لیزینگ خودرو چه تفاوتی با خرید اقساطی دارد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

اصطلاح لیزینگ خودرو در زبان انگلیسی مترادف با اجاره کردن است. اما این واژه به طور کلی، مجموعه‌ای از مبادلات اقتصادی مانند اجاره، اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی را در بر می‌گیرد. لیزینگ خودرو در فرهنگ ما به عنوان یکی از روش‌های رایج خرید خودرو در نظر گرفته می‌شود که مزایا و معایب خاص خودش را دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خودرو و حمل و نقل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخی افراد به دلیل نرخ تورم، توانایی خرید خودرو با پرداخت نقدی را ندارند. در چنین شرایطی، استفاده از طرح‌های فروش قسطی ماشین و لیزینگ خودرو گزینه بسیار مناسبی به نظر می‌رسد. اما این دو روش خرید، تفاوت‌های قابل توجهی با یکدیگر دارند که در ادامه، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

بررسی مزایا و معایب لیزینگ خودرو

لیزینگ در واقع به نوعی فروش قسطی ماشین محسوب می‌شود. در این روش، یک قرارداد بین طرفین منعقد می‌شود و قیمت نهایی خودرو، تعداد اقساط و نحوه پرداخت تعیین می‌شود. معمولاً شرکت‎های لیزینگی یکسری شرایط خاص هم دارند که تمام آنها در قرارداد منعقد شده قید می‌شود. نکته قابل توجه این است که در اغلب موارد، تعداد اقساط لیزینگ خودرو زیاد است و به همین دلیل، محصولات با قیمت و سود زیادی به خریدار فروخته می‌شوند. میزان این سود معمولاً بین 15 تا 25 درصد است. به علاوه، ماشین خریداری شده تا پرداخت کامل وجه در رهن شرکت باقی می‌ماند. پرداخت برخی از هزینه‌های اضافی مانند بیمه بدنه اجباری از دیگر معایب خرید لیزینگی محسوب می‌شود.

راز آسمان پایتخت

خرید قسطی ماشین چگونه است؟

خریداران هنگام خرید قسطی خودرو ابتدا مبلغی را به عنوان پیش‌پرداخت واریز کرده و یک چک یا سفته معتبر به فروشنده ارائه می‌کنند. پس از این مرحله، سه دانگ از سند به نام شما ثبت می‌شود. بنابراین، یکی از مهم‌ترین مزایای طرح‌های فروش قسطی ماشین این است که خریدار می‌تواند خودروی مورد نظر خود را به صورت فوری تحویل بگیرد. این موضوع به تنهایی مزیت‌های دیگری نیز به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال، تحویل فوری خودرو موجب می‌شود تا صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌های رفت و آمد خریدار صورت بگیرد و پس‌انداز ماهانه بیشتری داشته باشد.

تعیین مقدار پیش‌پرداخت و تعداد اقساط در این روش معمولاً به صورت توافقی است. نکته مهمی که باید در خرید قسطی خودرو در نظر گرفته شود، اعتبار شرکت ارائه‌دهنده خدمات است. این مسئله که کدام شرکت بهترین شرایط را ارائه می‌دهد و تا چه حد قابل اعتماد است به تحقیق و بررسی فراوانی نیاز دارد.

همراه مکانیک؛ معتبرترین مرجع آنلاین خرید و فروش خودرو

اگر قصد خرید قسطی ماشین را دارید، همراه مکانیک بهترین شرایط را به شما ارائه می‌کند. داشتن یک یا دو ضامن معتبر یکی از مهم‌ترین شرایط اغلب شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات است. اما در طرح خرید اقساطی خودرو همراه مکانیک، خریدار به هیچ ضامنی نیاز ندارد. او پس از واریز پیش‌پرداخت، مابقی مبلغ را در اقساط 12 تا 36 ماهه پرداخت می‌کند. به علاوه، سند خودرو از همان ابتدا به صورت شش دانگ به اسم مشتری ثبت خواهد شد!

مشتریان می‌توانند برای داشتن فرصت تنفس، شروع پرداخت اقساط را یک الی سه ماه به تعویق بیندازند. همچنین، این طرح ویژه شامل حال خودروهای صفر و کارکرده می‌شود. بنابراین، تمام افراد می‌توانند در مدت زمان کوتاه، مالک خودروی مورد نظر خود شوند. لازم به ذکر است که طرح ویژه فروش قسطی ماشین همراه مکانیک تنها تا 31 تیرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز