مروری بر عملکرد نشر اطراف در سال 98

تور لحظه آخری-کاماپرس

نشر اطراف ، ناشر تخصصی کتاب‌های روایت و قصه گویی است که از سال 96 به مدیر مسئولی نفیسه مرشد زاده داستان نویس و سردبیر اسبق همشهری داستان کار خود را آغاز کرده است.

به گزارش کاماپرس،  نشر اطراف خط مشی خود را بر انتشار نمونه‌هایی از آثار قابل تأمل همه‌ی گونه‌های روایت قرار داده است و می‌کوشد نشان دهد چرا و چگونه قصه‌ها و روایت‌ها در سرنوشت فردی و جمعی ما تأثیر می‌گذارند. در ادامه فعالیت های مروری داریم بر گزارش عملکرد نشر اطراف در سال 98.

کتاب‌های چاپ اولی اطراف در سال 98

نشر اطراف در سال 98 اقدام به انتشار کتاب‌های چاپ نخست کرد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود. کتاب‌های “خواهرها” اثر رینا تلگمایر، “سه روز به آخر دریا: سفرنامه شاهزاده خانم قاجاری” از نازیلا ناظمی، ” یانگون: سفری به برمه” و “شنژن: سفری به چین” نوشته گی دولیل، ” حفره‌‏: ماجرای واقعی خلافکاری که نویسنده شد” به قلم جک گانتوس و… از عناوین کتاب‌های چاپ اولی نشر اطراف در سال 98 هستند.

کتاب‌هایی که در سال 98 تجدید چاپ شدند

راز آسمان پایتخت

انتشارات اطراف در سال 98 برخی کتاب‌ها را به چاپ چندم رساند و به مخاطبان عرضه کرد. کتاب‌های ” این هم مثالی دیگر: چهار جستار از حقایق زندگی روزمره” از دیویدفاستر والاس، ” درد که کسی را نمی‌کشد: هشت جستار درباره‌ی گم‌شده‌های خلوت و شلوغی” نوشته جاناتان فرانزن، ” بهترین قصه‌گو برنده است” اثر آنت سیمونز، ” فقط روزهایی که می‌نویسم: پنج جستار روایی درباره نوشتن و خواندن” نوشته آرتور کریستال و … از جمله عنوان‌های پرفروشی هستند که به چاپ چندم رسیده‌اند.

نشست‌های نشر اطراف برای علاقمندان قصه و روایت

نشر اطراف با همکاری پردیس کتاب در طول سال گذشته اقدام به برگزاری نشست‌هایی برای علاقمندان حوزه قصه و روایت کرد که این نشست ها از استقبال خوبی برخوردار بود. از دیگر نشست‌های نشر اطراف می‌توان به “شب نشینی با روایت‌هایی از زنان قاجار”، ” نشست نقد و بررسی کتاب شهر از نو” و دورهم‌خوانی برخی از کتاب‌ها اشاره کرد.

حضور در نمایشگاه کتاب و استقبال مخاطبان نشر اطراف

در اردیبهشت ماه با گشایش نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نشر اطراف نیز کتاب‌های خود را در معرض بازدید و فروش مخاطبان قرار داد. در این نمایشگاه هشت عنوان از کتاب‌های چاپ اولی این ناشر نیز در اختیار خوانندگان قرار گرفت. اختصاص کد تخفیف برای افرادی که نمی‌توانند به صورت حضوری در نمایشگاه حاضر شوند نیز از دیگر اقدامات اطراف بود. در پایان نمایشگاه نیز سه کتاب “چادر کردیم رفتیم تماشا”، “سه روز به آخر دریا” و “هیچ چیز آنجا نیست” در صدر جدول پرفروش‌های این غرفه قرار گرفتند.

تخفیف تابستانه و زمستانه نشر اطراف

با شروع تابستان نشر اطراف برای کتاب‌های خود تخفیف‌های ویژه‌ای درنظر گرفت تا مخاطبانش را تشویق به خواندن کتاب‌های بیشتری کند. در این طرح تخفیفی خرید کتاب‌های تالیفی شامل 25درصد تخفیف و کتاب‌های ترجمه‌ای شامل 15درصد تخفیف شدند. فصل زمستان نیز بهانه‌ای برای اختصاص تخفیف 20درصدی برای کتاب‌های نشر اطراف شد و این تخفیف با استقبال خوانندگان مواجه شد.

برگزیدگی اطراف در دوسالانه کتاب عاشورا

جشنواره دوسالانه کتاب عاشورا در سال 98 اسامی کتاب‌های برگزیده خود را اعلام کرد و کتاب “کاشوب” از انتشارات اطراف نوشته نفیسه مرشدزاده دربخش ادبیات غیرداستانی مورد تقدیر قرار گرفت.

“سواد روایت” در میان برگزیدگان کتاب سال

با اعلام برگزیدگان جایزه کتاب سال، کتاب سواد روایت از نشر اطراف در شاخه ترجمه بخش نقد ادبی شایسته تقدیر اعلام شد. کتاب سواد روایت تلاشی برای یافتن پاسخ‌هایی علمی و روشن به پرسش‌های زیربنایی روایت شناسی است.

” پسری که دور دنیا را رکاب زد” نامزد آثار منتخب کتاب کودک

در سال 98 مجموعه ” پسری که دور دنیا را رکاب زد” از آثار منتشر شده توسط نشر اطراف در فهرست نامزدهای بخش غیرداستانی شورای کتاب کودک قرار گرفت. این مجموعه ماجراجویی‌های واقعی یک دوچرخه‌سوار در سه قاره آسیا، آفریقا و آمریکا است. پیش‌تر نیز این مجموعه با دریافت نماد چهار لاک‌پشت به فهرست کتاب‌های جشنواره لاکپشت پرنده راه پیدا کرده بود.

مقابله با کرونا با ارسال پستی رایگان کتاب

نشر اطراف در ابتدای اسفندماه سال 98 به منظور عدم شیوع گسترده کرونا در کشور اقدام به ارسال پستی رایگان کتاب‌های خود در سراسر کشور کرد. اطراف این اقدام را گامی در راستای تسهیل خرید اینترنتی کتاب و تشویق خوانندگان به مطالعه در روزهای بحران کرونا عنوان کرد.

 

مرتبط با : نشر اطراف
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز