مهمترین نکات طراحی دکوراسیون داخلی با دیجی چوب

لست سکند

طراحی دکوراسیون، مهمترین اصل در ساختار داخلی یک خانه است. علاوه بر معماری ساختمان، عوامل بسیار زیادی در چیدمان و کاربرد فضای داخلی نقش دارد. با بکارگیری یک طراحی اصولی و درست، میتوان از محیط های کوچک و بزرگ بیشترین استفاده ممکن را برد. برای داشتن طراحی دکوراسیون داخلی خوب و با کیفیت، یکسری نکات وجود دارد که در ادامه مطلب به بررسی بیشتری از آنها می پردازیم. پس با دیجی چوب همراه ما باشید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

چیدمان مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی

چیدمان دکوراسیون داخلی اصول و قواعد بخصوصی دارد. در حقیقت چیدمان یکی از اصلی ترین و تاثیرگذارترین مراحل در طراحی داخلی است. برای چیدمان دکوراسیون داخلی خانه، باید به نکات زیادی توجه داشته باشید. این چیدمان معمولا بر اساس سبک زندگی افراد و متراژ خانه تعیین می شود.

حین چیدمان دکوراسیون داخلی، یک نقطه را به عنوان مرکز انتخاب کرده و سایر عناصر را حول محور آن بچینید. برای داشتن دکوراسیون مدرن و جدید، بهتر است از بکارگیری جزییات پر زرق و برق و شلوغ پرهیز کنید. تعادل یکی از مهمترین موارد در چیدمان دکوراسیون داخلی است. لوازم خانگی باید به صورت یکپارچه در تمامی نقاط خانه قرار بگیرند تا توازن و تعادل در دکوراسیون داخلی برقرار باشد.

نور طبیعی جادو کننده محیط بوده و می تواند جلوه فوق‌ العاده ای را به دکوراسیون داخلی ببخشد.‌ فاصله بین وسایل و زاویه قرار گیری آنها نسبت به یکدیگر، بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ به خصوص در خانه های کوچک و نقلی. چیدمان باید به گونه ای انجام شود که رفت و آمد به راحتی و بدون محدودیت صورت گیرد.

راز آسمان پایتخت

در چیدمان دکوراسیون داخلی سعی کنید تمام خلاقیت خود را به کار ببرید و عناصر را به گونه ای بچینید که محیط گرم و با نشاطی ایجاد شود. تضاد بین عناصر و اجزای داخلی می تواند جذاب و شگفت انگیز باشد. این تقابل را میتوان با استفاده از ابعاد و رنگ وسایل به خوبی نشان داد. فراموش نکنید که سادگی، زیبا و در عین حال منحصر به فرد است. برای داشتن خانه ای زیبا و جذاب، نیاز به عناصر مجلل و پر جلوه نیست!

انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

یکی دیگر از مهمترین عوامل در طراحی دکوراسیون داخلی، انتخاب رنگ است. رنگ ها بسیار قدرتمند بوده و تاثیر زیادی در جلوه و زیبایی محیط داخلی دارند. در حقیقت این رنگ ها هستند که به تمام جزئیات و عناصر روح تازه ای می بخشند.

ممکن است تا به حال با اصطلاح روانشناسی رنگ ها آشنا شده باشید. هر رنگ و پالت، تاثیرات متفاوتی را در ذهن و محیط پیرامون انسان ایجاد می کند.‌ برخی از رنگ ها منعکس کننده آرامش هستند و برخی دیگر در افزایش اشتها، خواب ‌آلودگی و احساس خشم نقش دارند. رنگ ها در سه دسته سرد، گرم و خنثی تقسیم بندی می شوند. هر یک از این رنگ‌ ها ویژگی ها و خصوصیات خاص خود را دارند.‌

در طراحی دکوراسیون داخلی، کاربرد رنگ ها بر اساس نوع معماری و چیدمان خانه مشخص می شود. در واقع اگر یک خانه مساحت کمی داشته باشد، در طراحی پالت های رنگی آن بیشتر از سایه های روشن استفاده می کنند تا محیط بزرگتر نشان داده شود. بنابراین نو‌ع ساختار خانه در تعیین رنگ دکوراسیون نقش مهمی دارد. رنگ هایی که در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند باید محیط هماهنگ و منسجمی را ایجاد کنند.

اصول و نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی

بدون شک طراحی دکوراسیون داخلی نیاز به علم و تخصص بالایی دارد. نکات و ترفندهای بسیار زیادی وجود دارد که باعث می شود چیدمان داخلی به زیبایی هر چه تمام تر انجام شود. قبل از شروع، به سبک معماری، بافت، الگو ها، رنگ، نوردهی و عناصر تشکیل دهنده خانه توجه زیادی داشته باشید. دانستن همه این موارد باعث می شود که طراحی دکوراسیون داخلی طبق برنامه و خواسته شما پیش برود. فضای خانه را به خوبی بررسی کرده و ایده های اولیه خود را یادداشت کنید. وجود نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون باعث می شود که چیدمان یکنواخت فضای داخلی از بین برود و محیطی دلپذیر ایجاد شود.

الگوهای تکرار شونده را فراموش نکنید. این الگو ها جذابیت فضا را دو چندان کرده و افراد را به دنبال کردن اشکال و عناصر داخلی وا می دارند. گل های طبیعی، تابلو ها و جزییات تزیینی برخی از این الگو ها هستند.

حین انتخاب وسایل خانه به ابعاد و حجم آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. تعادل و تناسب دو عامل مهم هستند که باید بین تمام عناصر رعایت شوند. برای سهولت در طراحی، بهتر است ابتدا چیدمان اقلام بزرگ و سپس سایر جزییات انجام شود. در انتخاب رنگ نهایت دقت را به کار ببرید. رنگ باید با نور، وسایل و ساختار خانه هماهنگی داشته باشد.

نورپردازی باید با دقت و اصول خاصی انجام شود. نور چه طبیعی و چه مصنوعی، می تواند تاثیر و جلوه دکوراسیون داخلی را چندین برابر کند. علاوه بر نورپردازی های عمومی، برای تاکید بیشتر روی برخی از وسایل، می توانید از انواع چراغ، لوستر، نورافکن و لامپ های LED استفاده کنید.

خلاقیت و تعادل در نقاط کانونی

تشخیص نقطه کانونی و چیدمان دکوراسیون حول محور آن، یکی از مهمترین اقدامات در طراحی داخلی است. نقطه کانونی محلی است که چیدمان سایر عناصر بر طبق آن انجام می شود. این نقطه مرکزی می تواند یک شومینه، تلویزیون، مبلمان، میز نهار خوری و یا دکورهای تزیینی باشد. دیوار ها نیز یکی دیگر از محبوب ترین محل ها برای ایجاد نقاط کانونی هستند. دیواری که به عنوان مرکز چیدمان انتخاب می شود، طراحی و بافت متفاوتی نسبت به سایر سطوح دارد. قاب عکس، ظروف و تابلوهای خاص می توانند گزینه های مناسبی برای تزیین این دیوارها باشند.

نقطه کانونی باید با دقت و ظرافت بالایی انتخاب شود؛ چرا که اولین قسمتی که بعد از ورود به اتاق توجه همگان را به خود جلب می کند، این نقطه است. در طراحی نقطه مرکزی نهایت خلاقیت و ایده پردازی خود را به کار ببرید. این نقطه حتما نباید طراحی شلوغ و پیچیده ای داشته باشد!

سعی کنید یک نقطه کانونی داشته باشید تا از شلوغی و ایجاد هرج و مرج در فضای خانه جلوگیری شود. برای زیبایی بیشتر این نقطه می توانید از نورپردازی های خاص و شیک استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون خانه های کوچک

همانطور که می‌ دانید، آپارتمان‌ ها معمولا مساحت‌ های کمی داشته و در واحدهای کوچکی ساخته می‌ شوند. مسلما زندگی کردن در محیط های کوچک و نقلی کمی دشوار و سخت است. امروزه معماران با بکارگیری ایده‌ های خلاقانه و ابتکارات جدید، این آپارتمان‌ های کوچک را به بهترین شکل ممکن طراحی می‌ کنند. در طراحی این آپارتمان ها، تمامی نقاط خانه به صورت کاربردی و مفید ساخته می‌ شوند. در حقیقت دکوراسیون آپارتمان های کوچک به نحوی انجام می شود که بتوان از کمترین مساحت و فضا، بیشترین بهره را برد. بسیاری از افراد بر این باور بودند که برای داشتن یک خانه شیک و زیبا، حتما باید متراژ ساختمان بالا باشد؛ اما با ورود طراحی های جدید برای خانه های کوچک، این طرز فکر را به طور کلی از بین برد‌.

در طراحی آپارتمان های کوچک، اگر معماری و چیدمان دکوراسیون داخلی اصولی و درست انجام شود، تمامی قسمت‌ های خانه کاربردی و مفید خواهد بود. آپارتمان های کوچک به دلیل متراژ کمی که دارند، باید با دقت بالایی طراحی و چیدمان شوند. در این خانه ها برای اینکه فضای داخلی بزرگتر به نظر برسد، بهتر است از رنگ های روشن در طراحی دکوراسیون استفاده شود. رنگ های روشن می‌ توانند نور را منعکس کننده و محیط دلبازتری را به وجود آورند. در طراحی فضا های کوچک باید دکوراسیون های پیچیده و شلوغ را به طور کلی فراموش کرده و معماری های ساده و شیک را به کار ببرید‌. از خرید مبلمان و میز جلو مبلی بزرگ و جاگیر خودداری کنید. برای طراحی اتاق‌های خواب نیز بهتر است تخت خواب های تاشو و جم و جور را انتخاب کنید.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله به بررسی برخی از مهمترین نکات طراحی دکوراسیون داخلی پرداختیم. برای داشتن خانه ای شیک و زیبا، باید اصول و قواعد خاصی را در طراحی و چیدمان دکوراسیون رعایت کنید. این قوانین باعث می شوند که از تمامی فضا و امکانات خانه استفاده بهینه شود. امروزه معماران و طراحان بسیار زیادی وجود دارد که می توانند شما را در داشتن دکوراسیونی زیبا و منحصر به فرد همراهی کنند. امیدواریم که مطالب خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

انتهای پیام

مرتبط با : دیجی چوب
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز