هزاران خودرو هیوندای و کیا در اقیانوس غرق می شود! + فیلم

براساس اعلام رسانه های بین المللی عملیات نجات یک کشتی حامل هزاران خودرو از مدل های پرتقاضای تولیدات دو شرکت خودروسازی هیوندای و کیا با ناکامی مواجه شده و این کشتی با محموله خود در آب های اقیانوس غرق می شود.

به گزارش کاماپرس، در اوایل پاییز سال گذشته ، کشتی باری MV Golden Ray با هزاران خودروی هیوندای و کیا از بندر برونزویک خارج شد ، اما سرنوشت این کشتی رسیدن به نقطه پایانی نبود چرا که این کشتی در نهایت بخاطر مشکلات فنی در اقیانوس واژگون شد. بر اساس آخرین اخبار عملیات نجات این کشتی و محموله آن به سرانجام نرسده و این کشتی بر اساس فیلم – انیمیشن – زیر، طی مراحلی غرق خواهد شد.

برای درک مقیاس فاجعه زیست محیطی، لازم به ذکر است که در این کشتی 200 متری مدل MV Golden Ray حدود 4200 خودرو از محصولات هیوندای و کیا وجود داشت که در موتور آنها مایعات شیمیایی موجود است. علاوه بر این به این رقم، هزاران گالن سوخت خود کشتی را نیز اضافه کنید.

در ابتدا عملیات نجات این کشتی از غرق شدن آغاز شد که شامل برش در بدنه کشتی بود اما این عملیات ناکام ماند چرا که به عقیده امدادگران تداوم این عملیات مطمئناً منجر به انفجار و بروز کانون های آتش می شد.

سپس مقرر شد برش کشتی به صورت زنجیره ای انجام شود ، که روی قوس یک کشتی مدل VB 10000 ثابت خواهد شد و از زیر کشتی واژگون شده عبور خواهد کرد. پیش از این ، سازه های فلزی بر روی بدنه ثابت می شوند که پس از جدا شدن، آنها برداشته خواهند شد. در آخر، این بخش ها بر روی کشتی های باری بارگیری شده و کشتی اصلی در اقیانوس غرق می شود.

آریاک سفر

اخبار و گزارش های جذاب را بخوانید:

 

انتهای پیام

مرتبط با : کیا موتورزهیوندای
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

8 دیدگاه برای “هزاران خودرو هیوندای و کیا در اقیانوس غرق می شود! + فیلم

  1. شبهای شرقی گفته:

    سلام،حالا که اون کشتی با تمام محموله با ارزشی که داشته غرق شده و نزدیک به 10 ماه از اون حادثه گذشته اما یک سؤال برام مطرح شده اون هم اینکه چرا کشورهای بزرگ و دارای صنایع قوی به دنبال ساخت وسیله ای نیستند که از بروز چنین سوانحی جلوگیری کنند؟مثلأ یه وسیله مثل زیر دریایی که زیر کشتی های در حال غرق شدن قرار بگیره و اون ها رو به مکانی امن جهت تخلیه بار و تعمیر کشتی برسونه به نظر من امکان ساخت چنین وسیله ای شدنی هست و این هم به نفع شرکت های مالک کشتی و صاحبان اموال بارگیری شده در کشتی هستش هم به نفع شرکت های بیمه و هم سازمان های حفظ محیط زیست.امیدوارم چنین آرزوهایی در آینده ای نزدیک تحقق پیدا کنند تا دیگه شاهد همچین اتفاقات تلخ و ناگوار نباشیم.

    • عوام گفته:

      چون ساخت یک چنین چیزی باید بازدهیه اقتصادیه منطقی داشته باشه یعنی درسال حداقل باید ۵۰ ماموریت براش ایجادبشه تا به صرفه باشه و دوم اینکه ساخت یک عدد منجی کافی نیست چون فاصله های دریایی بسیار زیاده و تا این منجی بخواد به محل موردنظربرسه و کشتیه درحال غرق شدن رونجات بده کار از کار گذشته درغیراینصورت تا حالا شرکتهای بیمه خودشون اینکارو کرده بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز