مازراتی یک خودروی هیبرید با ظاهر جذاب رونمایی کرد

مازراتی از خودروی هیبریدی لوکس و جذاب خود رونمایی کرد، این خودرو نخستین محصول تاریخ مازراتی است که از فناوری هیبریدی در آن استفاده می شود.

به گزارش کاماپرس، قرار است که سدان(خودروی سواری) لوکس مازراتی، با قیمتی حدود 70 هزار دلار به‌زودی تولید و روانه بازار شود، البته مدل قدیمی این خودرو 4 در مدرن (با نام گیبلی) در سال ۲۰۱۳ معرفی شده بود اما آن خودرو چندان از نظر تجاری، پرتقاضا نبود.
مشکلات متعدد از جمله ایرادات فنی، استهلاک بالا و عدم راحتی برای سرنشینان عقب، موارد مهمی در سدان قبلی مازراتی بودند که شرایط را برای معرفی نسل جدید این خودرو فراهم کردند.

اگرچه نظر می رسد که جدیدترین محصول مازراتی تفاوت چندانی با نسخه‌ی ۲۰۱۳ نداشته باشد و صرفا مجهز به فناوری هیبرید شده باشد اما بررسی دقیق تر از تفاوت های این خودرو با مدل قدیمی خبر می دهد.

ویژگی های فنی گیبلی هیبرید

به گزارش زومیت، خودروی جدید مازراتی با پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر، همراه با موتور برقی مجهز به سیستم ۴۸ ولت، ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند تا سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۵/۷ ثانیه و نهایت سرعت ۲۵۵ کیلومتربرساعت فراهم شود.
مازراتی گیبلی هیبریدی، ۱۹۵۰ کیلوگرم وزن دارد و احتمالا به همین دلیل، نسخه پلاگین هیبرید گیبلی با بسته باتری‌های سنگین‌تر، تولید نشده است تا شرایط فنی از نظر سرعت و شتاب، رعایت شود. مدل هیبرید، حدود ۸۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه دیزلی V6 است و کاهش ۲۵ درصدی در تولید دی‌اکسید کربن خواهد داشت.
در نمای روبرو، سپر و جلوپنجره گیبلی هیبرید متفاوت از مدل‌های قبلی این خودرو است. در پشت، چراغ‌های اصلی متحول شده‌اند و شباهت جذابی با خودرو مفهومی مازراتی آلفیری دارند. همچنین، حجم‌دهی بسیار خوبی در سپر عقب وجود دارد که جایگاه اگزوزها را هماهنگ با دیگر اجزا نشان می‌دهد.
مطابق انتظار، فضای داخلی گیبلی هیبرید، تفاوتی با نسخه بنزینی یا دیزل ندارد. صرفا، رنگ آبی ملایم به قسمت‌هایی ازکابین، مثل صفحه ساعت و خطوط دوخت، اضافه شده است، چنین شرایطی برای لوگوی مازراتی در ستون عقب، کالیپرهای ترمز و هواکش‌های روی گلگیر جلو هم وجود دارد.
پیش بینی می شود که آستانه قیمت این خودرو در بازار جهانی، ۷۰ هزار دلار است و به سختی می‌تواند با مرسدس بنز کلاس E یا بی‌ام‌و سری ۵ رقابت کند و احتمالا مدل هیبریدی گیبلی، تفاوت قیمتی نسبت به نسخه بنزینی نخواهد داشت.

راز آسمان پایتخت

اخبار این حوزه را بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز