محاسبه فشار مورد نیاز پمپ آبرسانی

آبارا-کاماپرس

وسایل بهداشتی مورد استفاده در ساختمان های مسکونی به حداقل فشاری نیاز دارند تا به هنگام استفاده مشکلی وجود نداشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که فشار آب در دوش حمام کمتر از یک بار (1 Bar) باشد، ساکنان احساس مناسبی از استحمام نخواهند داشت. علاوه بر آن برخی وسایل مورد استفاده نظیر ماشین ظرفشویی نیازمند یک مقدار حداقلی از فشار برای کارکرد صحیح هستند. پس خرید پمپ آب ساختمان جزو الزامات می‌باشد و باید نکات مهمی را در هنگام انتخاب و خرید بدانید. توصیه می‌کنیم مقاله محاسبه فشار مورد نیاز پمپ آبرسانی را مطالعه نمایید.

اگر قصد خرید پمپ آب داشتید حتما از برند قوی و معتبری همچون شرکت پمپ آبارا خرید کنید. مجموعه ای که علاوه بر تجربه بسیار زیاد در زمینه تولید پمپ آب، تمامی محصولاتش با کیفیت تضمین شده عرضه می‌شود.

سایت شرکت پمپ آبارا

بدین منظور با توجه به ابعاد ساختمان و لوله کشی انجام شده باید پمپی انتخاب کرد که بتواند فشار آب در تمامی واحدها را تضمین کند. دو معیاری که برای محاسبه فشار آب ساختمان باید به آن توجه داشت عبارتند از:

  • حداکثر فشار در هیچ حالتی بیشتر از 4 بار نشود.
  • حداقل فشار نباید از یک بار کمتر نشود.

برای محاسبه فشار این سه پارامتر با یکدیگر جمع می‌شوند:

  • حداقل فشار مورد نیاز پشت لوازم بهداشتی (یک بار)
  • ارتفاع بالاترین مصرف کننده نسبت به پمپ و مخزن ذخیره ورودی پمپ
  • تلفات مسیر لوله کشی

جهت خرید پمپ آب خانگی کلیک کنید.

راز آسمان پایتخت

پمپ آب خانگی-کاماپرس

به عنوان مثال فرض کنیم ساختمانی 4 طبقه مد نظر باشد که مخزن ذخیره در طبقه منفی یک قرار گرفته است. برای محاسبه فشار مورد نیاز پمپ، ارتفاع بالاترین مصرف‌کننده نسبت به مخزن ذخیره 5 طبقه، تقریبا 15 متر خواهد بود که برابر با 1.5 بار می‌شود. از طرف دیگر بالاترین مصرف‌کننده یک بار فشار نیاز دارد و تلفات مسیر هم با فرض لوله‌کشی استاندارد در حد نیم بار در نظر می گیریم. با جمع سه پارامتر فوق مقدار حداقل فشار مورد نیاز برای پمپ آب این ساختمان 3 بار بدست می‌آید.

باید در نظر داشته باشیم در صورت استفاده از پرشر سوییچ برای خاموش و روشن کردن پمپ، 1.5 بار بالاتر از این فشار هم باید توسط پمپ قابل تامین باشد. به این ترتیب پمپی با فشار قابل تامین 4.5 بار انتخاب می‌شود که توسط پرشر سوییچ در شرایط رسیدن فشار به 3 بار روشن شده و پس از رسیدن به فشار 4.5 بار خاموش می‌شود.

پمپ آب خانگی-کاماپرس

باید توجه داشت در صورتی که شرایط نصب متفاوت از شرایط گفته شده (استفاده از مخزن ذخیره در ورودی پمپ و یا وجود پرشر سوییچ در خروجی پمپ) باشد مقدار فشار مورد نیاز فرق خواهد داشت. مثلا در صورتی که بجای پرشر سوییچ از ست کنترل استفاده شده باشد نیاز به اضافه کردن 1.5 بار فشار به عدد محاسبه شده نخواهد بود. همین طور اگر مخرن ذخیره وجود نداشته و پمپ مستقیما به شبکه آبرسانی وصل شده باشد، فشار آب شبکه به کمک پمپ آمده و در نتیجه عدد مورد نیاز برای فشار پمپ کمتر خواهد بود.

پمپ آب خانگی-کاماپرس

شرکت صنایع آبارا

شرکت صنایع پمپ آبارا در سال ۱۳۷۳ با سرمایه‌گذاری ابارا ژاپن در ایران تاسیس شد. آبارا تولیدکننده انواع پمپ های آب خانگی می‌باشد. آبارا یکی از برترین برندها و پیشرو در پمپ های آب خانگی است.

شرکت صنایع پمپ آبارا تولید کننده انواع پمپ آب صنعتی، خانگی، مستغرق، آتش‌نشانی و …. در برند آبارا ABR در ایران می‌باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : آبارا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز