مقایسه کیف پول سخت افزاری با نرم افزاری، آیا ارزشش را دارد؟

کیف پول سخت افزار-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

اگر می‌خواهید ارز دیجیتال بخرید، بفروشید یا تقریباً هر کار دیگری انجام دهید، داشتن کیف پول ضروری است. این کیف پول‌ها کلیدهای خصوصی دارایی‌های دیجیتالی شما را ذخیره می‌کنند و جهت مجوز دادن به تراکنش‌ها استفاده می‌شوند.

به گزارش کاماپرس، تمامی کیف پول‌های کریپتو یکسان نیستند. دو نوع اصلی کیف پول رمزنگاری وجود دارد که به عنوان کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری شناخته می‌شوند. کاماپرس در ادامه به بیان تفاوت بین این دو نوع کیف پول می‌پردازد.

معرفی انواع کیف پول نرم افزاری

همان‌طور که از نام آن پیداست، یک کیف پول رمزنگاری، نرم افزاری کاملا دیجیتالی است. این کیف پول به شکل برنامه‌های نرم‌افزاری مورد استفاده در رایانه رومیزی، لپ‌تاپ، تلفن هوشمند یا سایر دستگاه‌های دیجیتال قابل استفاده هستند. ممکن است قبلاً در مورد کیف پول‌های نرم افزاری مانند متاماسک و تراست والت چیزی شنیده باشید. برخی از کیف پول‌های نرم‌افزاری نیز اطلاعات بازار را در اختیار شما قرار می‌دهند و به شما اجازه می‌دهند که ارز دیجیتال را مستقیماً از طریق برنامه بخرید یا بفروشید. این کیف پول‌های محبوب طیف وسیعی از ویژگی‌های امنیتی مفید را به کاربران ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال، تراست والت یک کیف پول نرم افزاری پرکاربرد است که از طیف وسیعی از رمزارزهای مختلف از جمله بیت کوین و اتریوم پشتیبانی می‌کند. استفاده از این کیف پول نرم افزاری نه تنها ساده است، بلکه امنیت کاربران را تضمین می‌کند. این پلتفرم هیچ اطلاعات کاربری را در سرورهای خود ذخیره نمی‌کند تا از امنیت شما بیشتر محافظت کند.

کیف پول رمزنگاری سخت افزاری چیست؟

کیف پول رمزنگاری سخت افزاری یک دستگاه فیزیکی به شکل قطعات کوچک است که برای ذخیره کلیدهای خصوصی شما استفاده می شود. اما چرا برای ذخیره کلیدهای خصوصی خود به یک دستگاه فیزیکی نیاز دارید؟

راز آسمان پایتخت

دلیل اصلی استفاده مردم از کیف پول های رمزنگاری سخت افزاری، امنیت بسیار بالای آنهاست. کیف پول‌های نرم افزاری همیشه در معرض خطر هک شدن هستند، در حالی که کیف پول‌های سخت افزاری این مشکل را ندارند. این امنیت بالا به این دلیل است که کیف پول‌های سخت افزاری کلیدهای خصوصی شما را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند و تقریبا ایزوله می‌شوند.

دو ارائه دهنده اصلی کیف پول سخت افزاری در بازار امروز، لجر و ترزور هستند. با این حال، کیف پول‌های رمزنگاری سخت‌افزاری به اندازه کیف پول‌های نرم‌افزاری محبوب نیستند و این عمدتاً به دلیل قیمت آن‌ها است. در حالی که اکثر کیف پول‌های نرم افزاری کاملا رایگان هستند، نوع سخت افزاری دستگاه‌های فیزیکی هستند که باید خریداری شوند. شما می‌توانید یک کیف پول نرم افزاری قابل اعتماد مانند ترزور یا لجر نانو اس را با قیمت تقریبی صد دلار تهیه کنید. به همین دلیل است که اکثر دارندگان کریپتو ترجیح می‌دهند گزینه رایگان را انتخاب کنند.

آیا باید از کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری استفاده کنید؟

درنهایت هیچ کیف پول رمزنگاری موجود، نمی‌تواند صددرصد ذخیره سازی ایمن کلیدهای خصوصی شما را تضمین کند. هم کیف پول‌های نرم افزاری و هم سخت افزاری را می‌توان هک کرد، اگرچه نفوذ به کیف پول دومی بسیار دشوارتر است. بنابراین، اگر به دنبال یک کیف پول رمزنگاری جدید هستید، حتما تمامی مزایا و معایب انواع کیف پول‌های مختلف را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که کلیدهای خصوصی شما ایمن می‌مانند.

در مجموعه ایرانیکارت امکان خرید کیف پول سخت افزاری و انواع رمزارزها از جمله بیت کوین وجود دارد. ایرانیکارت برای انتخاب آسان مشتریان کیف پول سخت افزاری، مشاوره رایگان نیز ارائه می‌دهد. احراز هویت در این مجموعه کمتر از 15 دقیقه به طول می‌انجامد. کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر علاوه‌بر وبسایت، به صفحه اینستاگرام، توییتر و کانال تلگرام ایرانیکارت مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایرانیکارت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز