مینی کامپیوتر شیائومی معرفی شد

مینی کامپیوتر شیائومی-کاماپرس
لست سکند

کنفرانس اخیر شیائومی، نه‌تنها در مورد گوشی‌های هوشمند پرچمدار سری ۱۳ شیائومی و رابط کاربری MIUI 14 آن بود، بلکه از دستگاه‌های دیگری نیز در این کنفرانس رونمایی شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اگرچه شیائومی قبلاً به طور مستقیم مخاطبان را از وجود این دستگاه مطلع کرده بود، اما همچنان همه را شگفت‌زده کرد. این دستگاه اولین کامپیوتر رومیزی این سازنده به نام Mini Host است. با این‌که، بدنه کوچک آن ممکن است ما را فریب دهد، اما همچنان عملکرد کافی را ارائه می‌دهد.

رقیبی برای مک مینی اپل

از نظر طراحی، بدیهی است که شیائومی اندکی از رقیب آمریکایی خود الهام گرفته است. زبان طراحی یادآور مینی‌کامپیوتر Mac Mini اپل است. این دستگاه فضای زیادی روی میز اشغال نمی‌کند و در صورت نیاز می‌تواند در مسافرت‌ها، همراه کاربران باشد و به تلویزیون اتاق هتل وصل شود. ابعاد این دستگاه، ۱۱۲ در ۱۱۲ میلی‌متر با ۳۸ میلی‌متر ارتفاع است. وزن آن هم ۴۳۷ گرم اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

مینی کامپیوتر شیائومی-کاماپرس

بدنه آلومینیومی

مشابه اپل، بدنه آلومینیومی شیائومی مینی هوست ازیک‌طرف بسیار زیبا به نظر می‌رسد، و از طرف دیگر، جنس آلومینیومی آن گرمای انباشته شده را بهتر دفع می‌کند.

در قسمت جلویی دستگاه یک جفت درگاه USB 3.2، یک جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا و یک دکمه پاور وجود دارد. در کنار دستگاه، فقط شبکه خنک‌کننده با چیدمان متراکم دیده می‌شود. در پشت، درگاه‌های بیشتری وجود دارد و یک درگاه USB 3.2 نسل دو، یک USB 2.0، دو درگاه Thunderbolt 4 port، دو HDMI 2.1، یک درگاه شبکه LAN کلاسیک و یک درگاه برق DC قابل‌مشاهده است.

مینی کامپیوتر شیائومی-کاماپرس

توان کافی

در بخش سخت‌افزاری، شیائومی پردازنده اینتل Core i5—1240P را استفاده کرده است. این پردازنده با ۱۶ گیگابایت رم و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD NVM PCIe 4.0 همراه است. تراشه اینتل Iris xe نیز مسئولیت فعالیت‌های گرافیکی این دستگاه را برعهده دارد. حافظه نیز رم حداکثر تا ۶۴ گیگابایت قابل ارتقا است.

مینی‌هاست شیائومی می‌تواند از پس بازی‌های سبک و همچنین کارهای اداری برآید. بااین‌حال، مزیت پشتیبانی از اتصال کارت گرافیک خارجی از طریق کانکتورهای Thunderbolt 4.0 وجود دارد. سیستم‌عامل ویندوز ۱۱، WiFi 6 و بلوتوث نسخه ۵٫۳ از دیگر مشخصات این دستگاه است.

 

قیمت و فروش جهانی

مینی‌کامپیوتر شیائومی مینی‌هاست با قیمت تقریبی ۵۰۰ یورو، تنها در چین به فروش می‌رسد. تنها سؤالی که باقی می‌ماند این است که آیا این دستگاه به بازار جهانی می‌رسد یا خیر. چون لپ‌تاپ‌های شیائومی به بازار جهانی نرسیده‌اند، امید زیادی به عرضه جهانی این مینی‌کامپیوتر نیز نیست. مینی‌هاست شیائومی احتمالاً برای بازار داخلی چین انحصاری باقی خواهد ماند.مینی کامپیوتر شیائومی-کاماپرس

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت رسمی شیائومی مراجعه کنند.

نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : شیائومی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز