا تشکیل می‌شوند. هر بخش اجازه توزیع وزن یکنواخت را می‌دهد تا اتومبیل‌ها و سایر وسایل نقلیه بتوانند از روی عرشه پل عبور کنند. ناودانی در هریک از این بخش‌ها مورد مصرف قرار می‌گیرد و توسط دیگر محصولات فلزی حمایت می‌شود. به عنوان مثال، شمع‌های ورقی که در فونداسیون یافت می‌شوند، توسط ناودانی پشتیبانی می‌شوند تا ظرفیت بار بهتری ایجاد کند. به واسطه ناودانی، یک ساختار عمرانی قابل اعتماد ایجاد می‌شود که می‌تواند برای چندین دهه با حداقل تعمیر و نگهداری، طول عمر مفید داشته باشد.

ساخت‌وساز ساختمان

ناودانی‌ها در انواع فعالیت‌های ساخت‌وساز ساختمان، چه برای ستون‌ها و چه برای تکیه‌گاه تیر، یافت می‌شوند. به عنوان یک ماده همه کاره، ناودانی می‌تواند بسته به طرح، برای تقویت بتن، حمایت از سقف، تیرها، ناودانی‌های دیواری یا حتی نرده‌ها استفاده شود. این محصول به شرکت‌های ساختمانی یا پیمانکاران این امکان را می‌دهد تا به طور مداوم راه‌های نوآورانه‌ای برای استفاده از آن در پروژه‌های خود ارائه بدهند. به عنوان مثال، هنگامی که به عنوان تقویت کننده بتن برای ستون‌ها یا پایه‌ها استفاده می‌شود، نیاز به بتن را کاهش می‌دهد. این حالت به طور موثر، ثبات سازه را بدون به خطر انداختن مزایای نسبت قدرت به وزن بهبود می‌بخشد. 

حمل‌ونقل

در وسایل نقلیه، ناودانی را می‌توان با مواد دیگر ترکیب کرد تا شاسی یا چارچوب وسیله را تشکیل دهد. برای بهبود عملکرد، این محصول را با محتوای کربن بالاتری تولید می‌کنند. به طور کلی، این فرآیند ویژگی‌های ایمنی خودرو را ارتقا می‌بخشد. ساخت اسکلیت کامیون‌ها از دیگر موارد کاربرد ناودانی است.

راز آسمان پایتخت

جدول زیر شامل قیمت برخی از پرفروش‌ترین محصولات بازار آهن می‌شود:

منبع: https://ahanmelal.com/steel-t-bars-studs-angles/steel-stud-price/sepehr-iranian-stud

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز