قیمت طلا یک پله دیگر ریزش کرد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

کاهش قیمت‌ها امروز هم در بازار طلا به چشم می‌خورد، طوری که قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 0/19 درصد کم شده و به یک میلیون و 49 هزار و 100 تومان رسید. هر مثقال این نوع فلز گرانبها 4 میلیون و 547 هزار تومان شده که در مقایسه با دیروز 0/1 درصد افت ارزش را تجربه کرده است.

االبته این افت قیمت در سطح جهانی اتفاق افتاده و  قیمت هر اونس طلا با افت 8/2 درصدی در مقایسه با دو روز گذشته، به سطح هزار و 804 دلاری رسیده است.

به گزارش کاماپرس، بنا بر اعلام سی.ان.بی.سی قیمت جهانی طلا در جریان معاملات امروز تحت تاثیر تقویت ارزش دلار، کاهش پیدا کرد. رشد ارزش دلار نیز ریشه در انتشار داده‌های قدرتمند رشد فروش خرده فروشان آمریکا در انتهای هفته قبل دارد. به طور کلی تقویت ارزش دلار موجب گران تمام شدن قیمت طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری می‌شود و همین مسئله علت کاهش تقاضا برای این فلز گرانبها در سطح جهانی است.

راز آسمان پایتخت

همچنین رصد بازار داخلی کاهش قیمت بیشتر انواع سکه را نشان می‌دهد. نرخ سکه امامی نسبت به دیروز افت ارزشی معادل 0/38 درصد را تجربه کرده و به کانال 10 میلیون و 485 هزار تومانی رسید. نیم سکه هم 5 میلیون و 475 هزار تومان بود که در مقایسه با دیروز 0/27 درصد کاهش داشت. نرخ ربع سکه هم 3 میلیون و 475 هزار تومان شد. اما هر سکه گرمی رشد قیمتی هزار تومانی داشت و 2 میلیون و 250 هزار تومان نرخ گرفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز