مهم ترین ویژگی لوله پلی اتیلن دوجداره چیست؟

لوله پلی اتیلن
لست سکند

لوله هایی هستند که از مواد پلی اتیلن ساخته میشوند و دارای دیواره ای با دو لایه میباشند که البته هردو لایه از جنس پلی اتیلن و اغلب با دو رنگ متفاوت میباشند. لوله های کاروگیت که بیشتر برای انتقال فاضلاب کاربرد دارند به صورت مشبک تولید میشوند و در اکثر موارد رنگ دیواره داخلی آن زرد و بیرون آن مشکی هستند.

به گزارش کاماپرس به نقل از شرکت تدبیر نوین سازان، لوله های پلی اتیلن دو جداره که جهت انتقال آب شرب استفاده میشوند طبق استاندارد 14427 ایران تولید میشوند و یک لایه سفید رنگ از جنس پلی اتیلن در داخل لوله دارند که علت سفید بودن آن این هست که مواد رنگی به آن اضافه نمیشود. دلیل اینکه مواد رنگی یا مستربچ به لایه داخلی این لوله های پلی اتیلن اضافه نمیشود افزایش سطح سلامتی و جلوگیری از آلوده شدن آب داخل آن توسط مواد شیمیایی رنگی میباشد.

انواع لوله پلی اتیلن دوجداره :
• لوله پلی اتیلن دوجداره کرتیوب دار
• لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت
• لوله پلی اتیلن دوجداره اسپیرال

مزایای لوله پلی اتیلن دوجداره چیست؟
به گزارش ایسنا، اصل ایده ساخت لوله پلی اتیلن دوجداره با دیواره ساختمند برای صرفه جوئی در مصرف مواد و بالا بردن استحكام آنها بوده است. استفاده از مواد HDPE و PP به همراه استفاده از ساختارهای مناسب، موجب شده كه لوله پلی اتیلن کرتیوب دار از مزایای زیادی برخوردار گردند. در ساخت لوله دوجداره پلی اتیلن این شرکت تا قطر 4000 میلی متر، از بهترین نوع مواد اولیه و تکنولوژی پیشرفته آلمانی استفاده می شود. اصلی ترین مزیت این لوله ها داشتن مقاومت بالا در برابر فشار بارهای خارجی با وزن کمتر نسبت به لوله های تکجداره می باشد. در لوله های تکجداره مقاومت در برابر فشار داخلی سیال عبوری از لوله مد نظر بوده در حالیکه در لوله دوجداره که در فشارهای کاری پایین و تقریباً ثقلی کار می کنند، تحمل در برابر فشار بارهای خارجی مثل بار ترافیکی و بار خاک مرده روی لوله، هدف اصلی طراحی می باشد.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : تدبیر نوین سازان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز