منطقه آزاد ارس از مالیات و عوارض معاف شد

لست سکند

به دنبال دستور وزیر اقتصاد به رئیس سازمان امور مالیاتی، منطقه آزاد ارس از مالیات و عوارض معاف شد.

به گزارش کاماپرس، یک نماینده مجلس طی مکاتبه با وزیر اقتصاد عنوان کرد که بر اساس ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده، صادرات کالاها و خدمات از قلمرو گمرکی سرزمین‌های اصلی به مناطق آزاد تجاری صنعتی خارج از نقاط جمعیتی که دارای تراز تجاری مثبت باشند، از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند. البته این معافیت در صورتی است که محصور بودن این مناطق سالانه به تأیید گمرک برسد.

بیشتر بخوانید:

در ادامه این نامه مطرح شده که همچنین در جلسه مرداد ماه فراکسیون مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی، عنوان شد که منطقه آزاد ارس 3 شرط مورد اشاره در قانون مالیات بر ارزش افزوده را دارد. بنابراین نسبت به اجرای قانون مساعدت شود.

راز آسمان پایتخت

به نقل از تسنیم، در همین رابطه راستا، وزیر اقتصاد طی رونوشتی خطاب به رئیس سازمان مالیاتی تاکید کرد که پیرو مذاکره با رئیس کل گمرک و محصور بودن منطقه آزاد ارس و همچنین فاقد نقطه جمعیتی بودن آن، در کنار مثبت بودن تراز تجاری به عنوان شرایط ماده ۱۰ قانون مالیات ارزش افزوده، این مهم اجرایی شود. لذا از این پس، با هدف اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، فعالیت اقتصادی مودیان داخل منطقه آزاد ارس به نرخ صفر محاسبه می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز