مقاومت فولادسازان چین در برابر کاهش قیمت محصولات فولادی

فولاد سازی در چین
لست سکند

اصرار دولت چین بر کاهش قیمت زنجیره محصولات فولادی ، فولادسازان این کشور را با زیان‌دهی مواجه کرده و به اتخاذ راهکارهایی برای مقاومت در برابر سیاست های دولت واداشته است.

به گزارش کاماپرس، در حالی که فولادسازان بزرگ سراسر جهان سیاست های دولت چین برای کنترل بازار فولاد جهان را با نگرانی دنبال می کنند، فولادسازان چین نیز از این سیاست ها متضرر شده اند و در برابر برنامه های کنترلی دولت بر بازار فولاد مقاومت می کنند.

بررسی روند قیمت سنگ آهن در هفته ها و روزهای اخیر نیز نشان می دهد ، فروشندگان این کالا در برابر سیاست های کنترل بازار دولت چین مقاومت کرده و حاضر به کاهش قیمت نیستند.

به عنوان مثالی از شکست سیاست ارزان کردن سنگ آهن توسط دولت چین دست کم در مقطع کنونی، گزارش متال‌بولتن را در مورد معاملات اخیر سنگ آهن می توان مورد توجه قرار داد.

گزارش حکایت از آن دارد که سنگ‌آهن عیار ۶۲ درصد تحویل بندر چیندائو چین در روز پنج‌شنبه ۲۴ ژوئن با نرخ ۲۱۳ دلار به ازای هر تن معامله شده است که این رقم یک رکورد تاریخی بهای ثبت‌شده برای این محصول به شمار می رود.

راز آسمان پایتخت

قرار گرفتن فولادسازان چینی در نقطه سر به سر و زیان

دنیای اقتصاد نیز در گزارشی در این باره نوشت؛ نرخ فروش سنگ‌‌آهن همچنان در اوج قیمتی خود به‌سر می‌برد و سیاست‌های کنترل قیمت محصولات فولادی از سوی دولت چین باعث‌شده تا سهم بهای سنگ‌‌آهن در قیمت تمام‌شده شمش فولاد به بیشترین رقم تاریخی خود برسد.

با سیاست های جدید دولت چین برای ارزان سازی زنجیره فولاد، از سطح سودآوری فولادسازان چینی تا حد زیادی کاسته شده و استمرار این سیاست ها باعث می‌شود تا سیاست کنترل قیمت محصولات فولادی در چین دوام نداشته باشد.

قرار داشتن بسیاری از کارخانه های فولادسازی چین در نقطه سر‌به‌سر و حتی ضرردهی باعث شده تا فولادسازان، این زمان را فرصتی مناسب برای اورهال سالانه خود درنظر بگیرند و به این ترتیب با کاهش تولید و عرضه محصول به بازار در مقابل افت بیشتر نرخ که به زیان‌دهی آنها منجر می‌شود، مقاومت کنند.

این راهکاری صنایع فولادسازی چین همچون سدی در مقابل سیاست کاهش قیمت فولاد در این کشور است که دولت چین با جدیت بر اجرای آن اصرار دارد. شایان ذکر است این تصمیم اگرچه از یک سو به تقویت بهای فولاد چین منجر می‌شود اما از سوی دیگر به افت تقاضا برای سنگ‌‌آهن می‌انجامد و بنابراین سیگنالی منفی برای بازار سنگ آهن است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز