لوله پنج لایه چیست و چه کاربردهایی دارد؟ / قیمت روز

لست سکند

یکی از مهمترین محصولات و اقلام کاربردی در سیستم های ساخت مدرن ساختمان لوله های پنج لایه هستند. لوله پنج لایه محصولی است که در آن مزایای مثبت فلز و پلاستیک ادغام شده و معایب آن ها را از بین می برند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب‌های کمک درسی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، لوله پنج لایه از ترکیب آلومینیوم، پلیمر و چسب های مخصوص ساخته شده است. طراحی این لوله‌ها به این ترتیب است که یک لایه آلومینیوم توسط دو لایه از پلیمر احاطه شده و برای چسباندن لایه‌ها به هم از چسب‌های خاصی استفاده می‌شود.

جالب‌ترین قسمت ساخت لوله‌های 5 لایه استفاده از فناوری پیشرفته جوشکاری اولتراسونیک است. در این محصول آلومینیوم، استحکام دوام و قدرت بیشتری به لوله می بخشد و پلیمرها نیز باعث کاهش وزن و ساده شدن روش نصب و نگهداری لوله‌ها می‌شود.

لوله های پنج لایه در زمانی به وجود آمدن که لوله های فلزی و لوله های پلاستیکی امتحان خود را پاسخ داده بودند و نتوانسته بودند رضایت خریداران را جلب کنند.

راز آسمان پایتخت

طول عمر کم، رسوب گیری و داشتن مقاومت بسیار پایین از مشکلات رایج لوله‌های فلزی و پلاستیکی قدیمی بود.

انواع لوله پنج لایه کیفیت

کیفیت و کارایی لوله‌های پنج لایه وابسته به جنس آلومینیوم و پلیمر، استفاده شده در آن است. لازم است توجه کنید که نوع چسب‌های بین لایه‌ها نیز در مقاومت و استحکام و طول عمر لوله تاثیر به‌سزایی دارد. اما در کل، لوله‌های پنج لایه یا لوله‌های مدرن به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند؛

لوله های پنج لایه PEX

به دلیل مقاومت بالای این لوله ها در برابر گرما و حرارت ۹۵ درجه می توان از این لوله ها برای آبگرمکن و شوفاژ استفاده کرد. پلیمر های استفاده شده در لوله های PEX دارای پیوند عرضی بسیار محکمی هستند.

لوله های پنج لایه PERT

پلی اتیلن پایه اساسی پلیمرهای تشکیل دهنده این مدل از لوله‌های  پنج لایه است. می‌توان گفت که یک نوع پلی اتیلن درجه دو با مقاومت در برابر حرارت ۷۰ درجه در این لوله ها به کار رفته. این لوله ها بهترین جایگزین لوله های قدیمی آب گرم ساختمان ها هستند.

لوله پنج لایه PE

قیمت این لوله ها  بسیار پایین‌تر و نصب و نگهداری آن نیز آسان‌تر از دو مدل دیگر لوله های 5 لایه است. اما به دلیل استحکام کم، نداشتن مقاومت در برابر حرارت، برای لوله کشی سیستم های گرمایشی و آب گرم منازل گزینه مثبتی نیستند.

لوله‌های پنج لایه در کجا کاربرد دارند؟

به طور کلی لوله های پنج لایه دارای خاصیت مقاومت در برابر فشار آب، مواد شیمیایی، دما و نفوذ اکسیژن هستند. از لوله های پنج لایه در  قسمت های مختلف ساختمان از جمله سیستم آب گرم و سرد، شوفاژ و رادیاتور، گرمایش از کف و همچنین در صنعت پتروشیمی برای انتقال نفت، گاز و بنزین استفاده می شود. یکی از مهمترین ویژگی های این نوع از لوله ها درصد رسوب گیری بسیار پایین آنها است.

فروش آنلاین لوله پنج لایه

برای خرید آنلاین لوله‌های 5 لایه می‌توان به استارتاپ ابزارینا مراجعه کرد. ابزارینا فروشگاه آنلاین تجهیزات سرویس بهداشتی، حمام، لوله و اتصالات و شیر آلات است. مشاورین ابزارینا به صورت آنلاین و رایگان در حال خدمت به خریداران بوده و برای انتخاب انواع لوله 5 لایه، توالت ایرانی و فرنگی و تجهیزات مربوط به آنها به مشتری کمک می‌کنند.

ابزارینا خدماتی چون ضمانت اصالت، قیمت، کیفیت و تعویض یا عودت کالا را تا 7 روز بعد از ثبت فاکتور به مشتریان خود ارائه می دهد. خریداران می‌توانند برای دریافت مشاوره، خرید و بازدید از محصولات، به وب سایت رسمی ابزارینا مراجعه کنند؛

انتهای پیام

مرتبط با : ابزارینا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز