مشاور اداره کار چه خدماتی می دهد؟

مشاور-اداره-کار-کاماپرس

همه ما در زندگی خود همواره با مسائل و مشکلات حقوقی بسیاری روبه‌­رو می‌شویم که برای حل هر یک از آنها به راهنمایی‌های یک فرد متخصص نیاز داریم. یکی از این مسائل حقوقی و مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شویم، بروز اختلافات کاری است. در همه مشاغل، این مسئله که بین کارفرما و کارکنان یک مجموعه یا شرکت، تضاد و درگیری صورت گیرد، به وجود می‌­آید.

به گزارش کاماپرس، بروز اختلاف کاری، یک موضوع طبیعی بوده و در صورتی که کارفرمایان حقوق اولیه کارگران خود را رعایت نکنند و وظایف درج شده در قانون کار را نسبت به کارگران خود انجام ندهند، زمینه بروز اختلاف و درگیری آغاز می‌شود و چه بسا روند کاری آن شرکت به طور کلی با اختلال مواجه شود. در این مواقع افراد برای برطرف کردن اختلافات و پیشبرد هر چه سریع‌تر دریافت حق و حقوق خود به مشاوره اداره کار مراجعه می‌کنند.

منظور از مشاور اداره کار چه کسی است؟

مشاور اداره کار فردی است که تخصص و تجربه لازم و کافی درباره قوانین اداره کار و مسائل مرتبط با آن را دارد. وظیفه اصلی مشاور اداره کار، ارائه مشاوره حقوقی درباره روابط کاری است. برای مثال، یکی از بیشترین مواردی که افراد بابت آن به جست­وجوی بهترین مشاور اداره کار می­گردند، مرتبط با مسائل شکایت از کارفرما یا مسائل بیمه کارگری و دریافت نکردن حقوق و مزایا است.

مشاور اداره کار می‌تواند در رابطه با حقوق و تعهدات افراد به عنوان کارگر یا کارفرما در رابطه با روابط کاری مشاوره دهد. او می‌تواند افراد را در زمینه ساعات کاری، استراحت، مرخصی، حقوق پایه، پاداش‌ها، تشویقات، انتقال و تعدیل شغلی و سایر مسائل مرتبط با آن راهنمایی کند.

مشاوره اداره کار-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

مزایای مشورت گرفتن از مشاور اداره کار در زمان عقد قرارداد

زمانی که کارگر یا کارفرما به هر یک از بندهای قرارداد عمل نکنند، هر یک از طرفین می‌توانند با مراجعه به دادگاه، شکایت نامه تنظیم کنند. زمانی که قرارداد استخدام از سوی یک مشاور اداره کار نوشته شود، به دلیل آشنایی کامل او با قوانین و اصطلاحات قانونی، قرارداد تنظیم شده برای دادگاه قابل استنادتر خواهد بود.

اگر قرارداد دقیق و قانونی بسته نشود، مشکلات زیادی برای طرفین به وجود می‎‌‌آید. افراد چه به عنوان کارفرما یا کارگر بهتر است که پیش از نوشتن قرارداد، از تجربیات مشاور اداره کار بهره ببرند تا از بروز مشکلات و اختلافات در آینده جلوگیری کنند.

مشاور اداره کار می‌تواند در گفت‌وگوهای طرفین حضور پیدا کند و آنان را برای حصول بهترین نتیجه و حل اختلافات راهنمایی کند. او می‌تواند با مذاکره با طرفین، آنها را در کسب توافقات صحیح و عادلانه یاری دهد و در صورت لزوم مراجعه به دادگاه، همه مراحل اداری را انجام دهد.

چه مسائلی را می توان با مشاور اداره کار مطرح کرد؟

افراد می‌توانند در رابطه با میزان دستمزد، حق سنوات کارگر، حق مسکن کارگر، حق اولاد کارگر، بیمه، حوادث حین کار، مسائل مربوط به استخدام و فسخ قرارداد یا اتمام قرارداد از دانش و تجربیات کارشناسان و مشاوران اداره کار بهره ببرند.

موضوعات مرتبط با مانده مرخصی، عقد قرارداد جدید، محاسبه کردن تعطیلات کاری، شکایات و موضوعات مرتبط با بیمه بیکاری، موضوعات مرتبط با قراردادهای تنظیم‌شده و اضافه کاری، از جمله مسائل دیگری است که افراد می‌توانند در مورد آنها از مشاوره اداره کار راهنمایی بگیرند.

اگر کارگر یا کارفرما درگیر اختلافات کاری شوند، می‌توانند از وکیل اداره کار کمک بگیرند. وکیل اداره کار به عنوان نماینده فرد، در دادگاه و مراجع اداری حضور یافته و از حق و حقوق او دفاع می‌کند.

مشاوره اداره کار-کاماپرس

مشاوره تلفنی

مشاوره تلفنی اداره کار برای کارگران یا کارفرمایانی که وقت کافی برای مراجعه حضوری به مراکز مشاوره ندارند، گزینه بسیار مناسبی است. افراد می‌توانند در محیط کار یا منزل خود به آسانی و در سریع‌ترین زمان ممکن درباره قوانین و مقررات اداره کار، حقوق قانونی خود، میزان دستمزد، حق سنوات، بیمه کاری، عیدی، حق اولاد و امثال آن به اطلاعات لازم دست پیدا کنند.

مشاوره تلفنی دارای مزایای زیادی است که از جمله آنها می‌توان به ارزانی و کاهش هزینه‌های مرتبط با رفت و آمد اشاره کرد. هزینه مشاوره اداره کار تلفنی نسبت به هزینه مراجعه حضوری، کمتر و مقرون به صرفه‌تر بوده و افراد می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن به پاسخ برسند.

بهره‌­مندی از مشاوره اداره کار با «دادپویان»

اگر قصد دارید در رابطه با امور حقوقی یا اختلافات کاری خود، با یکی از بهترین مشاوران اداره کار مشورت کنید، می‌توانید از خدمات موسسه حقوقی دادپویان بهره ببرید. این موسسه با داشتن 30 وکیل پایه یک دادگستری در زمینه دعاوی اداره کار، بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی، عیدی، بیمه، شکایت از کارفرما بابت حقوق، شکایت از کارگر به علت ترک کار، سنوات و سایر موارد آماده خدمت رسانی به افراد است.

متقاضیان می‌توانند به صورت آنلاین، حضوری، تصویری و تلفنی با کارشناسان این مجموعه ارتباط گرفته و تمامی مراحل پرونده خود را به آنان بسپارند.

متقاضیان برای اطلاع از خدمات و ویژگی‌های متنوع این مرکز حقوقی می‌توانند به وبسایت https://dadpouyan.vip مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02191307831 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه حقوقی دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز