معرفی بهترین سایتهای تحلیل رمزارزی

تحلیل رمز ارز-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

پیش از شروع معاملات رمزارزی، معامله گران باید بازار رمزارزها و قابلیت‌های آن را بشناسند و با دقت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند. یکی از مهم‌ترین راه‌های شناخت این بخش، آشنایی با ابزارهای مناسب تحلیل و یادگیری نحوه استفاده از آن‌ها است. در حقیقت افراد با داشتن دانش کافی درباره ابزارهای تحلیل فاندامنتال، تحلیل آنچین و تحلیل تکنیکال، امکان موفقیت بیشتری در روند معاملات رمزارزها خواهند داشت.

کاماپرس در این گزارش، چگونگی تحلیل بازار ارزهای دیجیتال و سایت‌های مرتبط در این باره را معرفی کرده است.

ابزارهای تحلیل ارز دیجیتال

بسیاری از معامله گران و فعالان تازه وارد بازار رمزارزها تصور می‌کنند با داشتن سرمایه و ایجاد کیف پول به راحتی امکان خرید و فروش انواع ارز دیجیتال و کسب سود دارند؛ در صورتی که بازار رمزارزها به دلیل نوسانات مداوم باید به دقت مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد و این کار نیز تنها با استفاده از ابزارهای تحلیل ارز دیجیتال انجام می‌شود.

ابزارهای تحلیل به سه نوع تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و تحلیل آنچین تقسیم می‌شود که در ادامه توضیحات بیشتری درباره آنها داده شده است.

تحلیل بنیادی: تحلیل بنیادی با توجه به اخبار، رویدادها و شرایط اقتصادی گذشته و زمان حاضر انجام می‌شود. در واقع این تحلیل، روشی برای اندازه‌­گیری ارزش واقعی اوراق بهادار با بررسی عوامل اقتصادی و مالی مرتبط با آن است.

راز آسمان پایتخت

تحلیل تکنیکال: این نوع تحلیل با توجه به نمودار و قیمت ارز دیجیتال مذکور در زمان گذشته پیش‌بینی‌هایی درباره حرکت قیمتی آن در روزهای آینده ارائه می‌دهد.

تحلیل آنچین: این تحلیل بررسی درون زنجیره‌ای است که یک روش کاربردی و قدرتمند برای آنالیز دیتا و بررسی فعالیت تراکنش‌های بلاکچین محسوب می‌شود.

هر کدام از این تحلیل‌ها به منبع جامع و معتبر نیاز دارد تا بتوان با اطلاعات مناسب و به­کارگیری هر کدام از ابزارهای تحلیل‌های مذکور مسیر درست معاملاتی را پی گرفت.

تحلیل رمزارز-کاماپرس

در ادامه تعدادی از سایت‌های مطرح در هر یک از حوزه‌­های معاملاتی فاندامنتال، تکنیکال و آنچین معرفی شده است.

1- سایت تریدینگ ویو

تریدینگ ویو -www.tradingview.com – یکی از کامل‌ترین و در دسترس‌ترین پلتفرم­ های ابزار تحلیل تکنیکال بازارهای مالی است. این سایت یک پلتفرم نموداری مبتنی بر وب بوده که انواع ابزارها و امکانات تحلیل بازار بر مبنای تحلیل تکنیکال ارائه می‌دهد. هدف این پلتفرم، ارائه نمودارهای قیمت دارایی‌های مختلف در بازارهای مالی است. در سایت مذکور این نمودارها کنار ابزارهای آنالیز داده‌های مرتبط قرار گرفته و به کاربران ارائه می‌شود.

تردیدینگ ویو در سال 2011 به معامله گران معرفی شد و در حال حاضر با داشتن 50 میلیون کاربر از سراسر جهان به یکی از قدرتمندترین سامانه‌های ابزار تحلیل تکنیکال و فاندامنتال تبدیل شده است.

به طور کلی معامله گران بازار رمزارزها با مراجعه به وبسایت تریدینگ ویو این امکان را دارند که مجموعه‌ای کامل از ابزارها، اندیکاتورها و دیگر امکانات را در اختیار داشته باشند و با استفاده از هر یک یا ترکیب آن‌ها به تحلیل نمودارهای قیمتی ارزهای دیجیتال، کامودیتی‌ها، کالاهای اولیه و نظایر آن بپردازند.

افرادی که مایل به بهره گیری از خدمات و اطلاعات این سایت هستند، باید در آن ثبت نام کنند. به منظور ثبت نام در این پلتفرم نیز باید در آن حساب کاربری ایجاد کرد و مراحل احراز هویت را پشت سر گذاشت. در صورت تایید اطلاعات، با یک ایمیل، عضویت متقاضی در این مجموعه اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است که استفاده از این درگاه تقریبا هزینه‌ای ندارد.

2- سایت گلسنود

تحلیلگران آنچین یا علاقه­‌مندان به این حوزه تنها در صورتی در این بخش موفق خواهند بود که به درگاه‌های معتبر برای دریافت اطلاعات و داده‌ها مراجعه کنند. وبسایت خارجی گلسنود- www.glassnode.com -یکی از سایت‌های معروف در حوزه تحلیل آنچین است که داده‌های درون زنجیره‌ای را از بلاکچین‌های مختلف استخراج و در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این درگاه در سال 2018 در آلمان ارائه شد و به دلیل ارائه اطلاعات دقیق و به روز، بسیار مورد توجه معامله گران بازار رمزارزها قرار گرفت. مقر این پلتفرم در کشور سوئیس است و به دلیل کاربری راحت توانسته در میان معامله گران علاقه­ مند به تحلیل آنچین جایگاه خوبی پیدا کند. این پلتفرم در دو نسخه رایگان و پولی فعال است و هر دو نوع آن اطلاعات کاملی به کاربران ارائه می‌دهد. کاربران گلسنود از طریق این درگاه امکان دسترسی به هزاران معیار و شاخص برای بیت کوین، اتریوم، دیفای، ارزهای پایدار، برتر و بازارهای مشتقات دارند.

متقاضیان استفاده از این درگاه کافی است به آدرس اصلی گلسنود مراجعه و در آن ثبت نام کنند تا با ایجاد حساب مشخص برای آنان، امکان دسترسی به اطلاعات کامل این درگاه فراهم شود.

تحلیل رمزارز-کاماپرس

3- سایت کوین مارکت کپ

کوین مارکت کپ – coinmarketcap.com-،یک سایت تحلیل فاندامنتال بسیار مناسب در حوزه رمزارزها است که اطلاعاتی نظیر نوسانات نرخ ارزهای دیجیتال، حجم بازاری آن‌ها، رتبه بندی، تاریخچه معاملات و دیگر موارد مرتبط را به کاربران ارائه می‌دهد.

کوین مارکت کپ در ماه مه سال 2013 شکل گرفت و از همان ابتدای کار خود توانست اعتماد معامله گران زیادی را به خود جلب کرده و به منبع معتبری برای جمع آوری اطلاعات قیمتی و مقایسه رمزارزهای مختلف تبدیل شود.

این سایت به دلیل به روزرسانی اطلاعات و در دسترس قرار دادن آخرین تغییرات قیمتی رمزارزهای مختلف، ارائه لیست کامل صرافی‌های ارز دیجیتال، دیده­بان شخصی watch list به منظور رصد رمزارزهای مختلف و امثال آن مورد توجه قرار گرفته است.

علاقه‌­مندان به استفاده از خدمات کوین مارکت کپ باید در این درگاه ثبت نام و فرآیند احراز هویت را سپری کنند. سپس به راحتی امکان دسترسی به اطلاعات مورد نیاز قیمتی، حجم بازار و نظایر آن را خواهند داشت.

تحلیل رمزارز-کاماپرس

4- سایت فیبوتک

استفاده از درگاه‌های فوق برای معامله ­گران ایرانی اندکی دشوار است. در واقع کاربران بازار رمزارزها به راحتی امکان استفاده از خدمات سایت تریدینگ ویو، گلسنود یا مارکت کپ را ندارند، زیرا کشور در تحریم همه جانبه قرار دارد، اما در ایران درگاه‌های بسیار پیشرفته و جامعی شکل گرفته که دست کمی از تریدینگ ویو ندارد. سایت فیبوتک به آدرس https://fibotech.trade یکی از این درگاه‌ها است.

این درگاه به منظور فعالیت بهتر و درست معامله گران رمزارزی شکل گرفته است. فیبوتک در واقع تلاش کرده که با ارائه مجموعه‌ای از سرویس‌های مورد نیاز فعالیت در بازار ارز دیجیتال، زمینه برای فعالیت درست و اصولی معامله گران ایرانی را فراهم کند. این سرویس‌ها همراه با محتوای روزانه اخبار، تحلیل و آموزش ارز دیجیتال در اختیار معامله گران قرار می‌گیرد تا احتمال موفقیت آنان بیشتر شود.

افرادی که مایل به استفاده از خدمات این درگاه هستند، باید به وبسایت اصلی فیبوتک مراجعه کرده و روی گزینه ارز دیجیتال، بخش تحلیل ارز دیجیتال یا آنچین هفتگی یا فاندامنتال کلیک کنند. این سایت به منظور راحتی بیشتر معامله گران، تحلیل‌های رمزارزی را دسته بندی کرده و به تفکیک، کامل و مفصل به هر یک از آن‌ها می‌پردازد. لازم به ذکر است که تمامی تحلیل‌های این مجموعه در کمترین زمان ممکن و متناسب با رویدادهای روز ارائه می‌شود.

معامله گران ایرانی که درباره عملکرد و تحلیل‌های این مجموعه سوال دارند، کافی است با کارشناسان آن در واتس آپ، تلگرام یا اینستاگرام ارتباط برقرار کنند. همچنین امکان کسب اطلاعات بیشتر از طریق ارسال ایمیل نیز وجود دارد.

درباره فیبوتک

فیبوتک یک مجموعه جامع از سرویس‌های مورد نیاز معامله گران بازار رمزارزها است. این سرویس‌ها در کنار اخبار روز و دقیق کریپتو و تحلیل انواع ارز دیجیتال به کاربران ارائه می‌شود. فیبوتک علاوه بر ارائه سرویس مربوط به بازار رمزارزها، در حوزه آموزش اصولی و درست این بخش نیز فعالیت دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : فیبوتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز